Show simple item record

dc.contributor.advisorTopkaya, Ece
dc.contributor.authorGüner, Ferdiye
dc.date.accessioned2020-12-07T08:00:17Z
dc.date.available2020-12-07T08:00:17Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110929
dc.description.abstractYazma Etkinliğinde Akran Dönütü ve Bu Tekniğin `Wiki` ile Uygulanmasına İlişkin Öğrenci Algıları Üzerine Bir Araştırma isimli bu çalışma, bir grup İngilizce öğrencilerinin akran dönütü (peer correction) ve wiki isimli bir internet sayfası aracılığıyla bilgisayar kullanımıyla İngilizce öğrenme üzerine algılarını ve görüşlerini incelemek amacıyla yürütülmüştür. Buna ek olarak, çalışma, öğrencilerin bilgisayar aracılığı ile İngilizce öğrenme ve akran dönütü tekniği üzerine algı ve görüşleri ve ayrıca İngilizce yazma becerileri ile ilgili kaygı seviyelerinde değişme olup olmadığını bulmayı amaçlamıştır.Araştırma, Özel Çanakkale Dilko English Dil Kursu'nda İngilizce öğrenim gören 12 katılımcı ile gerçekleştirilmiştir. Veriler nicel ve nitel araştırma yöntemleri kullanılarak elde edilmiştir. Uygulama öncesinde ve sonrasında verilen testler(anketler) nicel, uygulama sonrasında gerçekleştirilen görüşme ise nitel bir tekniktir. Anketlerden elde edilen veriler, SPSS bilgisayar programıyla analiz edilip yorumlanmış, görüşmeden sağlanan veriler ise nitel ve nicel olarak değerlendirilmiştir.Çalışmadan elde edilen hem nicel hem de nitel bulgular, uygulama sonrasında, öğrencilerin wiki sayfası aracılığıyla bilgisayar ile İngilizce öğrenme üzerine algı ve görüşlerinde anlamlı bir değişme olduğunu ortaya çıkarmıştır. Ayrıca sonuçlar öğrencilerin yazma becerileri üzerine kaygı derecelerinde istatistiksel olarak önemli bir azalma olduğunu göstermiştir. Bununla birlikte nicel bulgular wiki uygulamasından sonra öğrencilerinin yazma becerileri üzerine kaygı derecelerinde makul bir azalma olduğunu ortaya çıkarmıştır. Son olarak, öğrencilerin akran dönütü tekniği ile ilgili algılarının genel olarak olumlu olduğu tespit edilmiştir.Bu çalışma, wiki uygulamasının öğrencilerin bilgisayar kullanarak İngilizce öğrenme ile algı ve görüşlerinde önemli bir artış ve İngilizce yazma becerileri üzerine kaygı derecelerinde ise makul bir azalma olduğu sonucunu ortaya çıkarmıştır. Bu bulgular ışığında, çalışma, İngilizce sınıflarında teknoloji kullanımın önemini vurgulamaktadır. Son olarak, çalışma, daha sonraki çalışmalar için önemli öneriler sunmaktadır.
dc.description.abstractAn Investigation into Students' Perceptions on Peer Correction in Writing through Wikis aims to investigate the perceptions and opinions of a group of EFL students on peer correction and their perceptions on learning English through computers with wikis. In addition, it aims to find out if there has been any change in the students' perceptions and opinions on learning English through computers and peer correction technique and their anxiety level in writing in English by the help of the implementation a wiki.The study was carried out with 12 participants doing an English course at a private Language Course called Dilko English in Çanakkale. The data were collected by means of qualitative and quantitative research techniques. Pre-tests and post-tests which were given before and after the treatment were quantitative in nature; and the follow up interview was a qualitative technique. The data obtained from the tests (questionnaires) were analyzed and interpreted with the help of SPSS computer programme, while the data collected by the interview were evaluated qualitatively and quantitatively.The results of both quantitative and qualitative findings of the study revealed that there was a significant change in learners' perceptions and opinions on learning English through computers and the wiki page. Also it was seen from the results that there was a statistically significant decrease in the students' anxiety level of writing in English. Furthermore, the quantitative results revealed that a remarkable decrease in the anxiety level of students in writing after the wiki implementation occurred. Finally, the participants' perceptions on peer response had generally been detected positively.This study concludes that the wiki implementation has resulted in a significant improvement in learners' perceptions and opinions on learning English through computers and a reasonable decrease in their anxiety level of writing in English. In the light of these findings, this study draws attention to the importance of technology in EFL classes. Finally, it offers some suggestions for further research.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAn investigation into students` perceptions on peer correction in writing through wikis
dc.title.alternativeYazma etkinliğinde akran dönütü ve bu tekniğin wiki ile uygulanmasına ilişkin öğrenci algıları üzerine bir araştırma
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPeer feedback
dc.subject.ytmWriting anxiety
dc.subject.ytmWriting training
dc.subject.ytmWriting classes
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmWikis
dc.identifier.yokid452358
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid356342
dc.description.pages189
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess