Show simple item record

dc.contributor.advisorBaysal, Hüsnü
dc.contributor.authorSeyhan, Sinan
dc.date.accessioned2020-12-07T08:01:11Z
dc.date.available2020-12-07T08:01:11Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/111085
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; ilköğretim sekizinci sınıfta öğrenim gören öğrencilerin Fen ve Teknoloji dersindeki ses konusu, ses kavramları hakkındaki bilgi düzeylerini belirlemektir. Bu çalışma; 2011 ? 2012 eğitim öğretim yılında, İstanbul ili Bağcılar ilçesine bağlı Arif Nihat Asya İlköğretim Okulu'nda sekizinci sınıfta öğrenim gören toplam 240 (116 kız, 124 erkek) öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Öğrencilere, ses konusundaki bilgi düzeylerini belirlemek için 20 soruluk bir başarı testi uygulanmıştır. Öğrencilerin her bir soruya verdikleri cevaplar betimsel olarak değerlendirilip yorumlanmıştır. Testten elde edilen bulgulara göre, ilköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin ses konusu ve ses kavramları hakkında birçok eksik ya da yanlış bilgiye sahip oldukları bulunmuştur. Elde edilen bulgular literatürdeki çalışmalarla benzerlik gösterirken, literatürde yer almayan yeni bulgular da elde edilmiştir. Çalışmaya katılan altı tane sekizinci sınıf şubelerinin ve cinsiyetler arasında bilgi düzeyleri açısından istatistiksel olarak anlamlı farklılıkların olduğu bulunmuştur. Bu çalışmanın sonucunda elde edilen bulgular ve bilgi düzeylerindeki eksikliklere yönelik önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Ses, Ses Kavramları, Frekans, Şiddet, Fen ve Teknoloji
dc.description.abstractThe purpose of this research study was to determine the 8th grade students? knowledge level on sound subject and sound concepts. The study was conducted in 2011-2012 school year with a total of 240 eighth-grade students (116 female and 124 male students) attending the Arif Nihat Asya Elementary School located in Istanbul. An achievement test consisting of 20 questions was used to determine the students? knowledge level of sound subject. Each answer that the students gave in the test was descriptively analyzed and interpreted. The results of the analysis demonstrated that 8th grade students had many misconceptions or wrong information about sound subject and sound concepts. Even though the results of the study showed similarities with the ones in the literature, some new findings not mentioned in the literature before were also found. Furthermore, the study yielded a statistically significant result among six eighth grade classes participated in the study in terms of knowledge level between the male and female students. At the end of the study, some suggestions were made with respect to the misconceptions and students? limited knowledge about the subject.Keywords: Sound, Sound Concepts, Frequency, Intensity, Science and Technologyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin ses hakkındaki bilgi düzeylerinin belirlenmesi
dc.title.alternativeDetermination of 8th grade students knowledge levels about sound
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmVoice
dc.subject.ytmPhonetic
dc.subject.ytmScience and technology course
dc.identifier.yokid437760
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid345835
dc.description.pages70
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess