Okul öncesi eğitim kurumuna devam eden beş altı yaş çocuklardaki sosyal becerilerin bazı özellikler açısından incelenmesi (Elazığ ili örneği)
dc.contributor.advisor | Kurt, Gökçe | |
dc.contributor.author | Pekdoğan, Serpil | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T08:01:11Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T08:01:11Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/111086 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 5-6 yaş çocukların sahip olduğu sosyal becerileri etkileyen bazı değişkenlerle olan ilişkilerini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma tarama modelinde olup 2010-2011 eğitim öğretim yılında Elazığ il merkezinde bulunan bağımsız anaokullarına devam eden 5- 6 yaş grubu çocukların anne-babaları ve öğretmenleri araştırma evrenini oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak öğrencilerin anne-babalarına Sosyo-demografik Bilgi Formu, öğretmenlere ise çocukları değerlendirmeleri için Sosyal Beceri Değerlendirme Ölçeği (SBDÖ) uygulanmıştır.Araştırma verilerinin istatistiksel çözümlenmesi için SPSS 17 paket programı kullanılmıştır. Analizler sonucunda, okul öncesi eğitime devam eden 5- 6 yaşındaki çocuklar içerisinde, öncesinde kreş veya anaokulu eğitimi alan çocukların sosyal becerilerinin, kreş veya anaokulu eğitimi almayan çocuklara göre daha yüksek olduğu ortaya çıkmış, ayrıca baba eğitim seviyesi arttıkça çocukların sosyal becerilerinin arttığı belirtilmiştir. Ailelerin sosyoekonomik düzeyi ve çocukların cinsiyetleri de sosyal becerileri etkilemektedir. Araştırma sonuçlarına göre bazı önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Sözcükler: Okul Öncesi Eğitim, Sosyal Beceri, Sosyo-demografik Özellikler. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study was to examine relations between the social skills of five and six years old children attending pre-school and some variables that influence their social skills. This study is a survey model and includes the steps of surveying the five and six years old children who attend pre-school in 2010- 2011 academic year in Elazığ and their parents and teachers. In this survey, Socio-demographic Information Form and Social Skill Evaluation Scale is was as data collection tools.SPSS 17 program was used to analysis the data. At the end of this research, it was concluded that among the five and six years old pre-school children the ones who had received preschool education had much more advanced social skills than those who had not received preschool education. Moreover, it was found that the level of father?s education had a strong positive effect on the children?s social skills. The socioeconomic status of the family and the gender of the children had also an impact on the level of children?s social skills. Some suggestions are made in accordence with the study findings.Key Words: Preschool Education, Social Skills, Socio-demographic Characteristics | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul öncesi eğitim kurumuna devam eden beş altı yaş çocuklardaki sosyal becerilerin bazı özellikler açısından incelenmesi (Elazığ ili örneği) | |
dc.title.alternative | Examination of some factors that influence social skills of five and six years old children attending to preschool | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Skill | |
dc.subject.ytm | Social skill | |
dc.subject.ytm | Socio-demographic characteristics | |
dc.subject.ytm | Preschool education | |
dc.subject.ytm | Elazığ | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Skill acquiring | |
dc.subject.ytm | Children | |
dc.subject.ytm | Preschool childrens | |
dc.subject.ytm | Measurement and evaluation | |
dc.subject.ytm | Social Skills Inventory | |
dc.identifier.yokid | 406211 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 286856 | |
dc.description.pages | 101 | |
dc.publisher.discipline | Okul Öncesi Öğretmenliği Bilim Dalı |