Yeşil okul: Çevre, sağlık ve eğitime etkileri
dc.contributor.advisor | Konan, Necdet | |
dc.contributor.author | Demir, Ayşen | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:59:53Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:59:53Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110868 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı yeşil okulun yapısal özelliklerini; çevreye, binayı kullananların sağlığına, öğrenci başarısı ve öğretmen edimine olan etkilerini ve eğitim yöneticilerinin yeşil okula yönelmeleri gerektirecek özellikeri belirlemektir.Bu amaçla yerli ve yabancı alanyazın taranmış ve yeşil okula ilişkin veriler alt problemlere yanıt olabilecek biçimde çözümlenmiştir. Var olan durum olduğu gibi ortaya konduğundan bu çalışma betimsel bir araştırmadır.Araştırmanın sonucunda yeşil okulların kaynak kullanımı ve çevreye olan olumsuz etkilerinin çok az olduğu, doğal aydınlatmadan faydalanması, sağladığı yüksek iç ortam hava kalitesi, akustik kalitesi, çevresel düzenlemesi ve kullanılan donanımların binayı kullananların sağlığına, öğrenci başarısı ve öğretmen edimine olumlu etkileri olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Yeşil okulların yapısal özellikleri nedeniyle sağladığı kullanım kolaylığı, düşük doğal kaynak kullanımı ile çevreye duyarlılığı ve sağladığı maddi tasarruf, öğrenci başarısı ve öğretmen edimine olan olumlu etkileri nedeni ile okul yöneticilerinin yeşil okula yönelmeleri önerilmektedir.Anahtar Sözcükler: Okul Binası, Yeşil Okul, Okul Çevresi, Öğrenci Başarısı, Öğretmen Edimi | |
dc.description.abstract | The main objective of this study is to determine the structural properties of green school and its effect on the environment, health of the building occupants, student success and teacher performance and to determine the causes for the authorities to turn to green schools.To achieve this goal, Turkish and foreign literature was searched and analysed in a way to answer the sub-problems. From this point of view, this research was conducted with descriptive method.As a result of the research, it was revealed that green schools have very low use of limited natural sources and have little environmental footprint. Thanks to using natural lighting strategies, high indoor air quality, acoustic quality, school landscape design and the equipments used in the school, green schools are revealed to have positive effects on health of building occupants, student achievement and teacher performance. Because of its easy managing systems, sensitivity to environment, cost efficiency, positive effect on student achievement and teacher performance, school principles are advised to prefer green schools.Key Words: School Building, Green School, School Environment, Student Achievement, Teacher Performance | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Yeşil okul: Çevre, sağlık ve eğitime etkileri | |
dc.title.alternative | Green school: Effects on environment, health and education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | School buildings | |
dc.subject.ytm | Environment | |
dc.subject.ytm | Health | |
dc.subject.ytm | Green movements | |
dc.subject.ytm | Environmentalism | |
dc.subject.ytm | Buildings | |
dc.subject.ytm | Success | |
dc.subject.ytm | Eco-sensivite products | |
dc.subject.ytm | Educational environment | |
dc.subject.ytm | Sustainability | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Environmental education | |
dc.subject.ytm | Environmental behaviours | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.identifier.yokid | 440657 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 314198 | |
dc.description.pages | 166 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı |