dc.contributor.advisor | Köksalan, Bahadır | |
dc.contributor.author | Ulutaş, Ayşegül | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T08:01:01Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T08:01:01Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/111062 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, okul öncesi dönemde (6 yaş) belli başlı oyunların çocukların psikomotor gelişimine etkisini incelemektir. Bu nedenle ön test-son test kontrol grup deseni kullanılmıştır. Araştırmayı yapmak için Malatya'da bulunan bir anaokulu ve Adıyaman'da ilköğretim okulu bünyesinde bulunan bir anasınıfı 6 yaş grubu çocukları çalışma grubunu oluşturmuştur. Veri toplamak için Morris ve arkadaşlarının 1980 yılında geliştirmiş oldukları motor performans testi kullanılmıştır. Ön test ve son testte motor performans testi uygulanmış olup, çocukların denge, sekme, sıçrama, koşma, yakalama, durarak uzun atlama, tenis topu fırlatma becerileri ölçülmüştür.Araştırmada çocuklarla haftada iki saatlik seanslarla iki ay (sekiz hafta) boyunca, çocukların psikomotor becerilerini geliştirdiği düşünülen bazı oyunlarla etkinlikler gerçekleştirilmiştir. Bu oyun etkinlikleri sonucunda çocukların temel hareketler dönemindeki her bir hareket boyutunda (denge, sekme, sıçrama, koşma, yakalama, durarak uzun atlama, tenis topu fırlatma) gösterdikleri performanslar, çocukların cinsiyet, yaş, boy ve kilolarına göre değerlendirilmiştir. Elde edilen verilerin analizi için SPSS 15.0 paket programı kullanılmış; Frekans (f), Yüzde (%) ve verilerin homojen dağılıp dağılmadıklarına göre, bağımsız gruplar t testi, eşli gruplar t testi ve basit korelasyon anlamlılık testlerinden yararlanılmıştır.Araştırma sonucunda, oyun etkinliklerinin;-Çocukların yakalama becerisi dışındaki denge, sekme, sıçrama, koşma, durarak uzun atlama ve tenis topu fırlatma becerilerini olumlu yönde etkilediği,-Çocuklardaki denge, sekme, sıçrama, koşma, yakalama, durarak uzun atlama ve tenis topu fırlatma becerilerinde yaşa (ay) göre farklılaşma oluşturmadığı,- Çocuklardaki denge, sekme, sıçrama, koşma, yakalama, durarak uzun atlama ve tenis topu fırlatma becerilerinde boya göre farklılaşma oluşturmadığı,- Çocuklardaki denge, sekme, sıçrama, koşma, yakalama, durarak uzun atlama ve tenis topu fırlatma becerilerinde kiloya göre farklılaşma oluşturmadığı,-Kız çocukların denge, sekme, sıçrama, koşma, yakalama, durarak uzun atlama ve tenis topu fırlatma becerilerini olumlu yönde etkilediği,-Erkek çocukların yakalama becerisi dışındaki denge, sekme, sıçrama, koşma, durarak uzun atlama ve tenis topu fırlatma becerilerini olumlu yönde etkilediği, ortaya çıkmıştır.Araştırmadan elde edilen sonuçlara dayalı olarak çeşitli önerilerde bulunulmuştur. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to examine the certain games? effect to psychomotor development of children in preschool period. To this respect, pre-post test control group model has been used. The universe as well as the sample of study consisted of children which group of age 6 receive education in Malatya and Adiyaman, at 2010-2011 academic year. 6 years old children in Malatya Kamu Görevlileri Nursery and Nursery Class of Adiyaman Namık Kemal Primary School constitute the sample in the 2010-2011 academic year. As the medium data collection a guestionnaire and a `Motor Performance Test? developed by the Morris and friends in 1980 has been used. Motor performance Test has been applied and measured ability of the children? to balance, to tab, to bounce, to run, to capture, to jump and ball throw.In the study, game activities which were thought to develop the psychomotor skills of children were carried out throughout two months (eight weeks) by two hours sessions per week. As a result of this activities, performances of children in the basic movement period (to balance, to tab, to bounce, to run, to capture, to jump and ball throw were evaluated according to their gender, age, height and weight. The collected data was processed in SPSS 15.0 and frequency, percentage and as data?s homogeneous distribution or not, t-test and simple correlation significance tests has been practised.As a result, games activities;- Except for ability of capture, balance, bounce, tab, run, jump and ball throw has effected positive,- The abilities of capture, balance, bounce, tab, run, jump and ball throw not to be different for age (month) of children,- The abilities of capture, bounce, tab, run, jump and ball throw not to be different for height of children,- The abilities of capture, bounce, tab, run, jump and ball throw not to be different for weight of children,- The girl? children ability of capture, bounce, tab, run, jump and ball throw has effected positive,-Except for capture the bot children, bounce, tab, run, jump and ball throw has effected positiveis emerged.There are several suggestions in parallel with the results that gained from the research. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul öncesi dönemde (6 yaş) belli başlı oyunların çocukların psikomotor gelişimine etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of some major games on the children?s psychomotor development at the preschool period | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Children | |
dc.subject.ytm | Preschool childrens | |
dc.subject.ytm | Psychomotor skills | |
dc.subject.ytm | Child development | |
dc.subject.ytm | Preschool period | |
dc.subject.ytm | Games | |
dc.subject.ytm | Psychomotor development | |
dc.identifier.yokid | 405890 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 286858 | |
dc.description.pages | 127 | |
dc.publisher.discipline | Okul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı | |