Show simple item record

dc.contributor.advisorAydın, Mehmet
dc.contributor.authorAlkan, Yasemin
dc.date.accessioned2020-12-07T07:59:23Z
dc.date.available2020-12-07T07:59:23Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-28
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110772
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, matematiksel modelleme etkinlikleriyle yapılan öğretim sürecinin 7.sınıf öğrencilerinin matematiksel modelleme yeterlikleri ile okuduğunu anlama becerilerine etkisini incelemek ve okuduğunu anlama becerisi ile matematiksel modelleme yeterliği arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Ayrıca öğrencilerin matematiksel modelleme yeterlikleri okuduğunu anlama becerisi düzeylerine göre değerlendirilecektir. Kullanılan veri türüne göre karma araştırma desenlerinden gömülü (içe yerleşik) desene örnek olan araştırmada, 26 7.sınıf öğrencisiyle 7 hafta boyunca matematiksel modelleme etkinliklerine dayalı bir öğretim süreci gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerin süreçten sonraki gelişimlerini incelemek için `Okuduğunu Anlama Başarı Testi` ile `Matematiksel Modelleme Yeterliği Testi` ön test-son test olarak uygulanmıştır. Veri toplama aracı olarak ön test ve son testlerin yanı sıra, süreçte uygulanmak üzere 7 matematiksel modelleme etkinliği, öğrencilerin matematiksel modelleme yeterliği puanlarını belirlemek için ise `Modelleme Yeterliği Değerlendirme Rubriği` kullanılmıştır. Toplanan veriler, nicel ve nitel analiz yöntemleri birlikte kullanılarak analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucu elde edilen bulgular, matematiksel modelleme etkinlikleriyle yapılan öğretim sürecinin öğrencilerin okuduğunu anlama becerisine ve matematiksel modelleme yeterliği düzeylerine önemli katkılar sağladığını göstermektedir. Ayrıca öğrencilerin süreçten sonraki okuduğunu anlama becerisi ile matematiksel modelleme yeterliği puanları arasında pozitif yönde, yüksek düzeyde bir ilişki bulunmuştur. Süreç boyunca öğrencilerin matematiksel modelleme yeterlikleri incelendiğinde ise okuduğunu anlama becerisi bakımından en yüksek düzeyde bulunan öğrencilerin daha başarılı oldukları görülmüştür. Ayrıca öğrencilerin matematiksel modelleme yeterliği düzeyleri bakımından en yüksek başarıyı `Problemi anlama` ve `Sadeleştirme` basamaklarında gösterdiği, `Yorumlama` basamağında ise genel olarak başarısız oldukları görülmüştür. Araştırmanın bulgularına bağlı olarak derslerde matematiksel modelleme etkinliklerine dayalı gerçekleştirilen öğretim uygulamalarının, öğrencilerin okuduğunu anlama becerisi düzeylerine ve matematiksel modelleme yeterliklerine önemli katkılarda bulunacağı düşünülmektedir. Ayrıca öğrencilerin `Yorumlama` yeterliği düzeylerinin düşük olması sebebiyle bu etkinliklerin, öğrencilerin daha çok `Yorumlama` yeterliği düzeylerini artıracak şekilde hazırlanması önerilmektedir.Anahtar Kelimeler: Okuduğunu anlama becerisi, matematiksel modelleme yeterliği, matematiksel modelleme etkinlikleri, 7. sınıf öğrencileri.
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the effect of mathematical modeling activities on mathematical modeling competencies and reading comprehension skills of 7th grade students and to determine the relationship between mathematical modeling competence and reading comprehension skills. In addition, students' mathematical modeling competencies will be evaluated according to their level of reading comprehension skills. In the study, which is an example of an embedded (built-in) pattern from mixed research designs according to the data type used, a teaching process based on mathematical modeling activities was conducted with 26 7th grade students for 7 weeks. 'Reading Comprehension Achievement Test' and 'Mathematical Modeling Competencies Test' were applied as pre-test and post-test to examine the development of students after the process. In addition to the pre-test and post-test, 7 mathematical modeling activities were used for data collection, and 'Modeling Competence Assessment Rubric' was used to determine the mathematical modeling competency scores of the students. The collected data were analyzed using quantitative and qualitative analysis methods. The findings obtained from the analyzes showed that the teaching process with mathematical modeling activities made significant contributions to the students' reading comprehension skills and mathematical modeling competency levels. In addition, it was found that there was a positive and high level relationship between the students' reading comprehension skills and mathematical modeling competency scores after the process. When the mathematical modeling competencies of the students were examined during the process, it was seen that the students with the highest level of reading comprehension skills were more successful. In addition, it was seen that the students showed the highest success in terms of mathematical modeling competence in `understanding the problem` and `simplification`, and generally failed in `interpretation.` It is thought that teaching practices based on mathematical modeling activities will make significant contributions to students' reading comprehension skill levels and mathematical modeling competencies. It is also suggested that these activities should be prepared in such a way as to increase the level of `interpretation` of the students, since the level of `interpretation` is low.Anahtar Kelimeler: Reading comprehension skill, mathematical modeling competence, mathematical modeling activities, 7th grade students.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMatematiksel modelleme etkinlikleriyle yapılan öğretim sürecinin 7. sınıf öğrencilerinin matematiksel modelleme yeterliklerine ve okuduğunu anlama becerilerine etkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeExamining the effect of teaching process with mathematical modeling activities on mathematical modeling competencies and reading comprehension skills of 7th grade students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-28
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10276220
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDİCLE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid584591
dc.description.pages154
dc.publisher.disciplineMatematik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess