Show simple item record

dc.contributor.advisorDurukan, Haydar
dc.contributor.authorCanakay, Özlem
dc.date.accessioned2020-12-07T07:59:20Z
dc.date.available2020-12-07T07:59:20Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110763
dc.description.abstractBu araştırma, eğitim denetmenlerinin rehberlik görevlerini yerine getirmelerikonusunda okulöncesi öğretmenlerinin görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır.Çalışmanın evrenini, 2011-2012 eğitim-öğretim yılı Çanakkale Merkez il, ilçe, belde ve köylerde görev yapan okulöncesi öğretmenleri oluşturmaktadır. Çalışma grubunun evreni temsil etmesi amacıyla küme örnekleme tekniği kullanılmıştır. Çalışmaya katılan okulöncesi öğretmenleri 138 kişidir. Verilerin analizinde SPSS13.0 programından yararlanılmıştır.Tanımlayıcı analizlerde betimsel istatistik yöntemleri (frekans, yüzde, aritmetikortalama, standart sapma), değişkenler arasındaki anlamlı farklılığın analizinde ise t-testi,Mann Whitney U ve Kruskal Wallis H testi uygulanmıştır. Anlamlılık düzeyi (p) 0.05olarak alınmıştır.Araştırma sonuçlarına göre; ''çocuk kulübü etkinliklerinin sağlıklı yürütülmesi,öğrencilerde çevreyi tanıma ve kavrama bilincinin oluşturulması, doğal afetlerdenkorunma ve sivil savunma önlemlerini alma? konularında, eğitim denetmelerinin okulöncesi öğretmenlerine ?orta? düzeyinde rehberlik ettiği sonucuna ulaşılmıştır. Okulöncesi öğretmenlerinin hizmet süresi ve eğitim durumuna göre, eğitim denetmenlerinin rehberlik etkinliklerini yerine getirmeleri konusundaki öğretmen görüşlerinin anlamlı farklılıklar gösterdiği tespit edilmiştir.Anahtar sözcükler: Okulöncesi, Okulöncesi öğretmenleri, Eğitim Denetmenleri,Rehberlik görevi, Teftiş
dc.description.abstractThis research has been made to determine the opinions of preschool teachers oneducation inspectors' fulfilling their tasks of educational guiding,The universe of the study consists of the preschool teachers who were teachingduring 2011-2012 academic year in Çanakkale- in the city centre, in its towns and villages,Cluster sampling technique was used in order for the study group to represent the universe.138 preschool teachers participated in the project. SPSS 13.0 program was used for thedata analysis.??Descriptive statistical methods (frequency, percentage, arithmetic mean, standarddeviation) were used for the descriptive analyses; and t-test, Mann Whitney U and KruskalWallis H tests were carried out in the analysis of differences between variables. Thesignificance level was taken as (p) 0.05.According to the results of the research; it was turned out that education inspectorscan give a medium-level guidance to preschool teachers on ?How to manage children'sclub activities effectively, how to make children be aware of the environment andunderstant it, how to prevent from natural disasters and take civil defensive measures.?Significant differences have been identified on education inspectors' fulfilling their task ofguidance depending on education level and service time of the preschool teachers.Keywords: Preschool, Preschool teachers, Education inspectors, the tasks ofguidance, inspection.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEğitim denetmenlerinin rehberlik görevlerini yerine getirmeleri konusunda okulöncesi öğretmenlerinin görüşleri
dc.title.alternativePreschool teachers' opinions on education inspectors' fulfilling their tasks of guidance
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmPreschool teachers
dc.subject.ytmSupervision of education
dc.subject.ytmGuidance
dc.subject.ytmController
dc.identifier.yokid458436
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid356344
dc.description.pages122
dc.publisher.disciplineOkul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess