Show simple item record

dc.contributor.advisorBaran Türkan, Medine
dc.contributor.authorYaşar, Şeyma
dc.date.accessioned2020-12-07T07:58:12Z
dc.date.available2020-12-07T07:58:12Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-28
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110568
dc.description.abstractBu araştırmada, Oyunlarla Desteklenmiş TGA (Tahmin Et-Gözle-Açıkla) Yönteminin 10.sınıf öğrencilerinin fizik dersi basınç ve kaldırma kuvveti ünitesindeki başarılarına ve fizik dersine yönelik metaforik algılarına etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu çalışma, 2018-2019 eğitim öğretim yılı güz döneminde Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi 10.Sınıf Bilişim Alanı sınıfında eğitim görmekte olan 17 ve Elektrik Alanı sınıfında eğitim görmekte olan 15 kişilik iki şubesinde olmak üzere toplam 32 öğrenci ile yürütülmüştür. Bu çalışmada veri toplama aracı olarak, öğrencilerin başarısını değerlendirmek için araştırmacı tarafından hazırlanan Basınç Kaldırma Kuvveti Başarı Ölçeği, öğrencilerin fizik dersine yönelik olan metaforik algılarını incelemek amacıyla 15 maddelik metaforik algı formu ve öğrencilerin uygulamalara yönelik görüşlerini almak amacıyla yapılandırılmış altı sorudan oluşan görüş formu kullanılmıştır. Çalışma müfredata uygun bir şekilde 8 haftada tamamlanmıştır. Bu çalışmada kontrol ve deney grupları için ön test ve son test araştırma deseni kullanılmıştır. Basınç ve Kaldırma Kuvveti Başarı Ölçeği ön test ve son test başarı puan ortalamaları arasındaki farklar SPSS programında analiz edilmiştir. Değerlendirmede deney ve kontrol grubundaki verileri karşılaştırmak için ANOVA, ANCOVA testleri ve grup içi karşılaştırmada bağımlı gruplar t- testi kullanılmıştır. Bununla beraber, elde edilen nitel verilerin analizi için de içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Uygulamalar başlamadan önce her iki gruba da basınç ve kaldırma kuvveti ünitesi açık uçlu soru envanteri uygulanmıştır. Yapılan analizler sonucunda deney ve kontrol grubu öğrencilerinin ön-test puan ortalamaları arasında deney grubu lehine anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir. Bununla beraber uygulamalar yürütüldükten sonra yapılan analizlerde, deney grubu öğrencilerinin basınç ve kaldırma kuvveti başarı ölçeği puan ortalamalarının kontrol grubu öğrencilerinin puan ortalamalarından anlamlı olarak daha yüksek olduğu saptanmıştır (P<.05). Sürecin sonunda hem deney grubu hem de kontrol grubu öğrencilerinin başarı puan ortalamalarının anlamlı bir şekilde yükseldiği tespit edilmiştir (P<.05). Uygulama öncesi ve sonrasında öğrencilerin fizik dersine yönelik metaforik algılarından elde edilen sonuçlar olumlu ve olumsuz olarak değerlendirildiğinde kontrol grubu öğrencilerinin algılarında belirgin bir değişim görülmezken, deney grubu öğrencilerinin algılarında olumsuzdan olumluya olacak şekilde bir değişim olduğu tespit edilmiştir. Deney grubu ile yapılan yapılandırılmış görüş formunun bulgularında ise öğrencilerin uygulanan yöntemden memnun oldukları ve hem fizik dersinin farklı ünitelerinde hem de diğer derslerin bu yöntemle işlenmesi gerektiğini ifade ettikleri görülmüştür.Bu yöntemin uygulanabilmesi için hem uygun sınıf ortamları düzenlenmeli hem de öğretmenlerin hizmet içi eğitime alınması önerilmektedir. Öğrencilerin fizik başarısını arttırmak ve fiziğe yönelik yönelik olumsuz algılarını azaltmak için öğrenme ortamlarında öğrenci merkezli uygulamaların yürütülmesi gerektiği düşünülmektedir.Anahtar kelimeler: Fizik, başarı, metaforik algı, oyun, TGA, basınç ve kaldırma kuvveti
dc.description.abstractTHE EFFECT OF ACTIVITIES BASED ON POE (PREDICT-OBSERVE-EXPLAIN) METHOD ASSISTED WITH GAMES ON 10th GRADE STUDENTS' PHYSICS (PRESSURE AND BUOYANT FORCE UNIT) SUCCESS AND METAPHORIC PERCEPTION TOWARDS PHYSICSThe purpose of this research is to investigate the effect of POE (predict-observe-explain) method assisted with games on 10th grade students' Physics lesson (pressure and buoyant force subjects) and metaphoric perceptions towards Physics. This study was conducted on Vocational and Technical Anatolian High School's 10th grade Informatics and Electric- Electronic Department students during the Fall term of 2018-2019 Education year. There are 32 participants in this study. 17 of the participants are students in Informatics Department while 15 of them are students in Electric – Electronic Department. In this study, achievement scale of pressure and buoyant force subjects aiming to measure students' success prepared by the researcher, metaphoric perceptions form scale consists of 15 items aiming to explore students' metaphoric perceptions towards Physics lesson, and six questioned structured interview form aiming to learn students' thoughts about the process were used as data collection tools. The study completed in eight weeks in accordance with the curriculum. In this study, pre-test – post-test research design was used for both experimental and control groups. Differences between pre-test and post-test of pressure and buoyant force success scale were analysed in SPSS programme. In assessment, ANOVA and ANCOVA tests were used to compare data of control and experimental groups. To make intergroup comparison dependent groups' t-test was used. In addition, content analysis technique was used to analyse qualitative data. Both groups were applied open-ended questions scale of pressure and buoyant force units before applications started. When data was analysed, there was a significant difference between students' pre-test achievement mean scores in favour of the experimental group. Besides, it was found that experimental group's students had higher mean scores of success scale than control group's students in the analysis which were conducted after the applications done (p<.05). At the end of the process, it was noticed that both the experimental group and the control group's success scores increased (p<.05). The results gathered from students' metaphoric perceptions towards Physics lesson were categorized as favourable and unfavourable. It was found that while there was no differences in the control group students' perceptions, there was a difference from unfavourable to favourable in the experimental group's participants' perceptions. When structured interviews conducted with experimental group were analysed, participants stated that they were contented with the applied method and they also added that both Physics lesson's other subjects and the other lessons should be taught in this way.To apply this method, it is suggested that not only the classroom environment should be arranged but also teachers should be given in-service training. It is thought that student-centered applications should be performed in learning environments in order to increase students' physical achievement and reduce their negative perceptions towards physics.Keywords: Physics, achievement, metaphoric perceptions, game, POE, pressure and buoyant forceen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOyunlarla desteklenmiş TGA (Tahmin et-gözle-açıkla) yöntemine dayalı etkinliklerin 10. sınıf öğrencilerinin fizik (Basınç ve kaldırma kuvveti ünitesi) başarısına ve fiziğe yönelik metaforik algılarına etkisi
dc.title.alternativeThe effect of activities based on POE (Predict-observe-explain) method assisted with games on 10th grade students' physics (pressure and buoyant force unit) success and metaphoric perception towards physics
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-28
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10274691
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDİCLE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid584173
dc.description.pages125
dc.publisher.disciplineFizik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess