2005 ilköğretim programı uygulamalarına ilişkin veli görüşleri
dc.contributor.advisor | Demir, Mehmet Kaan | |
dc.contributor.author | Coşar, İsmigül | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T08:01:18Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T08:01:18Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/111102 | |
dc.description.abstract | İBu tezin amacı; eğitim programının veli boyutuna ışık tutmak ve velilerinilköğretim programı uygulamalarına ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır. Bu bağlamdailköğretim beşinci sınıfta öğrenim gören öğrenci velilerinin ilköğretim programlarınailişkin görüşlerini değerlendirmek tezin temel amacını oluşturmaktadır. Araştırmanınproblemi 2005 ilköğretim programı uygulamalarına ilişkin veli görüşlerini ortayakoymaktır.Bu araştırmanın evrenini Bursa ili Nilüfer ve Yıldırım ilçelerinde bulunanilköğretim beşinci sınıfta öğrenim gören öğrencilerin velileri oluşturmaktadır.Araştırmanın örneklemi bu evrenden random olarak seçilen 235 ilköğretim beşinci sınıföğrencisinin velisinden oluşmaktadır. Araştırmaya 48'i özel okul 187'si devlet okulundaöğrenim gören öğrencinin velisi olmak üzere toplam 235 veli katılmıştır.Araştırmanın amacı doğrultusunda veri toplamak amacıyla, araştırmacı tarafındanhazırlanan veri toplama ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analiz sürecinde SPSS 13.0programından yararlanılmıştır. Elde edilen sonuçlar tablolar halinde ayrıntılı olarakverilmiştir.Araştırma sonucunda elde edilen bulgular çerçevesinde, öğrenci velilerinin 2005ilköğretim programı uygulamalarına ilişkin görüşleri ile cinsiyet, medeni durum, eğitimdüzeyi, çocuğa yakınlık ve velinin yaşadığı yer değişkenleri arasında anlamlı bir farklılıkbulunmamıştır. Ancak; öğrenci velilerinin 2005 ilköğretim programı uygulamalarınailişkin görüşleri ile ekonomik düzey değişkeni arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur.Anahtar Sözcükler: 2005 İlköğretim Programı, Yapılandırmacılık, Veli Görüşleri | |
dc.description.abstract | The objective of the thesis is to shed light on the parent side of the presentcurriculum and to display the parent views about the elementary curriculum applications.In this context , the principal of the thesis is evaluating the view of the parents who hasfifth grade students in primary schools.The problem of the search is to display the opinions of the parents about 2005Elementary School Curriculum.The universal of the search consists of the parents of the 5th grades students inBursa city, Nilüfer and Yıldırım ,the towns of Bursa. The research?s sample is comprisedof 235 parents of fifth graders that are chosen randomly in this universe. Among theparents 48 of them send their children to private schools and the rest 187 parents sendtheirs to state schools.In the direction of the thesis, to collect data, the researcher use data collection scalewhich is arrenged by the researcher. In data analysis of research the datas are eveluated incomputer environment and the researcher benefits from SPSS 13.0 program for statisticalanalysis. The results of these eveluation is given with tables in details.According to the results of research,there hasn?t been a meaningful differencebetween the views of parents about 2005 elementary school curriculums and gender,marital status, education level, proximity to child and the place variables of the parents.Although, there has been a meaningful difference between the views of parents about 2005elementary school curriculums and the economic status of parents.Key Words: 2005 Elementary School Education Curriculum, Constructivism,Parent?s opinion. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 2005 ilköğretim programı uygulamalarına ilişkin veli görüşleri | |
dc.title.alternative | The opinions of the parents on 2005 elementary school curriculum applications | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teaching curriculums | |
dc.subject.ytm | Program evaluation | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Parents | |
dc.subject.ytm | Constructivist teaching method | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.identifier.yokid | 442383 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 345845 | |
dc.description.pages | 103 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı |