İlköğretim II. kademe görsel sanatlar dersi öğretim programı öğrenme alanlarının öğretme-öğrenme süreçlerine yansıma düzeyine ilişkin öğretmen görüşleri :Bursa ili örneği
dc.contributor.advisor | Yolcu, Enver | |
dc.contributor.author | Fidan, Sümeyra | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:58:42Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:58:42Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110644 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, Bursa ilinde İlköğretim II. Kademe Görsel Sanatlar Dersi Öğretim Programı Öğrenme Alanlarının Öğretme-Öğrenme Süreçlerine Yansıma Düzeyine İlişkin Öğretmen Görüşlerinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır.Bu araştırmanın evrenini, 2010-2011 eğitim-öğretim yılında Bursa ilindeki, Nilüfer, Osmangazi ve Yıldırım merkez ilçelerindeki ilköğretim okullarında görev yapan Görsel Sanatlar Öğretmenleri oluşturmaktadır. Evrenden, random örneklem yöntemiyle belirlenmiş 75 Görsel Sanatlar Öğretmeni bu araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır.Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak geliştirilen anket, tez danışmanı ve uzman görüşlerine başvurularak uygulamaya hazır hale getirilmiş ve örneklem üzerinde uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS paket programı kullanılarak analiz edilmiştir.Araştırma sonucunda, İlköğretim II. Kademe Görsel Sanatlar Dersi Öğretim Programı Öğrenme Alanlarında yer alan etkinliklerle ilgili şu bulgular elde edilmiştir. Buna göre, İlköğretim Okulları II. Kademe Görsel Sanatlar Dersi Öğretmenleri öğretme-öğrenme sürecinde, Görsel Sanatlarda Biçimlendirme öğrenme alanı çizgisel çalışmalar, renkli çalışmalar, lekesel çalışmalar ve farklı tekniklerle uygulamalar alt boyutundaki etkinliklere büyük oranda yer verdikleri görülmüştür. Görsel sanatlar dersinin sanatsal uygulama boyutuna ilişkin etkinliklere derslerde yer verilmesi bakımından önemli bir sorun olmadığı ortaya çıkmıştır.İlköğretim Okulları II. Kademe Görsel Sanatlar Dersi Öğretmenleri öğretme-öğrenme sürecinde, Görsel Sanatlar Kültürü öğrenme alanı sanat eleştirisi alt boyutundaki etkinliklere sıklıkla, sanat tarihi ve estetik alt boyutundaki etkinliklere ise ara sıra yer verdikleri görülmüştür. Bu durum, görsel sanatlar dersi öğretmenlerinin, görsel sanatlar kültürü öğrenme alanını oluşturan sanat disiplinlerine yeterince yer vermediklerini ortaya çıkarmıştır.İlköğretim Okulları II. Kademe Görsel Sanatlar Dersi Öğretmenleri öğretme-öğrenme sürecinde, Müze Bilinci öğrenme alanı müze ziyaretleri, müzelerde uygulamalı çalışmalar, müze araştırmaları ve yorum yazma, müze bilgisi alt boyutundaki etkinliklere ara sıra yer verdikleri görülmüştür. Buda Müze Bilinci öğrenme alanı etkinliklerine yeteri kadar yer verilmediğini ortaya çıkarmıştır. | |
dc.description.abstract | This research has been made to determine Teacher?s Views Related to The Level Of Reflection Of Learning Fields in Primary Education Second grade Visual Arts Lesson Teaching Programme in Bursa city.The universe of this research consists of the visual arts teachers who work in the primary schools in Nilüfer, Osmangazi and Yıldırım central towns of Bursa city in 2010-2011 education-teaching year. From the universe, seventy-five visual Arts teachers, who were determined by the random sample technique are samples of this research.The scanning model was used in the research. The survey which was developed as a tool to collect data was generated ready to apply by consulting the views of thesis adviser and experts, and applied on the sample. The gaining data was evaluated using SPSS pocket programme.As a result of this research, these findings which are related to the activities in learning areas of primary education second grade Visual Arts lesson teaching programme were gained. According to this; it seemed that the shaping learning area linear studies in visual arts, colourful studies, stainy studies and the activities with different techniques in deep dimensional activities were used mostly by the Primary Second grade Visual Arts teachers in the process of learning.It is obvious that there isn?t any important problem about Visual Art Lesson taking places during the lessons in activities which are related to applied as an artistic aspect.It was observed that Primary Schools Second grade Visual Arts Lesson Teachers applied the exercises in the deep dimension of visual arts culture learning area art criticism very often but art history and the activities in esthetic deep dimension from time to time. This situation, showed that visual arts lesson teachers didn?t apply the art disciplines in visual arts culture learning area enough.It was observed that Primary Schools Second grade Visual Arts Lesson Teachers applied the activities in deep dimension of museum information such as the learning area of Museum Conscious and museum visitings, the works in museums, museum searchs and writing counments. It showed us that the learning area activities about the awareness of museums aren?t applied enough. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim II. kademe görsel sanatlar dersi öğretim programı öğrenme alanlarının öğretme-öğrenme süreçlerine yansıma düzeyine ilişkin öğretmen görüşleri :Bursa ili örneği | |
dc.title.alternative | Teacher's views related to the level of reflection of learning fields in primary education second grade visual arts lesson teaching programme to teaching and learning processes : The sample of Bursa city | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10003964 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 345829 | |
dc.description.pages | 138 | |
dc.publisher.discipline | Resim-İş Öğretmenliği Bilim Dalı |