Show simple item record

dc.contributor.advisorSeven, Serdal
dc.contributor.authorParlakyildiz, Irmak
dc.date.accessioned2020-12-07T08:00:49Z
dc.date.available2020-12-07T08:00:49Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-11-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/111030
dc.description.abstractKitle iletişim araçlarının insanların zihinleri ve günlük yaşamları üzerindeki etkisi iletişim bilimciler tarafından ele alınmakta ve araştırmalara konu edilmektedir. Yaygınlığı ve ulaşılabilirliği nedeni ile televizyon, bu çalışmaların odağı halindedir. Özellikle, yaşları gereği kurgu ile gerçeğin tam ayrımına varamayan okul öncesi dönemdeki çocuklar açısından televizyonun etkileri geniş bir araştırma alanına karşılık gelmektedir. Okul öncesi dönemdeki çocuklar açısından sürekli olumsuz bir teknolojik ürün olarak algılanan televizyon ve televizyon programlarının çocuk üzerinde olumlu etkileri de bulunmaktadır. Televizyonun çocuklar üzerinde olumlu veya olumsuz etki yaratmasının temelinde anne-baba önemli rol oynamaktadır. Bu araştırmanın amacı 5-6 yaş çocuklarının izledikleri çizgi filmlere dair oluşturdukları gerçeklik algılarının incelemektir. Olgu bilimsel desende kurgulanan bu araştırma, rastgele seçilen 101 okul öncesi öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma kapsamında 101 öğrencinin en çok izledikleri çizgi film ile ilgili bir resim çizmeleri istenmiş ve devamında bu resimler ile ilgili çocuklar ile görüşmeler yapılmıştır. Çalışmadan okul öncesi dönem çocuklarının gerçekle fantastik durumu ayırt etmekte zorlandıkları, gerçekliği algılamaya meyilli olduklarını, medyada TV'den akıllı telefon ve tablete yönelerek mecra değiştirdikleri, mekânın gerçekliğinin çocukların algılarına olumlu yansıdığı, gerçekçi yapımların hem kızlar hem erkekler tarafından izlendiği sonuçlarına ulaşılmıştır. Bu bulgular doğrultusunda okul öncesi dönem çocukları için hazırlanacak yapımlarda fantastik unsurlar kullanılacaksa bunların gerçeklik temeline dayalı olarak sunulması, gerçekçi mekânlar kullanılması, mobil araçlar yerine daha güvenli olan televizyondan çizgi filmlerin izlenmesi önerilmektedir.
dc.description.abstractThe effects of mass media communication on people's mind and daily lives have been researched and investigated by communication researchers. Television due to its accessibility and prevalence is the focus of these studies. Because of their young ages, the effects of television on preschool children who cannot make a distinction between reality and fiction, is a widespread research field. More widely considered as to have negative impacts on preschool children, television also has positive impacts on these children. Parents have an important role in positive and negative impacts of on children. The present study investigates the effects of television on children in terms of children's perceptions of cartoons. The aim of this study is to investigate the 5-6 years aged children's perception of reality they construct based on cartoons they watch. Designed as phenomenological study, the present study is conducted with 101 randomly selected pre-school students. Initially, students are asked to draw a picture of the cartoon movie that they watch the most, then students are interviewed about the pictures. Results indicate that the reality perception of children is varied and television, partially though, distorts children's perceptions of reality. Besides, children experience difficulties in separating fantasy and reality, are gradually inclined more to use smart phones and tablets in reaching media products, and both male and female children watch more realistic shows. It is recommended that realistic elements and locations should be used and TV is recommended for children to watch cartoons because of being a relatively safe zone.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title5-6 yaş çocuklarının izlediği çizgi filmlerin gerçeklik durumlarının incelenmesi
dc.title.alternativeAn investigaton of reality status of cartoons watched by children aged 5-6 years
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-11-25
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPreschool childrens
dc.subject.ytmAnimated film
dc.subject.ytmReality
dc.subject.ytmMass media
dc.subject.ytmTelevision programs
dc.subject.ytmMedia
dc.identifier.yokid10320225
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityFATİH SULTAN MEHMET VAKIF ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid608960
dc.description.pages127
dc.publisher.disciplineOkul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess