Show simple item record

dc.contributor.advisorErgen, Gürkan
dc.contributor.authorGüzel, Dilek
dc.date.accessioned2020-12-07T07:59:41Z
dc.date.available2020-12-07T07:59:41Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110817
dc.description.abstractDeğerler; sosyal hayatı düzenleyen, kişiler arası iletişimi ve etkileşimi yapılandıran daha çok duyuşsal nitelikte özelliklerdir. İlk olarak ailede başlayan değer aktarımı süreci, daha sonra okul tarafından yürütülür. Önceleri çocukların daha çok zihinsel ve fiziksel öğrenmeleri üzerinde durulurken, son yıllarda değerler eğitimine verilen önemin gittikçe arttığı görülmüştür. Özellikle de evrensel nitelikteki değerlerin kazanımı, çocukların evrensel bir görüşe sahip olması açısından çok önemlidir. Değerler eğitimi okullarda belli dersler aracılığı ile işlenmektedir. Hayat Bilgisi dersi de ilköğretim düzeyi öğrencileri için değerler eğitiminin verildiği derslerden biridir. Bu nedenle bu araştırmada Evrensel İletişim Yayınları'na ait ilköğretim 3. Sınıf Hayat Bilgisi ders kitapları (1. ve 2. Kitap olmak üzere), temel evrensel değerleri içermesi bakımından incelenmiştir.Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman tarama modeli kullanılmıştır. verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz yöntemi esas alınmıştır. Öncelikle temel evrensel değerler ile ilgili olarak kod rehberi oluşturulmuştur. Böylece nitel özellikte olan bu çalışmanın güvenirlik ve geçerliği artırılmaya çalışılmıştır. Bu çalışmada MAXQDA 11 programı yardımı ile ders kitaplarında bulunan metinler ve resimler analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulara dayanılarak Hayat Bilgisi der kitapları ile ilgili önerilerde bulunulmuştur.Anahtar sözcükler: Değerler, Temel Evrensel Değerler, Değerler Eğitimi, Hayat Bilgisi Dersi
dc.description.abstractValues are mostly the affective features that regulate the social life and construct the interpersonal communication and interaction. The process of value transfer that starts firstly in the family, is carried out by the school afterwards. At first, while children?s physical and mental learning were emphasized, it is seen that the importance of value education has increased recently. Especially, the acquisition of universal values is so important for children?s having universal vision. Values education is taught via certain courses at schools. Social studies lesson is one of those through which values education is taught for elementary school students. Therefore, Social Studies Textbooks for the 3rd Grade of Elementary Students (the 1st and the 2nd) by Evrensel İletişim Yayınları were analyzed in terms of fundamental universal values.Document survey model, which is among the qualitative research methods, was used in this study. Descriptive analysis was used to analyze the data. Firstly, code guide about the fundamental universal values was formed. Thereby, the validity and the reliability of the study was tried to increase. The texts and the pictures in the textbooks were analyzed with the help of MAXQDA 11 program. Relying on the findings, the suggestions about the social studies textbooks were made.Key words: Values, Fundamental Universal Values, Values Education, Social Studies Lessonen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title3. sınıf hayat bilgisi ders kitaplarının temel evrensel değerleri içermesi bakımından incelenmesi
dc.title.alternativeAnalysis of the 3.th class life science textbooks about that including basic universal values
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLife science
dc.subject.ytmBooks
dc.subject.ytmTextbooks
dc.subject.ytmUniversality
dc.subject.ytmValues education
dc.subject.ytmValues
dc.identifier.yokid460760
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid345892
dc.description.pages178
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess