Show simple item record

dc.contributor.advisorŞahin, Çavuş
dc.contributor.authorAtaş, Reha
dc.date.accessioned2020-12-07T07:58:25Z
dc.date.available2020-12-07T07:58:25Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110604
dc.description.abstractBu araştırma Fen Bilimleri dersinde çalışma yaprakları kullanımının öğrenci akademik başarısı ve Fen Bilimleri tutumlarına etkisini öğrenmek amaçlamıştır. Bu amaçla nicel araştırma yöntemlerinden yarı deneysel araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırma 2012-2013 eğitim öğretim yılı ikinci yarıyılında, Antalya ili Manavgat İlçesi?ndeki Küçük Hasan Ortaokulu`na devam etmekte olan 6. sınıf öğrencileri ile yürütülmüştür. Araştırmaya deney ve kontrol gruplarında olmak üzere toplam 59 öğrenci katılmıştır.Hazırlanan akademik başarı testi 14 kazanımı hedef almıştır. Akademik başarı testi hazırlanırken eğitim programları alanında çalışan uzman görüşü alınmıştır.Araştırmadan elde edilen veriler ?SPSS 21.0 for Windows? programı yardımıyla analiz edilmiştir. Öğrencilerin Fen Bilimleri tutumu ve akademik başarıları arasında anlamlı farklılık olup olmadığı istatiksel testler ile sınanmıştır. Elde edilen bulgular tablolar halinden sunularak yorumlanmıştır. Çalışma sonucunda çalışma yaprakları ile öğretim yapılan deney grubu öğrencileri ile geleneksel öğretim yapan kontrol grubu öğrencilerinin `Akademik Başarı Testi? son test puanlarında anlamlı farklılık bulunmamıştır. Ancak öğrencilerin ön test-son test puanları incelendiğinde öğrencilerin başarılarının olumlu yönde etkilendiği bulunmuştur. Ayrıca deney grubu öğrencileri ile kontrol grubu öğrencilerinin `Tutum Ölçeği? puanları arasında anlamlı farklılık elde edilmiştir. Deney grubu öğrencilerinin tutum testi puanları kontrol grubu öğrencilerine göre daha yüksek düzeyde bulunmuştur. Öğrencilerin Fen Bilimleri tutumlarının çalışma yaprağı kullanımıyla artış gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerin Fen Bilimleri tutumu ve akademik başarısını etkileyeceği düşünülen cinsiyet değişkeninin yapılan analizlerde anlamlı farklılık yaratmadığı tespit edilmiştir. Bu sonuçlara dayanarak çalışma yapraklarının Fen Bilimleri derslerinde öğretmenler tarafından kullanılmasının öğrencilere katkı sağlayacağı düşünülmektedir.Anahtar kelimeler: Çalışma yaprağı, Fen Bilimleri , Fen Bilimleri Öğretimi, öğretim metodu.
dc.description.abstractThis study aimed to determine the effect of using worksheets in Science classes on student achievement and students? attitudes towards science. Semi-experimental research design from quantitative research methods was applied in the study. The research was conducted with 6th grade level of students in Kucuk Hasan Secondary School in Manavgat district of Antalya province in the spring semester of 2012-2013 academic year. The sample of the study was composed for 59 at the students both in experimental and control groups.The achievement test prepared in this study included 14 objectives. During the preparation of this test, views of the experts studying in the field of educational curriculum were taken. Data obtained were analyzed via SPSS 21.00 for Windows program. If there is a significant different between the attitudes of students towards science and their academic achievement or not was tested through statistical tests. Research findings were given in the form of tables.As a result of the research, there is no significant difference found between the academic achievement post-test results of the students in experimental group instructed with worksheets and the students in control group instructed through traditional methods. However, it has been found that students? achievements were affected in a positive way according to the pre-test and post-test results of the students. In addition, there is also a significant difference obtained between the ?attitude scale? points of students in experimental group and ones in control group. The points of experimental group students are higher compared to the points of students in control group. It was concluded that students? attitude towards science increase by using worksheets in the class. On the other hand, there is no significant difference for science attitude of students and their academic achievement with respect to gender variable. According to the research results, it can be said that using worksheets in science classes by teachers will make contribution to students? achievement and attitudes towards science lesson.Key words: Worksheets, science, science education, science instructional methods.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFen Bilimleri dersinde çalışma yaprağı kullanımının öğrenci akademik başarısı ve Fen Bilimleri tutumuna etkisi
dc.title.alternativeThe effects of using worksheets in Science classes on student achievement and students attitude towards science
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10007091
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid345875
dc.description.pages110
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess