dc.contributor.advisor | Şad, Süleyman Nihat | |
dc.contributor.author | Aydoğan, Dilek | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:58:33Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:58:33Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110623 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, ilköğretim programlarında yer alan hem `çevre duyarlılığı` hem de `bilişim teknolojileri`ne yönelik kazanımların gerçekleşme düzeylerini tespit etmektir. Ayrıca araştırmada çeşitli değişkenler açısından öğrencilerin çevre duyarlılık düzeylerini ve bilişim teknolojilerine yönelik tutum ve bilişim teknolojileri okuryazarlık düzeylerini belirlemek amaçlanmıştır. Öğrencilerin çevre duyarlılığını ölçmek amacıyla `çevre duyarlılığı ölçeği`, bilişim teknolojilerine yönelik tutumlarını ölçmek amacıyla `bilişim teknolojilerine yönelik tutum ölçeği` ve bilişim teknolojilerine yönelik okuryazarlıklarını belirlemek amacıyla da `bilişim teknolojileri okuryazarlığına yönelik başarı testi` geliştirilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre, öğrencilerin çevre duyarsızlıklarının düşük, çevre duyarlılıklarının da nispeten yüksek düzeyde olduğu söylenebilir. Öğrencilerin bilişim teknolojilerine yönelik ilgisizlik ve kaygıları düşük ve olumsuz iken, bağımlılık ve ilgileri orta düzeyde ve olumludur. İlköğretim 8. sınıf öğrencilerin bilişim teknolojileri okuryazarlıkları orta düzeydedir. İlköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin bilişim teknolojilerine yönelik tutumlarında ilgisizlik, bağımlılık, kaygı ve ilgi değişkenleri birlikte, öğrencilerin çevre duyarsızlık ve çevre duyarlılık puanlarıyla orta düzeyde ve anlamlı bir ilişki göstermektedir. İlköğretim sekizinci sınıf öğrencilerin bilişim teknolojileri okuryazarlık puanlarıyla çevre duyarsızlık puanları düşük düzeyde ve anlamlı bir ilişki göstermektedir. İlköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin bilişim teknolojilerine yönelik tutumlarında ilgisizlik, bağımlılık, kaygı ve ilgi değişkenleri birlikte, öğrencilerin bilişim teknolojilerine yönelik okuryazarlık puanlarıyla orta düzeyde ve anlamlı bir ilişki göstermektedir.Anahtar Sözcükler: İlköğretim (1-8. Sınıflar) Programları, Çevre Duyarlılığı, Bilişim Teknolojileri, Çevre Duyarlılığı Ölçeği, Bilişim Teknolojilerine Yönelik Tutum Ölçeği, Bilişim Teknolojileri Okuryazarlığına Yönelik Başarı Testi | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to determine the achievement level of the attainments related to both `environmental awareness` and `information technology` which takes place in the primary education curriculum. In the study also it is aimed to determine students` level of environmental awareness, their attitudes to information technologies and their literacy about information technologies for a variety of variables. In the research, quantitative data collecting tools were used. In order to measure students' environmental awareness `environmentally sensitive scale`, in order to measure attitudes towards information technology `attitude scale towards information technology` in order to determine information technology literacy `success test towards information technology literacy ` was developed. From the outcomes of the research, it can be stated that environment insensitivity of the students is low, but environment sensitivity is relatively at high level. The students? indifferences and concerns towards IT are low and negatives whereas their dependency and interest are at mid-level and positive. The 8th grade students? IT literacy levels are modarete. The eight grade students' attitudes towards information technology, lack of interest, addiction, anxiety and attention variables together, students insensitivity to the environment and environmental sensitivity scores indicate a moderate and significant relationship. The eighth grade students' IT literacy scores indicates a low level and significant relationship with their environmental insensitivity. The eight grade students' attitudes towards information technology, variables of addiction, anxiety and interest, there is a moderate and significant relationship to their information technology literacy scores.Keywords: Primary Education Curriculum (1-8.Classes), Environmental Awareness, Information Technology, Environmental Sensitivity Scale, Attitude Scale towards Information Technology, Success Test towards Information Technology Literacy | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim programlarında yer alan `çevre duyarlılığı` ve `bilişim teknolojilerine` ilişkin kazanımların gerçekleşme düzeylerinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | The investigation of levels of realization attainments related to `environmental awareness` and `information technology` in primary education curriculum | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Environmental education | |
dc.subject.ytm | Information technology | |
dc.subject.ytm | Environmental literacy | |
dc.subject.ytm | Technology literacy | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Measurement and evaluation | |
dc.subject.ytm | Curriculum | |
dc.subject.ytm | Environmental sensitivity | |
dc.identifier.yokid | 10002841 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 333815 | |
dc.description.pages | 380 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı | |