Show simple item record

dc.contributor.advisorYurga, Cemal
dc.contributor.authorÖzkeleş, Sercan
dc.date.accessioned2020-12-07T08:01:49Z
dc.date.available2020-12-07T08:01:49Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/111207
dc.description.abstractBu araştırmada, Okul Şarkılarının Latin Müziği Stillerinin Ritmik Yapıları İle Eşliklenmesi'nde oluşturulacak modellerin aşamalı olarak belirlenerek gösterilmesi amaçlanmıştır.Araştırmada durum tespitine yönelik bir model esas alınmış, veriler kaynak tarama yoluyla toplanarak işlenmiş, çözümlenmiş ve yorumlanmıştır.Araştırmada önce Latin müziğinin kökeni ile ritmik yapısı incelenmiş ve sonra da kaynak tarama yolu ile piyano eşliği yapılacak okul şarkıları belirlenmiştir. Kaynak tarama yolu ile elde edilen piyano eşliği yapılacak şarkıların önce armoni fonksiyonları belirlenmiş, belirlenen armoni fonksiyonlar şifrelere ve notalara dönüştürülmüştür. Daha sonra ise Latin müziği stillerinden parçanın karakterine uygun olarak seçilen stilin ritim kalıbıyla birlikte piyano eşlikleri oluşturulmuştur.Araştırmanın sonucunda, Latin müziği stilleri ile oluşturulan eşlik modellerinin analizi yapılmış ve çözüm önerileri geliştirilmeye çalışılmıştır. Ayrıca müzik öğretmenlerinin okul şarkılarını eşliklerken incelemelerinde ve müzik derslerinde kullanmalarında yarar görülen eşlikler, ekte sunulmuştur.
dc.description.abstractThe purpose of this thesis is to determine incrementally and to show the models about The Rhythmic Structure Of Latin Music Styles With Piano Of School Songs.In the study, a model was predicated on which was oriented the due diligence and the data were processed, solved and interpreted by the way of scanning of resources technique.In the research, at first, the origin and rhythmic structures of Latin music were searched and then by the way of scanning of resources technique the songs were identified for accompaniment with piano. Second, harmony functions of songs, which were determined by the way of scanning resources for the accompaniment of school songs with the piano, were determined and after that the harmony functions were turned into the notes and codes. At last, accompaniment models were improved with one of the rhytm style of Latin music styles was made which is suitable to rhythmic structure of melody for the accompaniment with piano.In conclusion of this study, analyse of the models for accompaniment with piano was made and to be tried to improve solution suggestions in developing accompaniment models. Besides, the accompaniments were provided in the file which would be useful at the music lessons for the song teachers, in the analysis of developing accompaniment of school songs.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleOkul şarkılarının latin müziği stillerinin ritmik yapıları ile eşiklenmesine ilişkin yaklaşımlar
dc.title.alternativeApproaches which are related to the accompaniment of school songs with the rhythmic structures of latin music styles
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmRhythm
dc.subject.ytmPiano
dc.subject.ytmThresholding method
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmMusic education
dc.subject.ytmMusic
dc.subject.ytmSongs
dc.subject.ytmChild songs
dc.subject.ytmLatin music
dc.identifier.yokid401648
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid286857
dc.description.pages127
dc.publisher.disciplineMüzik Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess