Show simple item record

dc.contributor.advisorŞad, Süleyman Nihat
dc.contributor.authorAydoğan, Dilek
dc.date.accessioned2020-12-07T07:58:33Z
dc.date.available2020-12-07T07:58:33Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110623
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ilköğretim programlarında yer alan hem `çevre duyarlılığı` hem de `bilişim teknolojileri`ne yönelik kazanımların gerçekleşme düzeylerini tespit etmektir. Ayrıca araştırmada çeşitli değişkenler açısından öğrencilerin çevre duyarlılık düzeylerini ve bilişim teknolojilerine yönelik tutum ve bilişim teknolojileri okuryazarlık düzeylerini belirlemek amaçlanmıştır. Öğrencilerin çevre duyarlılığını ölçmek amacıyla `çevre duyarlılığı ölçeği`, bilişim teknolojilerine yönelik tutumlarını ölçmek amacıyla `bilişim teknolojilerine yönelik tutum ölçeği` ve bilişim teknolojilerine yönelik okuryazarlıklarını belirlemek amacıyla da `bilişim teknolojileri okuryazarlığına yönelik başarı testi` geliştirilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre, öğrencilerin çevre duyarsızlıklarının düşük, çevre duyarlılıklarının da nispeten yüksek düzeyde olduğu söylenebilir. Öğrencilerin bilişim teknolojilerine yönelik ilgisizlik ve kaygıları düşük ve olumsuz iken, bağımlılık ve ilgileri orta düzeyde ve olumludur. İlköğretim 8. sınıf öğrencilerin bilişim teknolojileri okuryazarlıkları orta düzeydedir. İlköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin bilişim teknolojilerine yönelik tutumlarında ilgisizlik, bağımlılık, kaygı ve ilgi değişkenleri birlikte, öğrencilerin çevre duyarsızlık ve çevre duyarlılık puanlarıyla orta düzeyde ve anlamlı bir ilişki göstermektedir. İlköğretim sekizinci sınıf öğrencilerin bilişim teknolojileri okuryazarlık puanlarıyla çevre duyarsızlık puanları düşük düzeyde ve anlamlı bir ilişki göstermektedir. İlköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin bilişim teknolojilerine yönelik tutumlarında ilgisizlik, bağımlılık, kaygı ve ilgi değişkenleri birlikte, öğrencilerin bilişim teknolojilerine yönelik okuryazarlık puanlarıyla orta düzeyde ve anlamlı bir ilişki göstermektedir.Anahtar Sözcükler: İlköğretim (1-8. Sınıflar) Programları, Çevre Duyarlılığı, Bilişim Teknolojileri, Çevre Duyarlılığı Ölçeği, Bilişim Teknolojilerine Yönelik Tutum Ölçeği, Bilişim Teknolojileri Okuryazarlığına Yönelik Başarı Testi
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine the achievement level of the attainments related to both `environmental awareness` and `information technology` which takes place in the primary education curriculum. In the study also it is aimed to determine students` level of environmental awareness, their attitudes to information technologies and their literacy about information technologies for a variety of variables. In the research, quantitative data collecting tools were used. In order to measure students' environmental awareness `environmentally sensitive scale`, in order to measure attitudes towards information technology `attitude scale towards information technology` in order to determine information technology literacy `success test towards information technology literacy ` was developed. From the outcomes of the research, it can be stated that environment insensitivity of the students is low, but environment sensitivity is relatively at high level. The students? indifferences and concerns towards IT are low and negatives whereas their dependency and interest are at mid-level and positive. The 8th grade students? IT literacy levels are modarete. The eight grade students' attitudes towards information technology, lack of interest, addiction, anxiety and attention variables together, students insensitivity to the environment and environmental sensitivity scores indicate a moderate and significant relationship. The eighth grade students' IT literacy scores indicates a low level and significant relationship with their environmental insensitivity. The eight grade students' attitudes towards information technology, variables of addiction, anxiety and interest, there is a moderate and significant relationship to their information technology literacy scores.Keywords: Primary Education Curriculum (1-8.Classes), Environmental Awareness, Information Technology, Environmental Sensitivity Scale, Attitude Scale towards Information Technology, Success Test towards Information Technology Literacyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim programlarında yer alan `çevre duyarlılığı` ve `bilişim teknolojilerine` ilişkin kazanımların gerçekleşme düzeylerinin incelenmesi
dc.title.alternativeThe investigation of levels of realization attainments related to `environmental awareness` and `information technology` in primary education curriculum
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEnvironmental education
dc.subject.ytmInformation technology
dc.subject.ytmEnvironmental literacy
dc.subject.ytmTechnology literacy
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmEnvironmental sensitivity
dc.identifier.yokid10002841
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid333815
dc.description.pages380
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess