Bitişik eğik yazıdan dik temel yazıya geçişe ilişkin öğretmen görüşleri
dc.contributor.advisor | Yılmaz, Fatih | |
dc.contributor.author | Ateş Köysu, Nuran | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T08:00:46Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T08:00:46Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-03-13 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110999 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı; sınıf öğretmenlerinin okuma-yazma öğretiminin dik temel harf ya da bitişik eğik harflerle uygulanmasına ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırma konusunun niteliği ve araştırmanın amacı doğrultusunda nitel araştırma modellerinden temel nitel araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırma bulgularına dayalı olarak ortaya çıkan sonuçlar şöyle sıralanabilir:• Dik temel yazının öğrencilerin fiziki yapılarına uygun olması, öğrencilere bu yazı türünü öğrenmede kolaylık sağlamıştır.• Dik yazı ile öğretim yapma öğrencilere öğrenme, öğretmenlere de öğretme kolaylığı sağlamıştır.• Dik temel yazıya geçiş velilerin öğrencilerin öğrenmelerine destek olmalarını kolaylaştırmıştır. • Öğretmenler dik temel yazının öğrenme geçmişine uygun, günlük yaşama yakın, kolay yazılan bir yazı türü olması, estetik açıdan kendilerine hitap etmesi gibi nedenlerden ötürü de kendilerini dik temel yazıya yakın görmüşlerdir. | |
dc.description.abstract | The purpose of this research is to determine the opinions of the classroom teachers on the application of reading-writing instruction with the basic letters or adjacent oblique letters. In line with the nature of the research subject and the purpose of the research, a qualitative research design was used. Results based on research findings can be listed as follows:• The fact that the vertical writing was appropriate to the physical structure of the students made it easier for students to learn this type of writing.• Teaching with vertical writing provided the students with easy learning and learning.• The transition to vertical writing makes it easier for parents to support students' learning.• Teachers have seen themselves close to the vertical text as well as the fact that vertical writing is appropriate for learning history, close to daily life, easy writing type, and appealing to them aesthetically. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Bitişik eğik yazıdan dik temel yazıya geçişe ilişkin öğretmen görüşleri | |
dc.title.alternative | Teachers' views on transition from cursive italic hand writing to upright basic script | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-03-13 | |
dc.contributor.department | Temel Eğitim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Adjacent italic handwriting | |
dc.subject.ytm | Handwriting | |
dc.subject.ytm | Writing | |
dc.subject.ytm | Typography | |
dc.subject.ytm | Write | |
dc.subject.ytm | Writing training | |
dc.subject.ytm | Reading-writing | |
dc.subject.ytm | Reading-writing instruction | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Language education | |
dc.identifier.yokid | 10248511 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DİCLE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 550384 | |
dc.description.pages | 116 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Bilim Dalı |