Oyunlaştırma unsurlarının fen başarısına ve kalıcılığına etkisi: Bitki ve hayvanlarda üreme, büyüme ve gelişme` ünitesi
dc.contributor.advisor | Güzel, Remziye | |
dc.contributor.author | Karayilan Tunç, Mehtap | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T08:00:27Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T08:00:27Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-01-03 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110955 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı 'Bitki ve Hayvanlarda Üreme, Büyüme ve Gelişme' ünitesinin oyunlaştırma unsurlarıyla zenginleştirilmiş öğretim yöntemiyle fen başarısına ve kalıcılığına etkisini araştırmaktır. Araştırmada yarı deneysel desenlerden eşitlenmemiş kontrol gruplu model kullanıldı. Araştırmanın evrenini Diyarbakır'ın Bismil İlçesinin merkezinde rastgele seçilen bir ortaokulun 6.sınıfında okuyan öğrencileri olarak belirlenmiştir. Bu çalışma 6.sınıf da öğrenim gören 63 öğrenci ile yürütülmüştür. Kontrol grubunda 33 öğrenci, deney grubunda ise 30 öğrenci bulunmaktadır. Araştırma yaklaşık 5 hafta sürmüştür. Araştırma öncesinde kontrol grubuna mevcut fen bilgisi öğretim programın öngördüğü öğretim yöntemi, deney grubuna ise oyunlaştırma unsurlarıyla zenginleştirilmiş ders çalışma yaprakları kullanılmıştır. Geliştirilen başarı testinin güvenirlik analizi için 2017–2018 eğitim öğretim yılında 103 yedinci sınıf öğrencisine uygulanmıştır. Başarı testinin Cronbach's Alpha güvenirlik değeri 0,85 olarak hesaplanmıştır. Araştırmanın başında kontrol grubuna başarı testi, deney grubuna ise kontrol grubuna uygulanan başarı testinin aynısı plickers uygulamasıyla uygulanmıştır. Araştırmanın sonunda ise her iki gruba da uygulanan özdeş testler son test olarak yeniden uygulanmış ve araştırma bittikten yedi ay sonra başarı testi kalıcılığı test etmek için yeniden uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde SPSS paket programı kullanılmıştır. Verilerin analizinde Bağımsız Örneklem T-Testi, Mann Whitney U testi, Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi ve Bağımlı Örneklem T-Testi uygulanmıştır. Çalışmanın sonuçlarına göre deney ve kontrol grubundaki öğrencilerin uygulama öncesinde başarılarında anlamlı farkın olmadığı görülmüştür. Ancak uygulama sonunda deney grubu lehinde anlamlı bir farkın olduğu tespit edilmiştir. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to investigate the effect of reproduction, growth and development in plant and animals uniton the success and permanence of science with enriched teaching method. In the research, the control group model which is not equalized from the quasi-experimental designs was used. The population of the study consisted of randomly selected the students who were studying in the 6th grade of a middle school in the center of Bismil District of Diyarbakır. This study was carried out with 63 students studying at 6th grade. While 33 students were assigned to the control group, 30 students were in the experimental group. The research lasted for 5 weeks. Prior to the study, the control group was exposed to the teaching method prescribed by the current science curriculum, and sheets enriched with the elements of gamification were used in the experimental group. The success test developed by the researcher was applied to 103 seventh grade students in the academic year of 2017-2018 for reliability analysis. Cronbach's Alpha reliability value of the success test was calculated as 0,85. At the beginning of the study, achievement test was applied to the control group and the same success test applied to the experimental group through usingthe plickers application. At the end of the study, the same success tests were re-applied as post tests and for seven months after completing the study the same test was applied to the both groups as retention test. In the analysis of the data obtained in the study, SPSS package program was used and analyzed. Independent sample T-Test, Mann Whitney U test, Wilcoxon Signed Sequence Test and Dependent Sample T-Test were used to analyze the data. According to the results of the study, it was seen that there was no significant difference between the students in the experimental and control groups before the application. However, a significant difference was found in favor of the experimental group at the end of the application. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Oyunlaştırma unsurlarının fen başarısına ve kalıcılığına etkisi: Bitki ve hayvanlarda üreme, büyüme ve gelişme` ünitesi | |
dc.title.alternative | Effects of the elements of gamification on science success and retention: Reproduction, growth and development in plants and animalsunit | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-03 | |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Science | |
dc.subject.ytm | Science education | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Teaching with game | |
dc.subject.ytm | Science achievement | |
dc.subject.ytm | Concept permanence | |
dc.subject.ytm | Reproductive biology | |
dc.subject.ytm | Enriched education program | |
dc.identifier.yokid | 10241517 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DİCLE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 546936 | |
dc.description.pages | 124 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı |