Yeni ortaöğretim matematik programı kapsamında, ortaöğretim matematik öğretmenlerinin çoklu zekâ kuramı uygulamalarına ilişkin görüşleri
dc.contributor.advisor | Özbek, Ramazan | |
dc.contributor.author | Ulusoy, Mehmet İlker | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:59:08Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:59:08Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110732 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, yeni ortaöğretim matematik programı kapsamında, ortaöğretim matematik öğretmenlerinin çoklu zekâ kuramı uygulamalarına ilişkin görüşlerini ortaya çıkarmak ve uygulamadaki aksaklıkları tespit ederek buna uygun çözüm önerileri sunmak amacıyla yapılmıştır. Araştırmada, nicel araştırma yöntemlerinden tarama metodu kullanılmış, araştırmanın kuramsal boyutunda konuya ilişkin literatürden yararlanılmıştır.Bu araştırmanın örneklemini 2011?2012 eğitim öğretim yılında Malatya ili merkez ilçesi belediye sınırları dâhilindeki ortaöğretim okullarında görev yapan 47'si bayan, 136'sı erkek olmak üzere 183 matematik öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplamak amacı ile 3 seçenekli bir anket kullanılmıştır. Ankette 3'ü kişisel bilgilere, 25'i ise Çoklu Zekâ Kuramı uygulamalarına ilişkin öğretmen görüşlerini belirlemeye yönelik olmak üzere toplam 28 madde bulunmaktadır.Verilerin istatistiksel analizi için bilgisayar paket programı kullanılmış, araştırmaya katılan öğretmenlerin kişisel bilgileri ile ilgili tanımlayıcı istatistiksel analizler için frekans ve yüzde alma teknikleri uygulanmış, sonuçlar tablo halinde verilmiş ve yorumlanmıştır. Öğretmen görüşlerinin cinsiyet, mesleki kıdem ve mezun olunan kurum değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığı ki kare (chi-square) testi kullanılarak incelenmiş, sonuçlar tablolar halinde verilmiş ve yorumlanmıştır.Araştırma; öğretmenlerin ortaöğretimde uygulamaya konulan çoklu zekâ kuramına dayalı yeni matematik programına karşı olumlu tutuma sahip olduklarını ortaya koymakla birlikte, öğretim süreci içerisinde bazı problemlerle karşılaştıklarını da göstermektedir. Bununla birlikte öğretmenler, okulun fiziki imkânlarının çoklu zekâ kuramına dayalı etkinliklerin kullanımına uygun hale getirilmesi ve hizmet içi eğitim alınması gibi düzenlemelerle, matematik öğretiminin çok daha verimli hale geleceğini düşünmektedir. Çalışmanın ?sonuç ve öneriler? bölümünde bu veriler ışığında birtakım öneriler sunulmuştur. | |
dc.description.abstract | This research has been carried out on the new secondary education mathematics curriculum in order to reveal mathematics teachers? views about the multiple intelligences theory, to identify the deficiencies in the application and to offer proposed solutions about the use of multiple intelligence applications throughout the process of mathematics education in the light of high school teachers? thoughts. Therefore; In this study, the survey model which is one of the quantitative research methods was used and the literature about this subject was seeked while writing the theoretical field.The sample of the research consists of 183 teachers (47 females and 136 males) who work in the high schools within the center of Malatya in 2011-2012 academic year. A questionnaire which has three options was used to gather data. There are 28 items in the questionnaire, 3 of which are about personal data and 25 of which are about the research?s sub-problems.A computer package software was used in the process of statistical analysis and percentage and frequency calculations were applied to have descriptive statistical analysis about the personal data of the teachers. Then, the results were given in a chart and interpreted. Chi-square test was used to search if there was a significant relation between the teacher?s answers to items and their ?gender, vocational seniority, graduated faculty?. Then, the results were given in the charts and interpreted.The outcome of the research indicates that teachers have positive attitudes toward the multiple intelligence applications based on the new mathematics curriculum but they have experienced some sort of difficulties during the education process.In addition, teachers believe that this method will be even more efficient with in-service education and regulations on school facilities. In the ?conclusions and recommendations? part of the work, some sorts of proposals were put forward in the light of these views. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Yeni ortaöğretim matematik programı kapsamında, ortaöğretim matematik öğretmenlerinin çoklu zekâ kuramı uygulamalarına ilişkin görüşleri | |
dc.title.alternative | Within the scope of new mathematics curriculum for secondary education, mathematics teachers' views about the multiple intelligence applications | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Multiple Intelligence Theory | |
dc.subject.ytm | High schools teachers | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Mathematics lesson | |
dc.subject.ytm | Mathematics education | |
dc.subject.ytm | Teaching curriculums | |
dc.subject.ytm | Multiple intelligence | |
dc.subject.ytm | Secondary education schools | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.subject.ytm | Mathematics teaching | |
dc.identifier.yokid | 449313 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 326658 | |
dc.description.pages | 155 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |