Geleneksel Türk müziği öğelerinin flüt eğitiminde kullanılmasına yönelik bir model önerisi
dc.contributor.advisor | Sağer, Turan | |
dc.contributor.author | Öner, Afşin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T08:00:38Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T08:00:38Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110983 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, Geleneksel Türk Müziği öğeleri kullanılarak önceden belirlenmiş temel flüt tekniklerinin öğretimine yönelik bir program oluşturmak ve bu programın öğrenci başarısı üzerindeki etkisini tespit etmektir.Araştırma kapsamında ilk önce Klasik Batı Müziği çalgı eğitimi alan öğrencilere, durum değerlendirmeye yönelik bir anket çalışması yapılmıştır. Bu anket çalışmasında öğrencilerin kişisel bilgilerine, müzik ve çalgı eğitimlerine ve Geleneksel Türk Müziği öğelerinin çalgı eğitiminde kullanılma durumuna ilişkin sorular yer almıştır. Daha sonra Klasik Batı Müziği çalgı eğitimi veren öğretim elemanları ile araştırmanın problemine ve amaçlarına zemin hazırlayacak verileri elde etmek için ?Standartlaştırılmış Açık Uçlu Görüşme? yapılmıştır. Bu görüşmeden elde edilen veriler içeriklerine göre kodlanarak analiz edilmiştir.Araştırmanın ikinci aşamasında önceden belirlenmiş olan 14 temel flüt tekniğine yönelik, Geleneksel Türk Müziği öğeleri içeren çalışmalar yazılmıştır. Her teknik için yazılan 4 farklı çalışma, farklı kapsamlarda ve seviyelerdedir. Hüseyni makamı dizisinde yazılan bu çalışmalar basit birleşik ve aksak ritimler içermektedir. Yazılmış olan bu etütler, alanında uzman ve 10 kişiden oluşan bir uzman grubuna gönderilerek çalışmanın amacı ve etütler ile ilgili detaylar anlatılmış her bir teknik için görüşlerini rapor etmeleri istenmiştir. Uzmanlardan gelen raporlar araştırmacı tarafından belirlenen kategoriler çerçevesinde kodlanarak içerik analizi yapılmıştır.Araştırmanın son aşamasında deneysel yöntem kullanılmıştır. Deney ve kontrol grupları oluşturularak, deney grubuna Geleneksel Türk Müziği öğeleri içeren öğretim programı, kontrol grubuna ise geleneksel flüt öğretim programı uygulanmıştır. Uygulama öncesi temel flüt tekniklerine göre düzenlenen eser, öntest ve sontest parçası olarak her iki gruba da çaldırılmıştır.Öntest ve sontest değerlendirmeleri alanlarında uzman 10 kişi tarafından, hazırlanmış olan performans değerlendirme ölçeği ile değerlendirilmiş, değerlendirme sonuçları da Non-Parametrik Wilcoxon Testi ve Man whitney U testi ile analiz edilmiştir.Araştırma sonunda, Geleneksel Türk Müziği öğeleri içeren öğretim programının, belirlenen flüt tekniklerin öğretilmesinde etkili olduğu ortaya çıkmıştır. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study was to investigate the effects of ?Flute Program With Turkish Traditional Music Elements? on flute studentsThe first chapter of the study, was a survey applied to the students whom are playing western music instruments. The purpose of the survey was to collect general information about music and instrument education of the students and students? opinion about ?Flute Program With Turkish Traditional Music Elements?. Next Instructers whom are teaching instrument interviewed with a structured open ended interview method in order to collect data related to purpose and basic fundamentals of the study. Collected datas coded and categorized.The next chapter of the study was to develop ?Flute Program With Turkish Traditional Music Elements?. This program aimed teaching 14 basic flute technics with individually composed exercises. Exercises composed in Turkish ?Makam? scale and contains Turkish rhythms. Exercises have sent to 10 experienced flute teachers, and they asked to make comments about etudes? technique and musical context. Collected datas coded with pre-defined categories.The last chapter of the study was an experimental method. Two groups defined for experimental process, and both groups performed thesame piece as a pre-test and the post-test.Pre-test and post-test performances evaluated with ?Performance Evaluation Chart? by 10 flute teacher. Collected data analyzed with ?Non-Parametric Wilcoxon Test? and ?Man whitney U test? using SPSS statistical software.Results indicate that ?Flute Program With Turkish Traditional Music Elements? was influential in developing basic flute technics. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Geleneksel Türk müziği öğelerinin flüt eğitiminde kullanılmasına yönelik bir model önerisi | |
dc.title.alternative | Flute program with Turkish traditional music elements | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Turkish music | |
dc.subject.ytm | Music education | |
dc.subject.ytm | Flute | |
dc.subject.ytm | Instrumentation techniques | |
dc.subject.ytm | Musical instruments | |
dc.subject.ytm | Instrumental education | |
dc.identifier.yokid | 419446 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 300584 | |
dc.description.pages | 275 | |
dc.publisher.discipline | Müzik Öğretmenliği Bilim Dalı |