Show simple item record

dc.contributor.advisorEfe, Rifat
dc.contributor.authorÖzmen Ülük, Seval
dc.date.accessioned2020-12-07T07:59:05Z
dc.date.available2020-12-07T07:59:05Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110725
dc.description.abstractBu çalışma '' Dünyamız'' ünitesi için öğrenme kutuları ile işbirlikli öğrenme yaklaşımının 10. Sınıf öğrencilerinin biyoloji dersine yönelik tutumlarına ve bilimsel süreç becerilerine etkilerini belirlemek için yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2015-2016 Eğitim-Öğretim yılı bahar döneminde Diyarbakır ili Çınar ilçesindeki bir devlet lisesinde 10/A, 10/B ve 10/G sınıflarında öğrenim gören 87 öğrenci oluşturmaktadır. Bu sınıflardan 10/A sınıfında öğrenim gören 31 öğrenci ile 10/B sınıfında öğrenim gören 29 öğrenci deney grubu olarak 10/G sınıfında öğrenim gören 27 öğrenci ise kontrol grubu olarak yansız atama ile seçilmiştir. Araştırmada deneysel araştırma yöntemlerinden biri olan yarı deneysel model kullanılmıştır. Araştırmada 10/A sınıfına öğrenme kutuları destekli işbirlikli öğrenme yöntemi, 10/B sınıfına işbirlikli öğrenme yöntemi ve 10/G sınıfına ise mevcut programın öngördüğü öğretim yöntemi uygulanarak ders anlatımı yapılmıştır. Araştırmada veri toplama amacıyla iki ölçek kullanılmıştır. Öğrencilerin biyoloji dersine yönelik tutumlarını ölçmek için güvenirlik katsayısı 0,90 olarak hesaplanan ''Biyoloji Dersine Yönelik Tutum Ölçeği'', bilimsel süreç becerilerini ölçmek için ise güvenirlik katsayısı 0,58 olarak hesaplanan ''Bilimsel Süreç Beceri Ölçeği'' uygulanmıştır. Araştırmanın başında her üç grupta da yer alan öğrencilere ''Biyoloji Dersine Yönelik Tutum Ölçeği'' ve ''Bilimsel Süreç Beceri Ölçeği'' ön test olarak uygulanmıştır. Araştırma sonunda ise her üç gruba da ''Biyoloji Dersine Yönelik Tutum Ölçeği'' ve ''Bilimsel Süreç Beceri Ölçeği'' son test olarak bir kez daha uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen ön test ve son test verilerin analizini yapmak için SPSS.23 paket programında yer alan Oneway Anova testi ve T- testi kullanılmıştır. Son testlerden elde edilen istatistiksel veriler sonucunda üç grubun arasında öğrenme kutuları destekli işbirlikli öğrenme yaklaşımının uygulandığı deney grubu lehine anlamlı farklar tespit edilmiştir. Bu sonuçlara göre öğrenme kutuları destekli işbirlikli öğrenme yöntemi uygulanan deney grubunda yer alan öğrencilerin biyoloji dersine yönelik tutumlarının ve bilimsel süreç becerilerinin pozitif yönde gelişim gösterdiği belirlenmiştir. Ayrıca biyoloji dersine yönelik tutum ile cinsiyet arasındaki ilişki incelendiğinde tutuma cinsiyetin etkisinin olmadığı görülmüştür. Öğrenme ortamlarında öğretmenlerin kazanımlara uygun materyaller içeren öğrenme kutuları geliştirmelerine ve bu öğrenme kutularını kullanmalarına yardımcı olunması bu çalışma için eğitimcilere yapılabilecek öneriler arasında yer almaktadır
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the effects of cooperative learning approach with learning boxes on the attitudes of 10th grade students towards the biology course and their scientific process skills for the unit of `Our Earth`. Samples of research are formed from 87 students studying at a state school that receive education in 2016-2017 Spring Educational Term in Diyarbakır-Çınar studying at a school in 10/A, 10/B and 10/G classes. 31 students studying in 10/A class and 29 students in 10/B class were selected as experimental group and 27 students in 10/G class were selected as control group by neutral assignment. In this study, the quasi-experimental method that is one of the experimental research methods was used. In the research, 10/A class was taught through cooperative learning method supported by learning boxes, 10/B class was taught through cooperative learning method and 10/G class was taught through teaching method that the current program prescribes For data collection two scales were used. In order to measure students' attitudes towards biology course, Attitude Scale towards Biology Course whose reliability coefficient was calculated as 0.90, and Scientific Process Skill Scale whose reliability coefficient was calculated as 0.58 were applied. At the beginning of the study, Attitude Scale Toward Biology Course and Scientific Process Skill Scale were applied as pretest. At the end of the research, the same tests were reapplied to all three groups a posttest. Oneway Anova test and T-test were used at SPSS.23 computer program to analyze the pretest and posttest data obtained in this research. As a result of the statistical data obtained from the post tests, significant differences were found between the three groups in favor of the experimental group in which the learning boxes supported cooperative learning approach was applied. According to these results, it is determined that the attitudes of the students in the experimental group who were taught through learning boxes aided cooperative learning method towards the biology course and their scientific process skills showed a positive development. In addition, when the relation between attitude towards the biology course and gender is examined, it is seen that gender is not effective. That teachers can develop learning boxes with learning materials and use these learning boxes in learning environments are among suggestions from this study.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBiyolojitr_TR
dc.subjectBiologyen_US
dc.titleÖğrenme kutuları ile işbirlikli öğrenme yaklaşımının 10. sınıf öğrencilerinin biyoloji dersine yönelik tutum ve bilimsel süreç becerilerine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of cooperative learning approach with learning boxes on 10th grade students' attitudes towards biology course and scientific process skills
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-03
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10281888
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDİCLE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid586870
dc.description.pages138
dc.publisher.disciplineBiyoloji Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess