Show simple item record

dc.contributor.advisorKılınç, Aziz
dc.contributor.authorÇokakoğlu, Osman
dc.date.accessioned2020-12-07T08:00:33Z
dc.date.available2020-12-07T08:00:33Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110839
dc.description.abstractBu çalışma 2006 yılında yenilenen Türkçe Öğretim Programı'na uygun olarak hazırlanan 6. 7. 8. sınıf ders kitaplarında yer alan masal metinlerinin programda belirlenen kazanımlara ulaşma durumlarını ortaya koymak amacıyla yapılmıştır.Yaşanan teknolojik gelişmeler ve öğretim yöntemlerindeki yenilikler sonucunda çağın ihtiyaçlarına cevap veremeyen Türkçe Öğretim Programı 2006 yılında yenilenmiştir. Çalışmada, yenilenen program hakkında özet bilgilendirmeye gidilmiştir. Programın genel amaçları, programda ulaşılması beklenen temel beceriler ve temel dil becerileri tanıtılmıştır.Programın tanıtılmasının ardından masalların çocukların gelişimindeki etkileri ve eğitim-öğretim ortamında öğrencilere katkıları üzerinde durulmuştur. Masalın tanımı, kaynakları, sınıflandırılması, bölümleri, çocuk eğitimindeki önemi ve ders kitaplarında yer alan masal metinlerinde bulunması gereken özellikler incelenmiştir.Çalışmada tarama yöntemi kullanılmıştır. 2006 programına göre hazırlanan ve içerisinde öğrenci ders ve çalışma kitapları da bulunan dokuz adet Türkçe Öğretmen Kılavuz Kitabı'ndaki masal metinleri ile bu metinlere bağlı etkinlikler incelenmiştir.Çalışma sonunda; 2006 programına göre hazırlanan Türkçe ders kitaplarındaki masal metinlerinin sayısının az olduğu, kitaplarda yer alan metinlere ait kazanımların duyuşsal alana hitap etmede yetersiz olduğu ancak metinlere bağlı olarak hazırlanan etkinliklerin temel dil becerilerini geliştirecek nitelikte olduğu düşünülmektedir.Anahtar Kelimeler: Türkçe öğretim programı, masal, ders kitabı, kazanım, temel dil becerileri.
dc.description.abstractThis study is done for revealing sufficiency in reaching achievements defined in tales texts of 6th, 7th, 8th textbooks prepared according to renewed 2006 Turkish education schedule.Turkish education schedule being insufficient in consequence of technological developments and innovation of teaching methods was renewed in 2006. In this study; it is given an abstract in the sense of renewed schedule. The general goals of schedule, basic skills expected in reaching goals and basic language skills are presented.In pursuit of presenting schedule, impacts of tales in children developments and contributions to students are given. The definition of tale, resources, classifications, and parts, importance of child education and properties should be in tales of textbooks are examined.In this study; scanning method is used. Tales in nine Turkish teacher?s books prepared according to 2006 schedule and composed of student textbook and workbook are examined.At the end of this study; being lack of the numbers of tales in Turkish textbooks prepared according to 2006 schedule and being insufficient of sentimental in textbooks are occurred. Nevertheless; it is deduced that activities are in the quality of improving the basic language skillsKey Words: Turkish education schedule, tale, textbook, achievement, basic language skills.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title2006 programına göre 6. 7. 8. sınıf Türkçe ders kitaplarında masal metinlerinden yararlanma durumları
dc.title.alternativeAccording to schedule of 2006 the case of resorting tales texts in 6th 7th 8th Turkish textbooks
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTales
dc.subject.ytmTurkish lesson
dc.subject.ytmTurkish education
dc.subject.ytmTurkish teaching
dc.subject.ytmTextbooks
dc.subject.ytmEducation programs
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.identifier.yokid434886
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid345857
dc.description.pages127
dc.publisher.disciplineTürkçe Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess