Sınıf öğretmeni adaylarının yapılandırmacı öğrenme ortamlarının demokratikliğine ilişkin görüşleri
dc.contributor.advisor | Genç, Salih Zeki | |
dc.contributor.author | Yilmaz, Duygu | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T08:00:53Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T08:00:53Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/111038 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma yapılandırmacı öğrenme ortamlarının demokratikliğini öğretmen adaylarının görüşlerine göre değerlendirmeyi amaçlamıştır.Araştırmanın evrenini Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Atatürk Üniversitesi ve Başkent Üniversitesi Sınıf Öğretmeni Anabilim Dalı 3. ve 4. sınıf öğretmen adayları oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Atatürk Üniversitesi ve Başkent Üniversitesi'nde 2010-2011 eğitim-öğretim döneminde öğrenim görmekte olan 403 sınıf öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında Bay, Gündoğdu ve Kaya (2010) tarafından geliştirilen, 56 maddeden oluşan ?Demokratik Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Ölçeği? kullanılmıştır. Ölçek 7 alt boyuttan oluşmakta olup; cinsiyet, sınıf, öğretim türü ve üniversite değişkenlerine göre incelenmiştir. Katılımcıların cinsiyetine, sınıfına ve öğretim türüne göre verilerin farklılaşma durumunun belirlenmesi için bağımsız örneklem t-testi; üniversite değişkenine göre farklılaşma durumunun belirlenmesi için ise tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır.Araştırma sonucunda sınıf öğretmeni adaylarının, yapılandırmacı öğrenme ortamlarını genel olarak demokratik buldukları, bu ortamların gereken demokratik değerleri taşıdığı sonucuna ulaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to reveal the level of the democracy of the constructivist learning environments according to the opinions of the teacher trainees.The population of this study is consisted of the 3 th and 4 th grade teacher trainees studying in Primary Education Department in Çanakkale Onsekiz Mart University, Atatürk University and Başkent University. The sample of this study consists of 403 teacher trainees studying in Çanakkale Onsekiz Mart University, Başkent University, Atatürk University in 2010-2011 Academic Year. The data is gathered through a 56 items ?democratic constructivist learning environment scale? by Bay, Gündoğdu ve Kaya (2010).The opinions of the teacher trainees are examined with this scale which is divided into seven sub categories in terms of gender ,grade, teaching types, university variables. In order to determine the differentiation level of data in terms of participants? gender, grades and teaching types independent sample t-test is used; in terms of the university variable one-way ANOVA is used.Considering the results of the survey, it is concluded that primary school teacher trainees think constructivist learning environment is generally democratic and has the essential democratic values. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sınıf öğretmeni adaylarının yapılandırmacı öğrenme ortamlarının demokratikliğine ilişkin görüşleri | |
dc.title.alternative | The level of the democracy of the constructivist learning environment according to the opinions of the teacher trainees | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Constructivist teaching method | |
dc.subject.ytm | Democratic instruction | |
dc.subject.ytm | School teachers | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | Democratic education | |
dc.subject.ytm | Democratic values | |
dc.subject.ytm | Learning environment | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.identifier.yokid | 436983 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 345849 | |
dc.description.pages | 150 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı |