İlköğretim II. kademe demokrasi eğitimi konuları üzerine Türk ve Alman eğitim sistemlerinde öğretmen görüşlerinin karşılaştırılması: Osnabrück-Muş örneği
dc.contributor.advisor | Aydın, Mesut | |
dc.contributor.author | Bilici, Şükrü | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:59:45Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:59:45Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110847 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmamızın amacı, Almanya'daki ve Türkiye'deki demokrasi eğitimi ile ilgili dersleri veren ortaokul öğretmenlerinin İlköğretim II. Kademe demokrasi eğitimi konuları üzerine görüşlerini karşılaştırmaktır. Bu nedenle Survey (Tarama) Modeli, Nitel Görüşme Tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma evrenini, Almanya'nın Osnabrück kentindeki 11 ortaokul öğretmeni ile Türkiye'nin Muş kentinde bulunan 11 ortaokul öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplamak amacıyla nitel görüşme (mülakat) gerçekleştirilmiştir. Görüşmede toplam 6 soru her iki ülkedeki öğretmenlere aynı şekilde sorulmuştur. Görüşmede kayıt cihazı kullanılmış, kayıtlar daha sonra metin haline dönüştürülmüştür. Elde edilen verilerin analizi için betimsel analiz tekniğinden yararlanılmıştır. Alman öğretmenlerin cevapları, A1-A11, Türk öğretmenlerin cevapları, T1 - T11 gibi kodlarla belirlenmiştir.Çalışmamızın sonunda, öğretmenlerin demokrasi algılarında ve demokrasi eğitimi ile ilgili uygulamalarında farklılıklar olduğu gözlenmiştir. Almanya'da demokrasi eğitimi ile ilgili uygulamaların daha fazla olduğu ve öğrencilerin okul ve ders ile ilgili işlere katılımının sağlanmaya çalışıldığı belirlenmiştir. Alman öğretmenler, sınıf meclisleri uygulamasını gerçekleştirmekte ve Öğretim materyali seçimini düzenlemektedirler. Almanya'daki okullarda, demokrasi eğitimi için yeterli alan sağlanmaktadır. Buna karşın, Türkiye'de, demokrasi eğitimi için, okullarda yeterli alan olmadığı belirtilmiştir. Türkiye'deki öğrencilerin katılım bilincinin yeterli derecede kazandırılmadığı, demokrasi eğitimi verilirken yeterli derecede uygulamaların yapılmadığı derslerin genellikle teorik olarak işlendiği ortaya çıkmıştır.Anahtar Kelimeler: Demokrasi, eğitim, demokrasi eğitimi | |
dc.description.abstract | The aim of our study is to compare Secondary School teachers? opinions on Democracy Education Issues who teach subjects in Secondary Schools about Democracy Education in Turkey and Germany. For this reason, Survey Model and Qualitative Interview Technique are used. The population of the study is formed by 11 secondary school teachers in the city of Osnabrück in Germany with 11 secondary school teachers in the city of Mus in Turkey. Qualitative interview is put into practice to collect data. In the interview totally six questions are asked to the teachers of both countries in the same form. Recording device is used in the interview and then records are converted into text. Descriptive analysis technique is used for the analysis of the obtained data. German teachers 'responses are shown as A1-A11 and the Turkish teachers' responses are shown as T1 - T11.At the end of the study, differences are observed in the teachers' perceptions of democracy and applications related to democracy education. It is determined that there are more applications about democracy education in Germany and students are guided to join issues such as school and lesson. German teachers carry out class assemblies? application and organize the selection of instructional materials. In the German schools, enough space for democracy education is provided. In contrast, in Turkey, it is indicated that there is not enough space for democracy education in schools. It is concluded that sufficient awareness of participation of students in Turkey is not properly achieved, applications are not done sufficiently while teaching democracy education and courses are usually thought theoretically.Key words: Democracy, education, Democracy education | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim II. kademe demokrasi eğitimi konuları üzerine Türk ve Alman eğitim sistemlerinde öğretmen görüşlerinin karşılaştırılması: Osnabrück-Muş örneği | |
dc.title.alternative | Primary ii. stage teacher education issues on the opinions of democracy in Germany and in the Turkey comparison: Example of Osnabruck-Muş | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Germany | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Democracy | |
dc.subject.ytm | Education of democracy | |
dc.subject.ytm | Education system | |
dc.subject.ytm | Muş | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Secondary education | |
dc.subject.ytm | Almanya-Osnabrueck | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.subject.ytm | Secondary education schools | |
dc.subject.ytm | Comparative education | |
dc.identifier.yokid | 439512 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 317695 | |
dc.description.pages | 110 | |
dc.publisher.discipline | Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Bilim Dalı |