Show simple item record

dc.contributor.advisorBattal, Nevzat
dc.contributor.authorKarali, Yalçin
dc.date.accessioned2020-12-07T08:00:17Z
dc.date.available2020-12-07T08:00:17Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110928
dc.description.abstractBu araştırmanın genel amacı, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimi düzeylerinin belirlenmesi, karşılaştırılması ve eleştirel düşünme eğilimlerine etki edebileceği düşünülen bazı faktörlerin incelenmesidir.Araştırmanın çalışma evrenini, 2010-2011 eğitim- öğretim yılında İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi programlarında öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırma 1247 öğretmen adayından elde edilen verilerle gerçekleştirilmiştir. Tarama deseni kullanılan bu araştırmanın verileri araştırmacı tarafından hazırlanan geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılan ?Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği? kullanılarak elde edilmiştir.Araştırmada elde edilen verilerin analizinde SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) for Windows 17.0 programı kullanılmıştır. Verilerin analizi, bağımsız örneklemler için ?t? Testi ile ikiden fazla grup karşılaştırmaları ise Tek Yönlü Varyans Analizi (One Way Anova) ile yapılmıştır.Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre, öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimi düzeylerinin ?iyi düzey? seviyesinde olduğu, sınıf düzeyinde üst sınıflar lehine anlamlı bir farklılık olduğu; devam edilen programa, anne eğitim düzeyine, gelinen ilin sosyo-ekonomik gelişmişlik düzeyine ve aile gelirine göre eleştirel düşünme eğilimi ortalamaları arasında anlamlı farklılaşmalar olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. Cinsiyetin, baba eğitim düzeyinin ve öğrenim türünün öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimi üzerinde belirleyici faktörler olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Eleştirel düşünme, Eleştirel Düşünme Eğilimi
dc.description.abstractGeneral purpose of the research is to identify and compare the level of disposition of the students of İnönü University College of Education and to examine the potential factors that are thought to have an impact on critical thinking tendencies.Research field is consisted of the students who have been educated in Inonu University College of Education in 2010-2011 cohort. Research is based on the data that is collected from 1.247 candidate teachers. The data of this raster pattern research are collected by using ?Scale of Critical Thinking Disposition? tool. Mentioned tool is prepared by researcher and acceptability and creditability of the tool is practically performed.SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) for Windows 17.0 is used in the analyzing process of the collected data. ?t? test is performed to data analysis and independent samples. Comparative analyses are performed by using ?One Way Anova?.According to the findings basing on the research results, critical thinking disposition levels of candidate teachers are concluded as ?good? level and a significant difference is recognized in favors of the upper classes at the class level. The findings of this research conclude that there is a significant correlation between the ?average of critical thinking disposition? and type of program, the level of socio-economic prosperity of hometown, education level of mother and family income parameters. On the other hand, research findings also conclude that gender, education level of father, type of education parameters do not have a significant influence on the critical thinking disposition of candidate teachers.Key words: Critical thinking, critical thinking dispositionen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEğitim fakültesi öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri: İnönü Üniversitesi örneği
dc.title.alternativeCritical thinking disposition of students of college of education: The model of Inönü University
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducation faculties
dc.subject.ytmCritical thinking
dc.subject.ytmUniversity students
dc.identifier.yokid427083
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid314200
dc.description.pages119
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess