Farklılıklar yönetimine ilişkin yönetici görüşleri ile yöneticilerin empatik eğilimlerinin karşılaştırılması
dc.contributor.advisor | Ergül, Hüseyin Fazlı | |
dc.contributor.author | Çetin, Senem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:58:51Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:58:51Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-02-28 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110689 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada Diyarbakır İl Merkezindeki İlçelerde görev yapan okul yöneticilerinin farklılıkların yönetimine ilişkin görüşleri ile empatik eğilimleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. İlişkisel tarama türüyle yönetilen bu çalışmanın evrenini 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Diyarbakır İli Merkez İlçelerinde görev yapan 1095 okul yöneticisi; örneklemini ise seçkisiz örneklem yöntemiyle belirlenen 272 yönetici oluşturmaktadır. Okul yöneticilerinin farklılıkların yönetimine ilişkin görüşleri ile empatik eğilimleri arasındaki ilişkinin belirlenmesinde empatik eğilim ölçeği ve farklılıkların yönetimi ölçeği kullanılmıştır. Empatik eğilim ölçeği 20 madde tek boyuttan, farklılıkların yönetimi ise 28 madde 3 boyuttan oluşmaktadır. Çalışmadan elde edilen veriler SPSS 22.0 paket programı ile analiz edilmiştir. Verilerin analizinde; okul müdürlerinin empatik eğilim ve farklılıkların yönetimine ilişkin görüşlerin değerlendirilirken; t- testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA), Pearson Korelasyonu ve Regresyon analizi kullanılmıştır.Yapılan araştırma sonuçlarına göre okul yöneticilerinin empatik eğilim düzeyleriyle; cinsiyet ve mezun olunan fakülte arasında anlamlı farklılık olduğu; medeni durum, mesleki kıdem, yönetici olarak hizmet süresi, bulunduğu okuldaki görev süresi ve görev yaptığı okulun bulunduğu ilçe arasında anlamlı farklılık olmadığı belirlenmiştir. Okul yöneticilerinin farklılıkların yönetimine ilişkin görüşleri ile mezun olunan fakülte, mesleki kıdem, yönetici olarak hizmet süresi ve bulunduğu okuldaki görev süresi arasında anlamlı farklılık olduğu; cinsiyet, medeni durum ve görev yaptığı okulun bulunduğu ilçe arasında anlamlı farklılık olmadığı tespit edilmiştir. Ayrıca empatik eğilim ölçeği ile farklılıkların yönetimi ölçeği ve alt boyutları arasında anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Okul Yöneticisi, Empatik Eğilim, Farklılıkların Yönetimi | |
dc.description.abstract | In this study, the aim of the relationship between the school principals working in the districts in Diyarbakır city center and the empathic progression of the association in the center on the management of their commitment was aimed. The universe of this study, which was managed by relational survey type, was composed of 1095 school administrators working in the Central Districts of Diyarbakır Province during the 2018-2019 academic year. and the sample speaks by random sampling method in 272 administrative languages. Empathic management scale and differences management scale in the period when the relationship between school management and environmental management is determined. The empathic class scale is 20 items from a single dimension, and the management of differences is from 28 items to 3 dimensions.SPSS 22.0 software was used for analysis. In the analysis of the data; evaluating school principals' views on empathic planning and differences management; One Way Analysis of Variance (ANOVA), Pearson Correlation and Regression Analysis.According to the results of structured research, there is a significant difference between gender and the faculty graduated; marital status, professional seniority, term of service as manager, term of office there, and meaningful diversity between the district where the school is located. The differences between the school directorate and the management team, faculty, professional seniority, the period of service as a manager and the period of duty in the school; Gender, marital status and task distribution There is also a significant relationship between the empathic planning scale and the management of differences scale and its lower levels.Key Words: School Principal, Empathic Tendency, Diversity Management | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Farklılıklar yönetimine ilişkin yönetici görüşleri ile yöneticilerin empatik eğilimlerinin karşılaştırılması | |
dc.title.alternative | The aim of the relationship between the school principals working in the districts and the empathic progression of the association in the center on the management of their commitment | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-02-28 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10310220 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DİCLE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 612952 | |
dc.description.pages | 94 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı |