Show simple item record

dc.contributor.advisorTaş, Songül
dc.contributor.authorCan, Gülşen
dc.date.accessioned2020-12-07T07:59:58Z
dc.date.available2020-12-07T07:59:58Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110828
dc.description.abstract?Murathan Mungan'ın Çador Adlı Eserinin Çözümleyici Yazın Eleştirisi? adını taşıyan bu çalışmada Mungan'ın imgesel bir dille kaleme aldığı Çador anlatısı ele alınmış, anlatı üç aşamada değerlendirilerek yüzeyden derine doğru ilerleyen bir araştırma sunulmuştur. İlk aşamada anlatı çözümlemesi verilerek yazın yapıtına daha geniş ve bir bütün olarak bakma olanağı sağlanmış, ikinci aşamada bütün parçalara ayrılarak sözcük anlambilim değerlendirmesi yapılmış ve son aşamada parçalara ayrılan metinden yeni bir bütün elde etmek gayesiyle eserdeki metafor kullanımı incelemeye alınmıştır. Çalışmanın en önemli bölümü olan ?metafor kullanımı?nda 12 metafor incelenmiştir, bu metaforlar; araba metaforu, yılan metaforu, yol metaforu, kadın metaforu, baba metaforu, söz metaforu, mezar metaforu, ölüm metaforu, burka metaforu, meczup metaforu, toz metaforu ve dağ metaforudur.Çağrışımsal bir eser olan ve bu özelliğiyle çoğul okumalara olanak tanıyan bir anlatı konumundaki Çador, bu özelliğinden ötürü araştırma konusu olmuş ve böylece yapıttaki en dikkat çekici unsur olan dil ve anlatımı incelemeye alınmıştır. Modern Türk edebiyatının son dönemdeki önemli temsilcilerinden Murathan Mungan'ın Çador yapıtı biçim ve içerik olmak üzere iki dilsel yönden araştırılarak, ufak bir dil malzemesinin yoğun bir anlam ve söyleyiş zenginliği ile sınırlarının nasıl genişleyebildiği gösterilmeye çalışılmıştır.
dc.description.abstractIn this study, bearing the title of ?Analytic Literary Criticism of Çador by Murathan Mungan? narration of Çador has been discussed that was written in an imaginative language. A from surface to deep research has been presented by approaching the narration at three basis. In the first part; by giving the analysis of narration, to consider the literary work as a whole has been ensured, in the second part by getting the whole narration into pieces lexical semantics approach has been achieved and in the final part; the metaphors in the narration are studied in order to create a new wholeness from the text that was got into pieces before. In the most important part of this work, which is ?metaphor usage? twelve metaphors have been analysed, these metaphors are; metaphor of car, metaphor of snake, metaphor of way, metaphor of women, metaphor of father, metaphor of word, metaphor of grave, metaphor of death, metaphor of burqa, metaphor of loony, metaphor of dust and metaphor of mountain.As an evocative work Çador, of which narration can be appreciated by many aspects, has existed as a research subject thanks to its being evocative. And because of this reason, the most striking components in the narration: language and the verbalism have been taken into analysis. Murathan Mungan is one of the most important representatives of Contemporary Turkish Literature. His great work Çador, has been studied in linguistics: both by the side of form and of content. With this study it has been desired to show how a simple language limits could be extended by using a dense meaning and articulation.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMurathan Mungan`ın Çador adlı eserinin çözümleyici yazın eleştirisi
dc.title.alternativeAnalytic literary criticism of Çador by Murathan Mungan
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMetaphor
dc.subject.ytmÇador
dc.subject.ytmLiterature
dc.subject.ytmTurkish literature
dc.subject.ytmTurkish education
dc.subject.ytmTurkish
dc.subject.ytmMungan, Murathan
dc.subject.ytmCriticism
dc.subject.ytmLiterary criticism
dc.subject.ytmEducation
dc.identifier.yokid441532
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid314194
dc.description.pages542
dc.publisher.disciplineTürkçe Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess