Show simple item record

dc.contributor.advisorÇeçen, Mehmet Akif
dc.contributor.authorÖzarslan, Ali
dc.date.accessioned2020-12-07T07:59:36Z
dc.date.available2020-12-07T07:59:36Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110803
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, dokuzuncu sınıf öğrencilerinin Türkçe dersi 6-8. Sınıflar Türkçe öğretim programında yer alan okuduğunu anlama kazanımlarına ulaşma düzeylerini değerlendirmektir. Bu nedenle betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma evrenini, Malatya il merkezindeki üç farklı lise türü oluşturmaktadır. Anadolu lisesi, genel lise ve güzel sanatlar lisesi 9. sınıf öğrencilerine veri toplamak amacı ile test uygulanmıştır. Testte ?okuma? öğrenme alanının ?okuduğu metni anlama ve çözümleme? kazanımlarından on dokuzunu değerlendirmeye yönelik 38 çoktan seçmeli soru sorulmuştur. Her kazanım için iki soru seçilmiştir.Araştırmanın sonucunda, Anadolu lisesi öğrencilerinin testteki başarı oranlarının %91,32; genel lise öğrencilerinin başarı oranlarının %70,96; güzel sanatlar lisesi öğrencilerinin başarı oranlarının %68,61 olduğu görülmüştür. Aynı testte cinsiyet farklılıkları ele alınmış, erkeklerin başarı oranları % 74,29; kız öğrencilerinin ise %79,64 olarak bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Türkçe öğretim programı, okuma kazanımları, okuduğunu anlama
dc.description.abstractThe purpose of this study is to evaluate to achieving levels of the acquisition in reading comprehension of ninth grade students in the Turkish language teaching syllabus in the classes 6-8.For this reason, descriptive scanning model was used. Population of the study is three different types of high school in the center of Malatya. The test performed to ninthgrade students of Anatolian highs chool, traditional high school, high school of the fine arts, due to collectdata .In the test, 38 multiple-choice questions were asked to evaluate nineteen of the `comprehension and analyzing the text` acqusition of `reading` learning field. Two questions were chosen for a acquisition.As a result of the study, it has seen that success rate of the Anatolian high school is 91.32 %, success rate of the traditional high school is 70.96%, success rate of the highsc hool of finearts is 68.61%.Gender differences was handled with in the same test and successrates were found to be 74.29% formale, 79.64% for female students.Key Words: Turkish teaching syllabus, reading acquisition, reading comprehensionen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title9. sınıf öğrencilerinin 6-8. sınıflar Türkçe öğretim programındaki okuduğu metni anlama ve çözümleme kazanımlarına ulaşma düzeyleri
dc.title.alternativeAchieving levels of 9. grade students to the acquisitions of comprehension and analysis of the text 6-8 classes Turkish teaching syllabus
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.subject.ytmReading-comprehension
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmSecondary education
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmTurkish teaching
dc.subject.ytmReading-comprehending skill
dc.subject.ytmTurkish
dc.subject.ytmTurkish education
dc.identifier.yokid436312
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid314242
dc.description.pages191
dc.publisher.disciplineTürkçe Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess