9. sınıf öğrencilerinin 6-8. sınıflar Türkçe öğretim programındaki okuduğu metni anlama ve çözümleme kazanımlarına ulaşma düzeyleri
dc.contributor.advisor | Çeçen, Mehmet Akif | |
dc.contributor.author | Özarslan, Ali | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:59:36Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:59:36Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110803 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, dokuzuncu sınıf öğrencilerinin Türkçe dersi 6-8. Sınıflar Türkçe öğretim programında yer alan okuduğunu anlama kazanımlarına ulaşma düzeylerini değerlendirmektir. Bu nedenle betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma evrenini, Malatya il merkezindeki üç farklı lise türü oluşturmaktadır. Anadolu lisesi, genel lise ve güzel sanatlar lisesi 9. sınıf öğrencilerine veri toplamak amacı ile test uygulanmıştır. Testte ?okuma? öğrenme alanının ?okuduğu metni anlama ve çözümleme? kazanımlarından on dokuzunu değerlendirmeye yönelik 38 çoktan seçmeli soru sorulmuştur. Her kazanım için iki soru seçilmiştir.Araştırmanın sonucunda, Anadolu lisesi öğrencilerinin testteki başarı oranlarının %91,32; genel lise öğrencilerinin başarı oranlarının %70,96; güzel sanatlar lisesi öğrencilerinin başarı oranlarının %68,61 olduğu görülmüştür. Aynı testte cinsiyet farklılıkları ele alınmış, erkeklerin başarı oranları % 74,29; kız öğrencilerinin ise %79,64 olarak bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Türkçe öğretim programı, okuma kazanımları, okuduğunu anlama | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to evaluate to achieving levels of the acquisition in reading comprehension of ninth grade students in the Turkish language teaching syllabus in the classes 6-8.For this reason, descriptive scanning model was used. Population of the study is three different types of high school in the center of Malatya. The test performed to ninthgrade students of Anatolian highs chool, traditional high school, high school of the fine arts, due to collectdata .In the test, 38 multiple-choice questions were asked to evaluate nineteen of the `comprehension and analyzing the text` acqusition of `reading` learning field. Two questions were chosen for a acquisition.As a result of the study, it has seen that success rate of the Anatolian high school is 91.32 %, success rate of the traditional high school is 70.96%, success rate of the highsc hool of finearts is 68.61%.Gender differences was handled with in the same test and successrates were found to be 74.29% formale, 79.64% for female students.Key Words: Turkish teaching syllabus, reading acquisition, reading comprehension | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 9. sınıf öğrencilerinin 6-8. sınıflar Türkçe öğretim programındaki okuduğu metni anlama ve çözümleme kazanımlarına ulaşma düzeyleri | |
dc.title.alternative | Achieving levels of 9. grade students to the acquisitions of comprehension and analysis of the text 6-8 classes Turkish teaching syllabus | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Teaching curriculums | |
dc.subject.ytm | Reading-comprehension | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | Secondary education | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Turkish teaching | |
dc.subject.ytm | Reading-comprehending skill | |
dc.subject.ytm | Turkish | |
dc.subject.ytm | Turkish education | |
dc.identifier.yokid | 436312 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 314242 | |
dc.description.pages | 191 | |
dc.publisher.discipline | Türkçe Öğretmenliği Bilim Dalı |