Show simple item record

dc.contributor.advisorKutluca, Tamer
dc.contributor.authorGündüz, Samet
dc.date.accessioned2020-12-07T08:01:20Z
dc.date.available2020-12-07T08:01:20Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-10-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/111109
dc.description.abstractBu araştırmada matematik ve fen bilimleri öğretiminde akıllı tahta kullanımının öğrencilerin akademik başarıları üzerindeki etkisini incelemek amacıyla meta-analiz çalışması yapılmıştır. Araştırmada 2008-2018 yılları arasında gerçekleştirilmiş 35 çalışma incelenmiş ve dâhil edilme kriterlerine uygun olan 25 çalışma meta-analiz yöntemiyle birleştirilmiştir. 25 adet çalışmanın örneklemini kontrol grubunda 878, deney grubunda 893 olmak üzere toplam 1771 öğrenci oluşturmaktadır. Meta analitik analizler yapılırken Comprehensive Meta-Analysis 2.2 istatistik programından yararlanılmıştır. Çalışmalar birleştirilirken yapının heterojen olmasından dolayı rastgele etkiler modeli kullanılmıştır.Araştırma sonucunda, matematik ve fen bilimleri öğretiminde akıllı tahta kullanımının öğrencilerin akademik başarısına etki büyüklüğü 0.807 olarak bulunmuştur. Bu değer yapılan sınıflandırmaya göre geniş düzeyde bir etki büyüklüğüdür. Buna göre akıllı tahta kullanımının öğrencilerin akademik başarısını arttırmada olumlu yönde ve geniş düzeyde bir etkiye sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Akademik başarıya olan etki büyüklüğü örneklem grubuna göre farklılaşırken, yayım türü, yayım yılı, örneklem büyüklüğü, çalışmanın yapıldığı coğrafi bölge, uygulama süresi ve disiplin alanlarına göre farklılaşmamaktadır. Ulaşılan sonuçlar neticesinde araştırmacılara ve uygulamaya yönelik önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractIn this study, a meta-analysis study was conducted to investigate the effect of the use of smart board on students' academic achievement in the teaching of mathematics and science. In this meta-analysis research, 35 studies carried out between 2008-2018 were analyzed and 25 studies suitable for inclusion criteria were combined with the meta-analysis method. A total number of 1771 students, 878 being control group, 893 being experimental group constitute the sample of the 25 studies. Comprehensive Meta-Analysis 2.2 statistics program was utilized while conducting meta analytical analyses. Because of the heterogeneous structure, random effects model was used while combining the studies.At the end of the current research, the effect size of the smart board usage on students' achievement in mathematics and science was found as 0.807. According to the classification, this rate is a large impact size. The research leads to conclusion that usage of smart boards has a large and positive impact on improving students' academic achievement. While the effect size to the academic achievement varies according to the sample group, it does not vary with respect to publication type, publication year, sample size, the geographic region in which the research was conducted, the duration of the research and disciplinary areas. Based on the overall results, recommendations to the researchers and practice have been given proposed.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMatematik ve fen bilimleri öğretiminde akıllı tahta kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına etkisi üzerine bir meta-analiz çalışması
dc.title.alternativeA meta-analysis study on the effect of the Use of smart boards in the teaching of mathematics and science to student's academic achievement
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-10-23
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmScience teaching
dc.subject.ytmSmart board
dc.subject.ytmMeta analysis
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmEducation technology
dc.identifier.yokid10229841
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDİCLE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid542256
dc.description.pages79
dc.publisher.disciplineMatematik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess