Show simple item record

dc.contributor.advisorGenç, Salih Zeki
dc.contributor.authorYilmaz, Duygu
dc.date.accessioned2020-12-07T08:00:53Z
dc.date.available2020-12-07T08:00:53Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/111038
dc.description.abstractBu araştırma yapılandırmacı öğrenme ortamlarının demokratikliğini öğretmen adaylarının görüşlerine göre değerlendirmeyi amaçlamıştır.Araştırmanın evrenini Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Atatürk Üniversitesi ve Başkent Üniversitesi Sınıf Öğretmeni Anabilim Dalı 3. ve 4. sınıf öğretmen adayları oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Atatürk Üniversitesi ve Başkent Üniversitesi'nde 2010-2011 eğitim-öğretim döneminde öğrenim görmekte olan 403 sınıf öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında Bay, Gündoğdu ve Kaya (2010) tarafından geliştirilen, 56 maddeden oluşan ?Demokratik Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Ölçeği? kullanılmıştır. Ölçek 7 alt boyuttan oluşmakta olup; cinsiyet, sınıf, öğretim türü ve üniversite değişkenlerine göre incelenmiştir. Katılımcıların cinsiyetine, sınıfına ve öğretim türüne göre verilerin farklılaşma durumunun belirlenmesi için bağımsız örneklem t-testi; üniversite değişkenine göre farklılaşma durumunun belirlenmesi için ise tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır.Araştırma sonucunda sınıf öğretmeni adaylarının, yapılandırmacı öğrenme ortamlarını genel olarak demokratik buldukları, bu ortamların gereken demokratik değerleri taşıdığı sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThe aim of this study is to reveal the level of the democracy of the constructivist learning environments according to the opinions of the teacher trainees.The population of this study is consisted of the 3 th and 4 th grade teacher trainees studying in Primary Education Department in Çanakkale Onsekiz Mart University, Atatürk University and Başkent University. The sample of this study consists of 403 teacher trainees studying in Çanakkale Onsekiz Mart University, Başkent University, Atatürk University in 2010-2011 Academic Year. The data is gathered through a 56 items ?democratic constructivist learning environment scale? by Bay, Gündoğdu ve Kaya (2010).The opinions of the teacher trainees are examined with this scale which is divided into seven sub categories in terms of gender ,grade, teaching types, university variables. In order to determine the differentiation level of data in terms of participants? gender, grades and teaching types independent sample t-test is used; in terms of the university variable one-way ANOVA is used.Considering the results of the survey, it is concluded that primary school teacher trainees think constructivist learning environment is generally democratic and has the essential democratic values.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSınıf öğretmeni adaylarının yapılandırmacı öğrenme ortamlarının demokratikliğine ilişkin görüşleri
dc.title.alternativeThe level of the democracy of the constructivist learning environment according to the opinions of the teacher trainees
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmConstructivist teaching method
dc.subject.ytmDemocratic instruction
dc.subject.ytmSchool teachers
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmDemocratic education
dc.subject.ytmDemocratic values
dc.subject.ytmLearning environment
dc.subject.ytmUniversity students
dc.identifier.yokid436983
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid345849
dc.description.pages150
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess