Alfred Döblin`in Berlin Alexanderplatz romanının montaj tekniği açısından incelenmesi
dc.contributor.advisor | Kılınç, Ahmet | |
dc.contributor.author | Bayhan, Ayşe | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T08:00:06Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T08:00:06Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-01-30 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110900 | |
dc.description.abstract | Mevcut Yüksek Lisans Tezi, Alfred Döblin'in `Berlin Alexanderplatz` adlı ünlü eseri ile ilgilidir. Bu çalışmanın amacı, Alfred Döblin'in Berlin Alexanderplatz romanını montaj tekniği açısından incelemektir. Bu, özellikle ünlü eserlerini ayrıntılı olarak anlamak için yazarın biyografik tarafını anlamakla mümkündür.O zamanlar büyük bir şehir olarak Berlin sadece günlük yaşam için önemli değildi; o ayrıca şairler, ressamlar, yazarlar için siyasi ve ekonomik bir şehirdi. Yirminci yüzyıl boyunca metropol, sanatsal eserlerin sayısını artırdı ve Berlin şehri, şehrin kendisinin eylem olaylarına aktif olarak katıldığı kişisel ve tarihi olayların belirlendiği bir ticaret bölgesi oldu.Bu çalışmada ünlü roman Berlin Alexanderplatz'a ait tekniklerden özellikle montaj tekniği üzerinde durulmuştur. Montaj tekniği, Berlin dili, Ganoven Jargonu, doğrudan konuşma, dolaylı konuşma, deneyimli konuşma, iç monolog ve bilinç akışı gibi teknikler incelenmiştir.Alfred Döblin bu teknikleri çok profesyonel ve derin kullanmıştır; kişi romanı okuduğunda ve bitirdiğinde bu profesyonelliği açıkça görebilmektedir. `Berlin Alexanderplatz` çalışmasında şehir hayatı eleştirilmektedir ve şehrin kaosu oldukça iyi tarif edilmektedir.Montaj tekniğinin iki çeşidi vardır; entegre ve demonstrasyon montajı. İlişkisel bir bağlamda, kahramanın tüm algıları, izlenimleri, kararları ve fikirleri deneyimli konuşma ve entegre montaj yoluyla yapılmaktadır.Yazar tarafından kullanılan bir diğer önemli araç doğrudan konuşmadır. O, diyalog sahnelerini doğrudan konuşma yoluyla oldukça fazla tanımlamıştır ve okuyucu yazarın başarılı çabaları ile sahnelerde yer almıştır.Yazar, okuyucunun sürece girmesine izin vermek için olayları diyaloglar şeklinde vermektedir. Karakterlerin gerçekliğini ve yaşam atmosferine aracılık etmek için konuşma dilinden faydalanmaktadır.Berlin ve Ganoven jargonu, yazar tarafından profesyonel bir çizgide kullanılan diğer farklılıklardandır. Schimmer'ın görüşüne ve hâkim çevresine göre Berlin diline ek olarak sosyo-dilbilimsel olarak en alakalı dil katmanı, Jiddisch'ten çok etkilenen Ganoven Jargonudur.Romanda dolaylı konuşmanın etkili örnekleri vardır ve yazar kişisel konuşmayı ağırlıklı olarak doğrudan konuşma şeklinde yeniden üretmektedir. | |
dc.description.abstract | This dissertation is about famous work of Alfred Döblin `Berlin Alexanderplatz.`.Aim of the study in this work is to approaches used in `Berlin Alexanderplatz` clearer in expression bring. Its important to look over the bibliographical sides of the autor to understand the work overall.Berlin as a big city played great role in early times especially for poets, economists and painters. In the course of twenties the number of literary works were getting higher and Berlin became the capital city with regards to individuall and historical events in that the city was itself activ.In this study especially the lirature techniques such as ; Montagetechnik, das berlinische Sprache, Ganoven Jargon, direkte Rede, Indirekte Rede, erlebte Rede, innere Monolog und `Stream of consciousness` were used.Alfred Döblin benefited from these techniques so professional that one can understand clearly this professionalism if he/she read this work deeply.There are two forms of `Montagetechnick` these are: `integrierenden and demonstrativen Montage.` In terms of associative facets of the work it can be seen clealy the thoughts, dreams, sensations and decisons of main character by `integrierte Montage and erlebte Rede.`.Another significant technique used by writer was `erlebte Rede`. He benefited from dialogs in such a professioanal way that the readers can see themselves in the middle of the events by means of erlebte Rede.Autor used dialog forms especially to keep readers in the process of the events and he also utilized daily speech to express feelings and thougts of comman people. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Alman Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | German Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | Alfred Döblin`in Berlin Alexanderplatz romanının montaj tekniği açısından incelenmesi | |
dc.title.alternative | Research of the Alfred Döblins Berlin Alexanderplatz novel in terms of montage technique | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-30 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Döblin, Alfred | |
dc.subject.ytm | Novel | |
dc.subject.ytm | German literature | |
dc.subject.ytm | Assembly | |
dc.identifier.yokid | 10244079 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DİCLE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 548431 | |
dc.description.pages | 74 | |
dc.publisher.discipline | Alman Dili Eğitimi Bilim Dalı |