Okul yöneticilerinin kültürlerarası eğitime ilişkin görüşleri
dc.contributor.advisor | Ergül, Hüseyin Fazlı | |
dc.contributor.author | Göçen, Selin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T08:00:34Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T08:00:34Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-11-25 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110972 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın temel amacı okul yöneticilerinin kültürlerarası eğitim ve kültürlerarası eğitim ile ilişkili kavramlar hakkındaki görüşlerini belirlemektir. Betimsel nitelikteki bu araştırma, nitel araştırma yaklaşımı çerçevesinde temel nitel araştırma modeli ile desenlenmiştir. Araştırmanın katılımcılarını 2015-2016 öğretim yılında Dicle Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Yönetimi Teftişi Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalında tezsiz yüksek lisans eğitimlerine devam eden okul yöneticileri oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanan yapılandırılmış yazılı görüşme formu kullanılmıştır. Veri analizinde tümevarımcı içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda okul yöneticilerinin kültür kavramına ilişkin algılarında ortak değerler ve insanların oluşturduğu değerler temalarının ön plana çıktığı görülmüştür. Okul yöneticilerinin, kültürel farklılıkları en çok yaşam biçimlerindeki farklılık, başka coğrafyalardaki yaşamlar ve toplumsal farklar ile özdeşleştirdikleri sonucuna ulaşılmıştır. Kültürlerarası iletişime ilişkin algılarda farklı olan ile konuşma ve kişilerarası iletişim temalarının vurgulandığı görülmüştür. Okul yöneticilerinin kültürlerarası iletişim sürecinde yaşadıkları sorunlarda dil-din farklılıklarından kaynaklanan çatışmalar teması ön plana çıkarken bu süreçte yaşanan sorunların çözümüne ilişkin görüşlerde diyalog arttırma ve evrensel değerleri benimseme temalarında yığılma olduğu görülmüştür. Araştırma sonucunda kültürlerarası eğitim, kültürlerarası eğitimin uygulanması ve önemine ilişkin olarak okul yöneticilerinin çoğunlukla bilgi sahibi olmadıkları görülmüştür. Bu bağlamda, ülkemizde de uygulanması tavsiye edilen kültürlerarası eğitim programlarının hem katılımcı olarak yer alacak hem de uygulanmasında destekleyici rollerini eş zamanlı olarak yürütecek olan okul yöneticilerinin görüşlerini belirlemeye yönelik farklı çalışmaların yapılmasının yararlı olacağı söylenebilir. | |
dc.description.abstract | The main objective of this study was to identify the views of school principals on the phenomena related to intercultural education and intercultural education itself. This descriptive study was designed with a basic qualitative research model within the framework of qualitative research approach. The participants of the study are the school principals who continue their non-thesis master's education in Dicle University Institute of Educational Sciences, Department of Educational Administration Inspection Planning and Economics in 2015-2016 academic year. The data collection tool for this study was a structured written interview form, prepared by the researcher. inductive content analysis was used in the data analysis. As a result of the research, it was seen that the themes of common values and values created by people came to the fore in the perceptions of school principals about the concept of culture. It has been concluded that school principals identify cultural differences with the themes: differences in life styles, life in other geographies and social differences. It has been observed that the themes of interpersonal communication and talking to a different one are emphasized in the perceptions of intercultural communication. While the theme of conflicts arising from differences in language and religion has been emphasized in the problems experienced by school principals during intercultural communication process, it has been seen that increasing dialogue and adopting universal values are the majority view in terms of the views on the solutions for the problems experienced during this process. As a result of the research, it has been observed that school principals are mostly not informed about intercultural education, implementation and importance of intercultural education. In this context, it can be said that it would be useful to conduct different studies to determine the opinions of the school principals who will carry out their roles simultaneously as both the participant of and the supporter for the implementation of the intercultural education programs recommended in our country. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul yöneticilerinin kültürlerarası eğitime ilişkin görüşleri | |
dc.title.alternative | Views of school administrators on intercultural education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-25 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Intercultural communication | |
dc.subject.ytm | Intercultural education | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Cultural difference | |
dc.subject.ytm | Culture | |
dc.identifier.yokid | 10260203 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DİCLE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 581829 | |
dc.description.pages | 104 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı |