Show simple item record

dc.contributor.advisorMeşeli, Aydoğan
dc.contributor.authorÇakar, Yeliz
dc.date.accessioned2020-12-07T07:59:15Z
dc.date.available2020-12-07T07:59:15Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-29
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110749
dc.description.abstractCumhuriyetin ilk yıllarından bugüne kadar eğitim ve öğretimde niteliğin ve niceliğin gelişmesi için çalışılan Diyarbakır'da, her alandan ve her kademeden öğretim kurumu bulunmaktadır. Yıllar içerisinde öğretim programları pek çok kez değişmiştir ve 2005 yılından itibaren okullarımızda öğrenci merkezli bir program olan `Yapılandırmacı Öğretim Programına` geçilmiştir. Bu programın işleyişi nedeni ile bilgisayar ve bilgisayarlı teknolojiler de önem kazanmıştır. Coğrafya dersi ise görsel ve işitsel teknolojilerin kullanımına ihtiyaç duyulan derslerin başında gelmektedir. Bu teknolojilerin coğrafya eğitimine katkısını Diyarbakır özelinde tespit etmek amacı ile bu çalışma yapılmıştır. Diyarbakır merkez ilçelerinde bulunan ortaöğretim kurumlarında yürütülen çalışmaya ortaöğretim kurumlarının 35 tanesinde görev yapan 50 öğretmen ve bu eğitim kurumlarında öğrenim gören 674 öğrenci katılmıştır. Çalışmanın veri toplama tekniği ankettir. Öğretmenler ve öğrenciler için ayrı ayrı anket hazırlanmıştır. Elde edilen veriler genel betimsel tarama yöntemine uygun olarak değerlendirilmiştir. Sonuçlar yüzde ve frekanslar eşliğinde tablolara ve grafiklere dönüştürülerek sunulmuştur. Bulgulara göre öğretmenlerin çalıştığı okulların büyük kısmında bilgisayar ve bilgisayarlı teknoloji bulunmaktadır. Bu teknolojilerin bulunduğu okullarda görev yapan öğretmenlerin, bilgisayar ve bilgisayarlı teknolojileri kullanma bilgi ve becerilerinin yeterli olmadığı bulgusu elde edilmiştir. Öğrencilerin günlük hayatlarında ve okullarında bulunan bilgisayar ve bilgisayarlı teknolojileri kullanım bilgilerinin iyi olduğu tespit edilmiştir. Coğrafya derslerinde bu teknolojilerin kullanılmasını hem öğretmenler hem de öğrenciler gerekli görmektedirler ve mevcut koşulların değiştirilmesini istemektedirler.
dc.description.abstractFrom the beginning of the republic there has been great studies to improve quality in education and training in our city and there are edicational institutions from every field and at all levels in Diyarbakır. Teaching programs have been changed several times over the years and since 2005 'in our schools constructivist teaching curriculm which is student-centered program has been applied. Due to teaching characteristics of their program, computer and computer technologies have gained importance. Geography lesson is one of the courses in which using of visual and audio tecnology is required. This study was carried to determine contribution of using technology in geography lesson especially in Diyarbakır. 35 schools were participated in this study conducted in secondary schools in central districts of Diyarbakir. 50 teachers and 674 students from these schools took part in this study. Data colleting technique is survey. Different questionnaries were prepared for teachers and students. The data obtained were evaluated with descriptive analysis method. According to the data there are computer and computer technologies in the huge amount of these teachers' schools. There is a lack of using computer and computer technologies in teachers working in these schools. It has been noticed that students used technology both in their schoos and daily routines. It is necessary for both teachers and students using technology in geography lessons and current conditions should be improved.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectCoğrafyatr_TR
dc.subjectGeographyen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaöğretim kurumlarında bilgisayar ve bilgisayarlı teknolojilerin kullanım durumlarının coğrafya eğitimine etkisi (Diyarbakır örneği)
dc.title.alternativeEffect of computer and computer supported tecnology which is used in geography lessons on geography lesons in secondary schools(Example of Diyarbakır)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-29
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler ve Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10276889
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDİCLE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid584963
dc.description.pages154
dc.publisher.disciplineCoğrafya Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess