Show simple item record

dc.contributor.advisorYılmaz, Cevdet
dc.contributor.authorYilmaz, Adnan
dc.date.accessioned2020-12-07T08:00:23Z
dc.date.available2020-12-07T08:00:23Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110835
dc.description.abstractDil eğitiminde önemli faktörlerden biri olarak kabul edilen motivasyon, birçok sebepten dil öğretme ve öğrenme sürecinde değişim gösterme eğilimindedir. Öğretme ve öğrenme materyalleri bu değişime neden olan temel faktörlerden biri olarak görülmektedir. Dil öğretme ve öğrenme materyalleri olarak sıkça kullanılan kısa hikaye ve bilgisayar teknolojilerinin dil öğrenme motivasyonu üzerinde büyük bir etkiye sahip olduğu bilinmektedir. Kısa hikaye ve bilgisayarların dil öğretiminde ve öğreniminde kullanılması on yıllar öncesine uzanmasına rağmen, dil eğitimi sürecinde bu iki aracın birlikte kullanılması keşfedilmeyi bekleyen yeni bir alandır.Yukarıda bahsedilen fikirlerden hareketle, bu deneysel çalışma kısa hikaye ve bilgisayar teknolojileri birleşiminin öğrencilerin ikinci/yabancı dil motivasyonu üzerindeki etkisini araştırmıştır. Çalışma aynı zamanda cinsiyet, internet kullanım sıklığı, bilgisayar özyeterliliği ve İngilizce kısa hikaye okuma sıklığının öğrencilerin ikinci dil motivasyonu üzerindeki etkisini incelemiştir.Çalışmada, Türkiye'nin Diyarbakır ilinde bulunan Dicle Üniversitesi İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalında öğrenim gören 65 kişilik birinci sınıf öğrencileri yer almıştır. Çalışmada ?ön test-son test kontrol grup? deseni kullanıldığından öğrenciler Deney (35) ve Kontrol (30) Gruplarına rastgele dağıtılmıştır. Gardner'in Ttum/Motivasyon Anketinden uyarlanan ön-testler gruplara uygulandıktan sonra Deney Grubu öğrencileri iki ay süren bir uygulama kapsamında, dünyaca tanınan yazarlarca yazılmış üç klasik hikayeyi bilgisayarlar aracılığıyla okuyup ve yine bilgisayarlar aracılığıyla, bu hikayelere yönelik hazırlanmış çeşitli aktiviteler yaptılar. Kontrol grubu öğrencileri ise geleneksel dil öğretme ve öğrenme materyallerinin kullanıldığı birtakım aktiviteler yaptılar. İki aylık bu uygulamadan sonra gruplara son-testler verildi.SPSS 17.0 ile yapılan nicel verilerin istatistiksel analizleri (anketler) son-testte iki grup arasında anlamlı bir farklılığın olduğunu ortaya koymuştur. Analizler, Deney Grubu öğrencilerinin ikinci dil motivasyonu düzeylerinde bir artış, Kontrol Grubu öğrencilerinin ikindi dil motivasyonu düzeylerinde ise bir düşüş oluğunu göstermiştir. Grupların ön-test ve son-testleri gruplar içinde karşılaştırıldığında da yine anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Deney Grubu öğrencilerinin motivasyon düzeyleri son-testte bir artış gösterirken Kontrol Grubu öğrencilerinin motivasyon düzeyleri bir düşüş göstermiştir. Verilerin istatistiksel analizleri yukarıda adı geçen faktörlerin - bilgisayar özyeterliliğinin Deney Grubu öğrencilerinin ön-test ile elde edilen ikinci dil motivasyon düzeyleri üzerindeki etkisi hariç - öğrencilerin ikinci dil motivasyon düzeyleri üzerinde anlamlı bir etkiye sahip olmadığına işaret etmiştir. Nitel verilerin içerik çözümleme analizi yöntemi kullanılarak yapılan analizleri de nicel verilerle elde edilen bulgulara benzer sonuçlar ortaya koymuştur. Elde edilen bulgular kısa hikayelerin bilgisayar teknolojileri ile birlikte kullanılmasını mümkün kılan bu tekniğin etkinliğine yönelik daha da çok ışık tutmuştur.Nicel ve nitel verilerin analizleri, kısa hikaye ve bilgisayar birleşiminin öğrencilerin motivasyon düzeyleri üzerinde pozitif etkileri olduğunu göstermiştir. Dil öğretme ve öğrenme sürecinde kısa hikaye ve bilgisayarların birlikte kullanılması öğrencileri cesaretlendiren ve motive eden otantik ve çok yönlü öğrenme ortamları oluşturduğundan bu yöntemin dil eğitimde kullanılması önemli faydalar sağlamaktadır.
dc.description.abstractTLanguage learning motivation which is considered as one of the fundamental affective factors in the process of language education tends to change in the course of language teaching and learning due to a number of factors. Of these factors, language teaching and learning materials are identified as one of the primary reasons for this change. Short stories and computer technologies serving as two of the most commonly used language teaching and learning materials are perceived to have tremendous effect on students? language motivation level. Although the use of short stories and computer technologies in language teaching and learning dates back to many decades ago, the incorporation of these two devices into each other in the process of language education is a rather new research area to be explored.Grounding on the notions stated above, the present experimental study investigated the impact of the integration of short stories into computer technologies on students? second/foreign (L2) language motivation level. The study further explored effect of gender differences, frequency of computer use, computer self-efficacy perception and frequency of reading short English stories on the L2 motivation level of students.The study was conducted with 65 first-year students studying at the ELT Department of Dicle University in Diyarbakır, Turkey. Since a ?pretest-posttest control group? research design was employed in the study, the students were randomly assigned to the Experimental Group (N=35) and Control Group (N=30). After receiving their pretests (questionnaire adapted from Gardner?s AMTB), the Experimental Group students carried out a two-month long study in which they read three short stories written by well-known authors and did a variety of activities ascribed to the stories via computers, whereas the Control Group students did a number of activities via using traditional language teaching and learning materials. Completing the two-month long study, the groups were given the posttests (questionnaire and semi-structured interview).The statistical analyses of the quantitative data (questionnaires) carried out by SPSS 17.0 yielded a significant difference between the groups on the posttest, revealing an increase in the Experimental Group students? L2 motivation level whereas a decrease in the Control Group students? L2 motivation level. A comparison of the pretest and posttest data within the groups also showed significant differences in terms of L2 motivation level. That is, while the L2 motivation level of the Experimental Group students showed an increase on the posttest, the L2 motivation level of the Control Group students indicated a decrease on the posttest. The statistical analysis of the data also pointed out that the aforementioned factors had no significant effect on the L2 motivation level of the students except for computer self-efficacy perceptions on the pretest of the Experimental Group. The content analysis of the qualitative data (semi-structured interviews) also reported similar findings to the quantitative data, thus casting further light on the effectiveness of the trend in which short stories are integrated into computers.The analysis of the quantitative and qualitative data revealed that the integration of short stories into computers had positive impacts on the motivation level of language students. Consequently, the use of the integration of short stories into computers in the process of language teaching and learning is considered to serve effectively as it provides authentic and multifaceted learning environments in which students feel encouraged and motivated.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe ımpact of the ıntegration of short stories and computer-assisted language learning on the motivation level of students
dc.title.alternativeKısa hikaye ve bilgisayar-destekli dil öğretimin birlikte kullanılmasının öğrencilerin motivasyon düzeyi üzerindeki etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmShort stories
dc.subject.ytmComputer assisted language education
dc.subject.ytmComputer assisted instruction
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmUniversity students
dc.identifier.yokid433042
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid345865
dc.description.pages257
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess