dc.contributor.advisor | Yalçın, Fehime Sevil | |
dc.contributor.author | Özahioğlu, Burak | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:59:50Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:59:50Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110860 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, Proje Tabanlı Öğrenme yaklaşımının İlköğretim 6. sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerilerine, Fen ve Teknoloji Dersi kapsamındaki biyoloji konularına yönelik tutumlarına ve öğrencilerin Fen ve Teknoloji dersindeki başarılarına etkisini araştırmak amacıyla gerçekleştirilmiştir.Araştırmada, kontrol gruplu ön test ? son test deneysel deseni uygulanmıştır. Araştırmaya 2009-2010 eğitim-öğretim yılında Çanakkale ilinden, Çanakkale İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nün belirlediği, dört ilköğretim okulundan (Gazi İlköğretim Okulu, Cumhuriyet İlköğretim Okulu, Onsekiz Mart İlköğretim Okulu, Arıburun İlköğretim Okulu) toplam 76 ilköğretim 6. sınıf öğrencisi katılmıştır. Deney ve kontrol grupları yansız atma ile belirlenmiştir.Belirlenen deney grubu öğrencilerine, dönem başında ?Proje Nasıl Yapılır?? adı altında, araştırmacı tarafından bir seminer verilmiştir. Seminer sonunda araştırmada kullanılan ön testler uygulanmıştır. Deney grubundaki öğrencilere çalışma programı hazırlandıktan sonra, öğrenciler gerçekleştirecekleri projeye ait, problem cümlelerini oluşturmuşlardır. Deney düzeneklerini kurmak için Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi Biyoloji Laboratuvarı kullanılmıştır. Ölçümlerini tamamlayan öğrenciler, posterlerini hazırlayıp, dönem sonu düzenlenen Bilim Şenliğinde sunumlarını gerçekleştirmişlerdir. Sürecin tamamlanmasından sonra, son testler uygulanmıştır.Kontrol grubu öğrencilerine dönem başında ve dönem sonunda, ön-son testler uygulanmıştır. Kontrol grubu öğrencileri, Proje Tabanlı Öğrenme uygulamalarına katılmamışlardır. Normal eğitim-öğretim süreçlerine devam etmişlerdir.Araştırmada, veri toplama aracı olarak ?Bilimsel Süreç Becerileri Testi?, ?Fen ve Teknolojiye Yönelik Tutum Ölçeği? ve ?Fen ve Teknoloji Başarı Testi? kullanılmıştır. Ön test ? Son test verilerine, ilişkili örneklem t-testi ve ilişkisiz örneklem t-testi uygulanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde SPSS 17.0 Paket Programı kullanılmıştır. Veriler %95 anlamlılık düzeyinde analiz edilmişlerdir. Bulgulardan elde edilen sonuçlara dayanarak, Proje tabanlı öğrenmenin öğrencilerin bilimsel süreç becerilerine, Fen ve Teknolojiye yönelik tutumlarına ve Fen ve Teknoloji dersi başarılarına olumlu bir katkı sağladığı sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Fen ve Teknoloji Öğretimi, İlköğretim, Proje Tabanlı Öğrenme, Bilimsel Süreç Becerileri, Tutum, Başarı. | |
dc.description.abstract | This research has been conducted to investigate the effect of project-based learning at 6th grade primary school students on their attitudes towards scientific process skills, biology topics, and success in Science and Technology course.Pre-test post-test design with control group has been used in the research. 76 primary 6th grade students chosen by Çanakkale provincial directorate for national education from four primary schools (Gazi, Cumhuriyet, Onsekiz Mart and Arıburun Primary Schools) have participated to the research in 2009-2010 education-teaching years. Experimental and control groups have been determined objectively.A seminar named ?how a project is done?? delivered to the experimental group students at the beginning of the year. At the end of the seminar pre-tests used in the research have been applied. After study programmes had been prepared for students at experimental group, students created their statements of the problem about the project they would realize. Çanakkale Onsekiz Mart University Faculty of Education Biology Laboratory has been used for testing apparatus. Students finishing their measurements, delivered presentations after preparing their posters at Science Festival at the end of the term. Post-tests have been applied after the process is over.Pre-post tests were applied to the control group students at the beginning and end of the term. Control group students have not attended Project-Based Learning Applications. They continued their usual education-teaching process.?Scientific Process Skills Test?, ?Science and Technology Attitude Scale? and ?Science and Technology Achievement Test? have been used as a means of gathering data in the research. Related and non-related sample t-tests have been used in pre-post tests data. SPSS 17.0 Package Program has been used in the evaluation of the data. Data have been analyzed at 95% meaningfulness level. In the light of the findings it has been concluded that Project-based learning contributes to the scientific process skills and attitudes towards Science and Technology of the students.Key Words: Science and Technology Teaching, Primary Education, Project-Based Learning, Scientific Process Skills, Attitude, Achievement. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim Fen ve Teknoloji dersinde proje tabanlı öğrenmenin bilimsel süreç becerilerine, başarı ve tutum üzerine etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of project-based learning in Science and Technology at primary school on scientific process skills, success and attitude | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Project based learning method | |
dc.subject.ytm | Science education | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.subject.ytm | Science and technology course | |
dc.subject.ytm | Scientific process | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Student attitude | |
dc.identifier.yokid | 423826 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 345836 | |
dc.description.pages | 129 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |