Ortaokul Türkçe dersi öğrenci çalışma kitaplarındaki tema değerlendirme soruları üzerine bir araştırma
dc.contributor.advisor | Çeçen, Mehmet Akif | |
dc.contributor.author | Kurnaz, Hasan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:58:25Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:58:25Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110602 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı ortaokul Türkçe öğrenci çalışma kitaplarındaki tema değerlendirme sorularının niteliğini belirlemektir. Bu nedenle betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma çalışma kitaplarında yer alan tema değerlendirme soruları üzerine yapılmıştır. Araştırmada öncelikle örneklem olarak alınan ortaokul Türkçe 6,7 ve 8. sınıf öğrenci çalışma kitaplarındaki tema sonu ölçme değerlendirme soruları her bir kitap için ayrı ayrı ele alınarak incelenmiştir. İncelemede soruların türü, yeniden yapılandırılmış Bloom taksonomisindeki yeri, öğrenme alanı ve Türkçe programında ölçtükleri kazanımlar belirlenmiştir.Araştırmanın sonucunda bütün kitapların tema sonu ölçme değerlendirme etkinliklerinde 487 soru kullanıldığı ve bu soruların 185 farklı kazanımı ölçtüğü belirlenmiştir. Bütün kitaplarda yer alan tema değerlendirme sorularının, soru türüne göre %50'sinin çoktan seçmeli, Bloom taksonomisine göre %52'sinin anlama basamağında ve öğrenme alanına göre %56'sının okuma alanında olduğu belirlenmiştir.Anahtar Sözcükler: Tema değerlendirme soruları, soru türü, Bloom taksonomisi, kazanım. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to determine the quality of theme evaluation questions which are in secondary school Turkish lesson student's book. For this reason, survey model is used. Theme evaluation questions constitute the universe of this research. In this research, theme evaluation questions in secondary school 6th, 7th and 8th grade student's workbooks which are chose as sampling group, are examined one by on efor ever book. In examination, the type of question are formed again, its place in Bloom's taxonomy, learning field and acquisition that is measured in Turkish program are determined.At end of research, it is determined that 487 questions are used in all book's theme measure and evaluation activities and 185 different acquisition are measured. In all books, it is determined that 50% of questions are test, 52% questions are in understand step and 56% of questions are about reading.Keywords: Theme evalation questions, type of questions, Bloom?s taxonomy, acquisition | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaokul Türkçe dersi öğrenci çalışma kitaplarındaki tema değerlendirme soruları üzerine bir araştırma | |
dc.title.alternative | A study theme evaluation questions in student's workbooks of secondary school Turkish courses | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Thematic analysis | |
dc.subject.ytm | Bloom?s taxonomy | |
dc.subject.ytm | Books | |
dc.subject.ytm | Turkish lesson | |
dc.subject.ytm | Turkish | |
dc.subject.ytm | Turkish books | |
dc.subject.ytm | Secondary schools | |
dc.subject.ytm | Workbooks | |
dc.subject.ytm | Questions | |
dc.identifier.yokid | 10008761 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 333802 | |
dc.description.pages | 159 | |
dc.publisher.discipline | Türkçe Öğretmenliği Bilim Dalı |