Show simple item record

dc.contributor.advisorErten, İsmail Hakkı
dc.contributor.authorTekir, Sinem
dc.date.accessioned2020-12-07T08:01:22Z
dc.date.available2020-12-07T08:01:22Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/111116
dc.description.abstractBu çalışma İngilizce dersinde aracılı öğrenim deneyiminin öğrencilerin atıfları üzerine etkisi olup olmayacağını ortaya çıkarmayı amaçlamıştır. Bu araştırma, öğrencilere kendi İngilizce öğretmenleri tarafından, aracılı öğrenim deneyimi sağlanmadan önce ön-test ve sonrasında son-testlerin uygulandığı bir yarı deneysel, tek gruplu, zaman serisi şeklinde bir çalışmadır. Çalışma Altınoluk Niyazi Erol İlköğretim Okulu, Altınoluk, Balıkesir'de gerçekleştirilmiştir. Katılımcılar 2010 yılının birinci sömestrindeki 7. Sınıf öğrencileridir. Dönemin başında öğrencilerin atıflarını ölçmek için atıf anketi ve motivasyonlarını belirlemek için tutum ölçeği uygulanmıştır. Bir süre sonra öğrencilere öğretmenleri tarafından sekiz hafta süre ile aracılı öğrenim deneyimi sağlanmıştır. Sürecin sonunda, son-test olarak aynı anket ve ölçek öğrencilere uygulanmıştır. Sonuçlar arasındaki farkları ölçmek amacıyla Sosyal Bilimler için İstatistik Paketi (SPSS) kullanıldı. Veri analizleri sonuçlarına göre, sekiz haftalık uygulama sürecinin büyük bir fark oluşturmak açısından yeterli olmadığı ortaya çıktı. Ancak, yine de öğrencilerin başarı atıflarında değişiklikler olduğu gözlendi. Bu nedenle, dil sınıflarında daha iyimser öğrencilere sahip olmak amacıyla, aracılı öğrenim deneyinin uygulanması önerilebilir.Anahtar Kelimeler: Atıflar, Aracılı Öğrenim Deneyimi, Motivasyon, Yabancı Dil Öğrenimi.
dc.description.abstractThis study is aspired after whether the implementation of mediated learning experience (MLE) in English language classrooms will have an effect on students? attributions towards English language learning. It was a quasi-experimental, one-group time series study in which students were given pre-test and post-test before and after mediated learning experience intervention by their English language teacher, who is the researcher herself. This study was conducted in Altınoluk Niyazi Erol Primary School, Altınoluk, Balıkesir. The participants were 7th grade students in the first semester of 2010. At the beginning of the semester, students were given a questionnaire to evaluate their attributions and a scale to check their motivation. After a while, they were provided eight-week-MLE by their teacher. At the end of the treatment phase, students were given the same tests as post-test. In order to determine the differences between the results, Statistical Packages for the Social Sciences (SPSS) was used. Data analysis revealed that eight-week period is not enough to have a great progression in students? attributions in a positive way. However, there are still changes in their achievement attributions. Therefore, according to the results, it can be suggested that mediated learning experience can be supplied to have more optimistic learners in our language classrooms.Key Words: Attributions, Mediated Learning Experience, Motivation, Foreign Language Learning.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAn investigation into the relationship between students attributions, mediated learning experience and motivation in English language learning
dc.title.alternativeİngiliz dili eğitiminde öğrenci atıflarının, aracılı öğrenim deneyimi ve motivasyonla ilişkisi üzerine bir araştırma
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmAttribution theory
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmPeer tutoring teaching technique
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmAttribution(Eğitim)
dc.identifier.yokid445120
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid345859
dc.description.pages122
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess