Aile katılımı odaklı matematik destek programının okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 60-72 aylık çocukların matematiksel kavram edinimine etkisinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Güleç, Havise | |
dc.contributor.author | Uzun, Ayşegül | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:58:58Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:58:58Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110707 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, anaokuluna devam eden 6 yaşındaki çocukların annelerine uygulanan örnek bir matematiksel destek programının çocukların matematiksel kavram becerilerine etkisini ve ailelerin eğitime katılımları sonucunda çocuğun eğitimindeki gelişimini incelemek amacıyla yapılmıştır.Araştırma 2012-2013 Eğitim-Öğretim yılında Çanakkale ilindeki orta sosyo-ekonomik düzeyde olan Gelibolu ilçesinde bulunan M.E.B?na bağlı anaokuluna devam eden 60-72 aylık 40 çocuk ve 40 anneyle gerçekleştirilmiştir.Bu araştırmada çocukların kavram becerilerini ölçmek için, ölçek olarak kullanılan Matematiksel Kavram Becerileri Kontrol Listesi kullanılmıştır.8 haftalık ?Aile Katılımı Odaklı Matematiksel Destek Programı? deney grubuna uygulanmıştır. Alt amacına yönelik analizlerde non-parametrik testler ve Mann Whitney U testi uygulanmıştır. Araştırmanın deney grubunun son test ölçümlerindeki artışın, kontrol grubundaki artışa göre anlamlı derecede yüksek olduğu gözlenmektedir (p<0,05). Bu sonuçtan yola çıkılarak verilen eğitimin çocuklar üzerinde önemli etkisi olduğu söylenebilir.Araştırmanın başka değişkenleri olan anne yaşı, çocuğun cinsiyeti, annenin çalışma durumu ve çocuk sayısının, sayı, uzay, ölçme, grafik, zaman kavramı, işlem, şekil ve zıt kavram becerileri puanları ile matematiksel beceriler kontrol listesi toplam puanları açısından anlamlı farklılık görülmektedir.Anahtar kelimeler: Matematiksel Kavram Edinimi, Aile Katılımı, Strogami Etkinlikleri, Okul Öncesi Eğitimi | |
dc.description.abstract | This study is carried out to investigate developments on children?s educational level due to participation of their family to the education and investigation of a support programme applied on 60-72 months children?s mother to examining effect on children?s concept skills.The pattern of the study is 40 children, attending kindergarten (M.E.B.,Ministry of National Education) in Gelibolu county (Medium social economical region) in Çanakkale and 40 mother in 2012-2013 education semester.In this study, ?Mathematical Concept Skills Control List? was used to measure children?s mathematical concept skills. Eight-week ?Mathematical Education Program Based On Parent İnvolvement? was applied to the experimental group Obtained results were analyzed by using Mann-Whitney U Test and Non-Parametric tests.The increase in last test scores of research (experiment) group is significantly higher than that of control group (p<0,05). As a result, it can be said that applied programme has a positive effect on children?s education.Another parameter of research, mother?s age rank, gender of children, mother education and number of children in family, has no significant diferences in terms of number skills, space skills, measurement skills, graph skills, time concept skills, operational skills, geometric shape opposite concept skills and mathematical skills control list scores.Keywords: Acquisition of Mathematical Concepts, Parent İnvolvement,Strogami, Preschool Education | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Matematik | tr_TR |
dc.subject | Mathematics | en_US |
dc.title | Aile katılımı odaklı matematik destek programının okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 60-72 aylık çocukların matematiksel kavram edinimine etkisinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of a mathematical support programme with parent-focused carried out on 60-72 months children's mother, attending kindergarten, examining effect on children's mathematical concept acquisition | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10001240 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 345909 | |
dc.description.pages | 135 | |
dc.publisher.discipline | Okul Öncesi Öğretmenliği Bilim Dalı |