Show simple item record

dc.contributor.advisorKonan, Necdet
dc.contributor.authorDemir, Ayşen
dc.date.accessioned2020-12-07T07:59:53Z
dc.date.available2020-12-07T07:59:53Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110868
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı yeşil okulun yapısal özelliklerini; çevreye, binayı kullananların sağlığına, öğrenci başarısı ve öğretmen edimine olan etkilerini ve eğitim yöneticilerinin yeşil okula yönelmeleri gerektirecek özellikeri belirlemektir.Bu amaçla yerli ve yabancı alanyazın taranmış ve yeşil okula ilişkin veriler alt problemlere yanıt olabilecek biçimde çözümlenmiştir. Var olan durum olduğu gibi ortaya konduğundan bu çalışma betimsel bir araştırmadır.Araştırmanın sonucunda yeşil okulların kaynak kullanımı ve çevreye olan olumsuz etkilerinin çok az olduğu, doğal aydınlatmadan faydalanması, sağladığı yüksek iç ortam hava kalitesi, akustik kalitesi, çevresel düzenlemesi ve kullanılan donanımların binayı kullananların sağlığına, öğrenci başarısı ve öğretmen edimine olumlu etkileri olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Yeşil okulların yapısal özellikleri nedeniyle sağladığı kullanım kolaylığı, düşük doğal kaynak kullanımı ile çevreye duyarlılığı ve sağladığı maddi tasarruf, öğrenci başarısı ve öğretmen edimine olan olumlu etkileri nedeni ile okul yöneticilerinin yeşil okula yönelmeleri önerilmektedir.Anahtar Sözcükler: Okul Binası, Yeşil Okul, Okul Çevresi, Öğrenci Başarısı, Öğretmen Edimi
dc.description.abstractThe main objective of this study is to determine the structural properties of green school and its effect on the environment, health of the building occupants, student success and teacher performance and to determine the causes for the authorities to turn to green schools.To achieve this goal, Turkish and foreign literature was searched and analysed in a way to answer the sub-problems. From this point of view, this research was conducted with descriptive method.As a result of the research, it was revealed that green schools have very low use of limited natural sources and have little environmental footprint. Thanks to using natural lighting strategies, high indoor air quality, acoustic quality, school landscape design and the equipments used in the school, green schools are revealed to have positive effects on health of building occupants, student achievement and teacher performance. Because of its easy managing systems, sensitivity to environment, cost efficiency, positive effect on student achievement and teacher performance, school principles are advised to prefer green schools.Key Words: School Building, Green School, School Environment, Student Achievement, Teacher Performanceen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYeşil okul: Çevre, sağlık ve eğitime etkileri
dc.title.alternativeGreen school: Effects on environment, health and education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSchool buildings
dc.subject.ytmEnvironment
dc.subject.ytmHealth
dc.subject.ytmGreen movements
dc.subject.ytmEnvironmentalism
dc.subject.ytmBuildings
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmEco-sensivite products
dc.subject.ytmEducational environment
dc.subject.ytmSustainability
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmEnvironmental education
dc.subject.ytmEnvironmental behaviours
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.identifier.yokid440657
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid314198
dc.description.pages166
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess