Show simple item record

dc.contributor.advisorErten, İsmail Hakkı
dc.contributor.authorYavuz Kartal, Meral
dc.date.accessioned2020-12-07T08:01:08Z
dc.date.available2020-12-07T08:01:08Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/111077
dc.description.abstractBu çalışmada, işbirlikli öğrenme yöntemi aktivelerinin İngilizce dersinde uygulanmasının öğrencilerin kelime öğrenmeleri ve öğrenme kalıcılık düzeyleri üzerinde etkisinin olup olmadığı araştırılmaktadır. Çalışmada deneysel yöntem deseninde olup işbirlikli öğrenme metodu ile geleneksel öğretim yöntemi karşılaştırılmıştır. Çalışma, Çanakkale Ezine Anadolu Lisesi'nde gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın örneklemini 2010-2011 öğretim yılı ikinci dönemindeki iki şube 10. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Sınıflardan biri kontrol, diğeri deney grubu olarak seçilmiştir. Deney grubunda işbirlikli öğrenme yöntemi ve bir işbirlikli öğrenme tekniği olan Jigsaw tekniği uygulaması ile ders işlenirken, kontrol grubun da geleneksel öğretim yöntemi ile ders işlenmiştir. Uygulama safhası iki hafta sürmüştür. Bu çalışmada verilerin toplanmasında kelime bilgi ölçeğinden oluşan ön-test, son-test, ertelenmiş son-test kullanılmıştır. İşbirlikli öğrenme yönteminin öğrencilerin kelime öğrenimi ve kelimeleri akılda tutma düzeyleri üzerinde olan etkilerini belirlemek için, non-parametrik istatistik analiz teknikleri uygulanmıştır. Veri analizleri sonuçlarına göre, her iki grup ta kelime öğrenmede olumlu performans sergilemişlerdir. Ancak uygulama sonrasında, deney grubundaki öğrenciler kontrol grubundaki öğrencilere kıyasla daha iyi bir performans göstermişlerdir. Son-test sonuçlarına göre deney grubu kontrol grubuna göre önemli bir başarı göstermiştir. Bu da işbirlikli öğrenme yönteminin geleneksel öğrenme modeline göre daha etkili olduğunu göstermiştir. Ayrıca ertelenmiş post-test sonuçları, deney grubundaki öğrencilerin kelimeleri hatırlama düzeylerinin kontrol grubundan ki öğrencilerin kelime hatırlama düzeylerinden daha yüksek olduğunu ortaya koymuştur. Ek olarak, öğrencilerin işbirlikli öğrenme yöntemi hakkında ki yorumlarına göre, öğrencilerin işbirlikli öğrenmeye karşı olumlu tutumları olduğunu ortaya koymuştur. Sonuç olarak çalışmanın nihai sonucu, işbirlikli öğrenme yönteminin İngilizce kelime öğretimi üzerinde, geleneksel öğretim yöntemine kıyasla daha etkili olduğunu göstermiştir.Anahtar Kelimeler: İşbirlikli Öğrenme, Geleneksel Öğretim, Kelime Öğrenimi, Yabancı DilEğitim
dc.description.abstractThe study aimed at investigating whether the implementation of cooperative learning (CL) activities, in the subject of English classrooms, will have an effect on students? academic achievement of vocabulary learning and recalling levels of the vocabulary. It was an experimental study in which cooperative learning method was compared with traditional learning method. This study was conducted in Ezine Anatolian High School, Çanakkale. The subjects were from the researcher?s two English classes of 10th grade in the second semester of 2011. One class was selected as a control group and the other one was experimental group. The experimental group received teaching method using cooperative learning method and Jigsaw technique which was a cooperative learning technique, while the control group received traditional teaching method. The treatment phase lasted for two weeks period. Data were gathered in this study using types of sources; pre- test, post-test, delayed-post test (VKS) and students? comments on cooperative learning activities. To determine the effect of cooperative learning method on achievement in vocabulary learning and recall levels of students, non-parametric tests were used for analysing techniques. Data analysis revealed that both the experimental and the control groups showed positive performance of vocabulary learning. However after the treatment respondents of the experimental group showed better performance than the control group who did not show similar achievement. The experimental group outscored significantly the control group on post-test showing the supremacy of cooperative learning method over traditional learning method. Furthermore a delayed post- test showed that the recall levels of the students in the experimental group were better than the students? recall levels of the control group. Moreover, the students? comments on cooperative learning revealed that students had positive attitudes towards cooperative learning. Hence, the ultimate result of the study indicated that cooperative learning method was more effective for vocabulary learning of English as compared to the traditional learning method.Keywords: Cooperative Learning, Traditional Teaching, Vocabulary Learning, ForeignLanguage Learning.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAn investigation into the effects of using cooperative learning activities on vocabulary learning in the 10th grade English course
dc.title.alternative10. sınıf İngilizce dersi öğrencilerinin kelime öğrenmelerinde işbirlikli öğrenmenin etkisinin incelenmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngilizce Öğretmenliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCooperative learning
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmTraditional teaching method
dc.subject.ytmVocabulary learning
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmEnglish lessons
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.subject.ytmForeign language education
dc.identifier.yokid437043
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid345854
dc.description.pages107
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess