Show simple item record

dc.contributor.advisorKinay, İsmail
dc.contributor.authorÖnem, Bedirhan
dc.date.accessioned2020-12-07T07:58:05Z
dc.date.available2020-12-07T07:58:05Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-03-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110552
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, lise yabancı dil öğretmenlerinin alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerine ilişkin görüşlerini incelemektir. Bu araştırma, tarama modelinde yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini Diyarbakır ili merkez ilçelerindeki (Bağlar, Kayapınar, Sur, Yenişehir) devlet ve özel kurumlarda çalışan ve rastgele seçilen 349 lise yabancı dil öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Okur (2008) tarafından geliştirilen 4. ve 5. sınıf Fen ve Teknoloji Öğretmenleri için kullanılan anketin bu çalışma için yabancı dil öğretmenlerine uyarlanmış şekli ile kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistik, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve bağımsız örneklemler t-testi kullanılmıştır. Ayrıca, öğretmenlerinin alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerini kullanımına ilişkin görüşleri `Katılıyorum` düzeyinde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca lise yabancı dil öğretmenlerinin Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Tekniklerine (AÖDT) ilişkin görüşleri mezun olunan fakülte ve hizmet içi eğitimi alma değişkenine göre incelendiğinde anlamlı bir fark bulunmadığı tespit edilmiştir. Araştırmanın sonunda AÖDT'ye ilişkin önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine high school foreign language teachers' views on the techniques of alternative assessment and measurement. This research was carried out in the screening model. The sample of the study consists of 349 high school foreign language teachers working in public and private institutions in the central districts of Diyarbakır Province (Bağlar, Kayapınar, Sur, Yenişehir). The questionnaire used for 4th and 5th grade Science and Technology Teachers, developed by Okur (2008) as a data collection tool, was used for this study after having been adapted to foreign language teachers. Descriptive statistics, one-way analysis of variance (ANOVA) and independent samples t-test were used to analyze the data. Furthermore, it was concluded that teachers' views about using alternative assessment and measurement techniques are at the level of `Agree`. In addition, when high school foreign language teachers' views about Techniques of Alternative Assessment and Measurement (TOAAM) were examined according to the graduated faculty and the in-service training variables, it was found that there was no significant difference between these variables. At the end of the research, suggestions were made concerning TOAAM.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleLise yabancı dil öğretmenlerinin alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerine ilişkin görüşlerinin incelenmesi
dc.title.alternativeThe investigation of high school foreign language teachers' views about alternative assessment and measurement techniques
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-03-19
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAlternative assessment and evaluation tecniques
dc.identifier.yokid10325956
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDİCLE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid616262
dc.description.pages146
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess