Show simple item record

dc.contributor.advisorKinay, İsmail
dc.contributor.authorYildiz, Vural
dc.date.accessioned2020-12-07T07:59:20Z
dc.date.available2020-12-07T07:59:20Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-28
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110765
dc.description.abstractOrtaokullarda Görev Yapan Öğretmenlerin Eğitimsel Değerlendirmelerde Etik İlkelere Bağlılık Düzeylerinin İncelenmesiBu araştırmanın amacı, öğretmenlerin eğitimsel değerlendirmelerde etik ilkelere bağlılık düzeylerini çeşitli değişkenlere göre incelemektir. Araştırma tarama modelinde yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini Diyarbakır ili merkez ilçelerindeki (Bağlar, Kayapınar, Sur, Yenişehir) ortaokullarda çalışan öğretmenlerden basit seçkisiz yoluyla seçilen 601 öğretmen oluşturmaktadır. Veri analiz sürecinde betimsel istatistiklerle veri setinin doğruluğu kontrol edilmiş ve üç bireyin uç değer olduğu gözlenmiş. Böylelikle veri seti 598 olarak düzenlenmiştir ve veri setinde yer alan bireylerin toplam puanlarına ilişkin minimum, maksimum, aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri elde edilerek betimsel düzeyde incelemeler yapılmıştır. Betimsel düzeydeki incelemelerden sonra grupların ortalama puanlarının karşılaştırılmasına yönelik alt problemlere cevap vermek amacıyla tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve bağımsız örneklemler t- testinin kullanılması amaçlanmıştır. Veri toplama aracı olarak Alkharusi (2016) tarafından geliştirilen ve İlhan, Güler ve Kinay (2017) tarafından Türkçeye uyarlanan Eğitimsel Değerlendirmelerde Etik İlkelere Bağlılık Ölçeği (EDEİBÖ) kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda öğretmenlerin, eğitimsel değerlendirmelerde etik ilkelere `tamamıyla bağlıyım` düzeyinde katılım gösterdikleri sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca, öğretmenlerin alanlarına göre eğitimsel değerlendirmelerde etik ilkelere bağlılık düzeylerinde istatistiksel olarak anlamlı farklılık bulunmuştur. Öte yandan, öğretmenlerin eğitimsel değerlendirmelerde etik ilkelere bağlılık düzeylerinde cinsiyet, mesleki kıdem, eğitim düzeyi, haftalık ders saati ve ölçme ve değerlendirme hizmet içi eğitimlerine katılma durumu değişkenleri açısından anlamlı bir fark bulunamamıştır.
dc.description.abstractInvestigation of Secondary School Teachers' Adherence Level to Ethical Principles in Educational AssessmentThe aim of this research was to investigate the secondary school teachers' adherence level to the ethical principles in educational assessment in terms of various variables. The descriptive survey research design was used in this research. The sample of the study consisted of 601 teachers who were selected from the secondary schools in the central districts of Diyarbakır (Bağlar, Kayapınar, Sur, Yenişehir) by simple random sampling. In the data analysis process, the accuracy of the data set was checked with descriptive statistics and it was observed that three individuals were extreme values. Thus, the data set was arranged as 598 and minimum, maximum, arithmetic mean and standard deviation values of the total scores of the individuals included in the data set were obtained and descriptive analyzes were conducted. After descriptive analysis, one-way analysis of variance (ANOVA) and independent samples t-test were used to respond to sub-problems in order to compare the mean scores of the groups. In order to collect the data, Adherence to Ethical Principles in Educational Assessment Scale (AEPEAS) which was developed by Alkharusi (2016) and adapted into Turkish by İlhan, Güler and Kinay (2017) was used. As a result of the study, it was concluded that the teachers adhere to the ethical principles in educational assessments in `full adherence` level. In addition, statistically significant differences were found in levels of adherence to the ethical principles in educational assessment among teachers with respect to teaching subject area. On the other hand, no significant differences was found in levels of adherence to the ethical principles in educational assessment among teachers with respect to gender, teaching experience, educational attainment, number of hours of lessons per week and in-service training in measurement and assessment.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokullarda görev yapan öğretmenlerin eğitimsel değerlendirmelerde etik ilkelere bağlılık düzeylerinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of secondary school teachers' adherence level to ethical principles in educational assessment
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-28
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10275995
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDİCLE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid584514
dc.description.pages117
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess