Show simple item record

dc.contributor.advisorAlakuş, Ali Osman
dc.contributor.authorYücel, Mehmet
dc.date.accessioned2020-12-07T08:01:27Z
dc.date.available2020-12-07T08:01:27Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-09-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/111130
dc.description.abstractMilli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda okutulan Görsel Sanatlar dersinde beklenen amaçların gerçekleştirilebilmesi için geleneksel öğretim yöntemlerinin dışında araştırmaya dayalı ve yeni öğretim metotlarına ihtiyaç duyulmaktadır. Bilindiği gibi bu dersin öğretim programında öğretilmesi planlanan öğrenme alanları arasında iki boyutlu sanatsal biçimlendirme çalışmalarının yanında üç boyutlu sanatsal biçimlendirme çalışmalarına da yer verilmektedir.Son yıllarda atık malzemelerin geri dönüşümüne yönelik birçok proje geliştirilmektedir. Geri dönüşüm işlemleri bağlamında kimi sanatçılar tarafından sanatsal formlara dönüştürülen atık malzemeler kullanılarak yapılan tasarımlar ile hem sanat alanında yenilikler yaratılmakta hem de atık malzemelerle topluma tüketim çılgınlığının sonuçları ve atıkların doğaya verdiği zararın boyutları vurgulanmaya çalışılmaktadır.Bu araştırmanın temel amacı; Ortaokul 7. sınıf düzeyinde verilen Görsel Sanatlar dersinde atık malzemeler kullanılarak yapılacak tasarımların öğrencilerin sanatsal gelişimlerine ve çalışmalarının niteliğine ne tür katkı sağladığını belirlemek, dersteki başarı ile derse karşı tutumlarına etkisini ölçmektir. Araştırma deneysel desenlerden öntest-sontest kontrol gruplu desen modeliyle yapılmıştır. Araştırmanın evrenini Şanlıurfa ili, örneklemini Hacı Abdurrahman Özdemir Ortaokulu'nda öğrenim gören toplam 54 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma 2017-2018 eğitim öğretim yılı, bahar döneminde yürütülmüştür. Çalışma için hazırlanan veri toplama araçları; derse yönelik başarı ve tutumu ölçmek için öntest-sontest, atık malzemelerin kullanımına yönelik öğrenci görüşleri ve gözlem formlarıdır. Çalışmalarında atık malzemeleri kullanan deney grubu ile geleneksel yöntemleri kullanan kontrol grubu öğrencilerinin derse karşı tutumlarını ölçmek amacıyla uygulanan sontest puan ortalamaları arasındaki farkın deney grubu lehine anlamlı olduğu saptanmıştır. Deney ve kontrol gruplarına uygulanan başarı değerlendirme ölçekleri incelendiğinde deney grubunun başarı ortalaması kontrol grubunun ortalamasına oranla yüksek olduğu gözlenmiştir. Özellikle çalışmayı belirlenen sürede tamamlama, uygulamada isteklilik alt başlıklarına dair değerler kontrol grubunun sonuçlarına göre oldukça yüksek olduğu görülmektedir. Sonuç olarak, uygun ortam ve malzeme sağlanması, görsel sanatlar öğretmenlerine de yeterli eğitimler verilmesi halinde atık malzemeler kullanarak iki boyutlu tasarımların öğrencilere öğretilmesiyle sanatsal gelişimlerine katkıda bulunulacağı anlaşılmıştır. Anahtar Sözcükler: Sanat, Sanat Eğitimi, Atık Nesne, Kolaj, Dekolaj
dc.description.abstractWe need new teaching methods based on research other than the traditional teaching methods for realizing the objectives expected in the Visual Arts in schools that are affiliated with the Ministry of National Education. As it is known, there are three-dimensional artistic formatting activities as well as those with two-dimensional ones among the teaching areas which are planned to be thought in the curriculum of this course.Several projects have been developed for recycling of waste material in the recent years. Some artists create innovations in the artistic field with the designs that they do with waste materials transformed into artistic forms via recycling and they also seek to emphasize the repercussions of the consumerism to the public and the damages the wastes did to nature with waste materials. The main objective of this research is to identify the contributions of the designs to be done with using waste materials in Visual Arts in the seventh grade in a Secondary School to the students' artistic development and the nature of their study and to assess their effects on their achievement in and attitudes toward the course. The research utilizes pre-test and post-test control group pattern among the experimental patterns. The research population is the province of Şanlıurfa and research sample is the 54 students studying in Hacı Abdurrahman Özdemir secondary school. The research was conducted in 2017-2018 academic year. We have used Pre-test and Post-test to assess the Achievement in and Attitude towards the course and Student Opinions and Observation Forms as a data collection tools. We have observed that there is a favorable difference for the experimental group between the Post-test score averages applied to assess the students' attitude towards the course in the control group using traditional methods and experimental group using waste materials. Upon analyzing the achievement assessment scales which are applied to Experiment and Control groups, we observed that the achievement average of the Experiment Group is higher than that of Control Group. We have observed that the values especially in completing the study in a given period of time and willingness in applying have been considerably higher than the Control Group results. In conclusion, we have understood that we can contribute to the artistic developments of the students by teaching them two-dimensional designs by using waste materials through providing the appropriate environment and material and sufficient trainings to the visual art teachers. Keywords: Art, Art Education, Waste Material, Collage, Decollagen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleİki boyutlu tasarımların öğretilmesinde atık malzeme kullanmanın öğrencilerin sanatsal gelişimlerine katkılarının değerlendirilmesi
dc.title.alternativeAn assessment of using waste material for teaching two-dimentional design on the contribution to the development of students' artistic development
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-16
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmDesign
dc.subject.ytmVisual design
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmWastes
dc.subject.ytmArt education
dc.subject.ytmCollage
dc.identifier.yokid10225882
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDİCLE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid533248
dc.description.pages115
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess