dc.contributor.advisor | Gülüm, Kamile | |
dc.contributor.author | Savaş, Esra | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:57:56Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:57:56Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110532 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, Ortaokul 6.sınıf Sosyal Bilgiler Dersi, `Coğrafi Konum`, `Ülkemizin Kaynakları`, `Dünya'da Nüfus`, 5.sınıf Sosyal Bilgiler Dersi, `Yaşadığı Bölgenin Ekonomik Özellikleri` ile ilgili kazanımların oyunla öğretim yöntemi ile işlenmesinin, öğrencinin başarısını ve kalıcılığını ne ölçüde etkilediğini ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu 2011-2012, 2012-2013 öğretim yılında Bursa İli, Mustafakemalpaşa İlçesi, Mustafakemalpaşa Ortaokulu'nda öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. 2011-2012 öğretim yılında 6/A sınıfı kontrol grubu, 6/B sınıfı deney grubu olarak, 2012-2013 öğretim yılında 6/A sınıfı kontrol grubu, 6/B sınıfı deney grubu olarak, 5/A sınıfı deney grubu, 5/B sınıfı ise kontrol grubu olarak kura ile belirlenmiştir.Bu çalışmada, oyunla öğretim yönteminin öğrenme ve kalıcılık üzerindeki etkisini belirlemek amacıyla deneysel yöntem kullanılmıştır. Araştırmada deneysel modellerden `Ön Test – Son Test Kontrol Gruplu Model` kullanılmıştır. Deney grubunda, konular işlenirken oyunla öğretim yöntemi, kontrol grubunda ise anlatım yöntemi kullanılmıştır. Öğrencilerin akademik bilgilerini ölçmek için araştırmacı tarafından veri toplama aracı olarak başarı testi hazırlanmıştır. Araştırmaya katılan gruplara uygulama öncesi ön test, uygulama sonrası son test, uygulamanın bitiminden 30 gün sonra kalıcılık testi uygulanmıştır.Öğretim süreci, deney grubunda Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından yapılandırmacı öğretim yaklaşımına göre hazırlanmış olan öğretmen kılavuz kitabında yer alan kazanımlar ve etkinlikler doğrultusunda gerçekleştirilmiş ve araştırmacı tarafından ünitenin kazanımlarına uygun hazırlanan eğitsel oyunlarla desteklenmiştir. Deney ve kontrol gruplarında, Sosyal Bilgiler dersindeki `Dünya Bir Kâğıda Nasıl Sığar?`, `Doğal Kaynaklar ve Ekonomi`, `Yurdumuzda Ekonomik Hayat`, `Dünya'da Nüfus ve Ekonomik Faaliyetler` konularının ön test ve son test puanlarının karşılaştırılarak öğrenci başarı düzeyleri arasında fark olup olmadığı gözlemlenmiştir. Her iki gruba da kalıcılığı kontrol etmek amacıyla bir ay sonra aynı test tekrar uygulanmıştır. Sonuçlar sınav analiz programında değerlendirilerek, tablolaştırılmıştır. Tablolaştırılan sonuçlar yorumlanarak analizleri yapılmıştır. Uygulamadan elde edilen sonuçlara göre deney ve kontrol gruplarının kalıcılık testi toplam puanları arasında fark olduğu ve bu farkın oyunla öğretim yönteminin uygulandığı deney grubu lehine olduğu görülmüştür. Bu sonuçlar dikkate alındığında, oyunla öğretim yönteminin Sosyal Bilgiler dersinde kullanılmasının öğrenci başarısı ve kalıcılığı üzerinde olumlu etkisi olduğu görülmüştür. Araştırmanın nitel kısmını oluşturan günlükler incelendiğinde, öğrencilerin oyun oynarken çok eğlendikleri, mutlu oldukları ve heyecanlandıkları belirlenmiştir. Ayrıca öğrencilerin oyunlar sayesinde dersi ve dersin öğretmenini daha çok sevdikleri ve oynayarak öğrendikleri sonucu ortaya çıkmıştır. Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgiler Dersi, Başarı, Oyunla Öğretim Yöntemi, Kalıcılık | |
dc.description.abstract | The aim of this research is determined the effect of teaching with play on the secondary grade 6th social studies the units `Geographical Location`, `The Resources Of Our World`, `Population In The World` and for the grades 5th `The Economical Features Of The Region That They Live`. The study group of the research consists of the students who are in secondary school in Mustafakamalpasa, Bursa. The study was carried out in academic year 2011-2012 and 2012-2013. The students was separated in two groups; 6/B was selected as a test group, 6/A as a controlled group. In 2012-2013, 5/A was selected as a test group, 5/B was selected as a controlled group. In this study, an experimental method is used for the aim of the determination the impact of the teaching with games on learning and persisted. In this research was used `Pre Test- Final Test Controlled Group Model`.A success test was prepared by the researcher to measure student academic success and as a data collect tool. It was applicated in two groups: as a pre test was applied before experimantel study. The last test was applied after application and the permanence test was applied 30 days later finished of experimantel study. Teaching process was prepared according to activities in teacher's manuel which is carried out in accordance with constructivist teaching method approach by M.E.B. Teaching process was supported with educational games which is prepared by researcher according to unit gains. Grades of pre test and last test including topics such as ` A world in a paper?`, `Natural resources and economy`, `Economic life in our country`, ` World population and economic activity` were compared to determine differences among students' success levels. The same tests were applied 30 days later to control persistence of learning. The results were concluded at analysis programe and written as chart.According to results of persistence of learning test applied to experimantal and control groups. A difference was seen between total points in favor of the experimantal group. Considering the results, using of teaching method with the play in social studies has been shown to have a positive impact on student success and persistence of learning. Analyzing logs forming qualitative part of the research. It was determined that students were so much fun, happy and excited while they were playing. In addition to this, students loved the teacher and the course more thanks to plays.Keywords: Social Studies, Success, Teaching Method With The Game, Persistence. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Oyunla öğretim yöntemi uygulamasının başarı ve kalıcılık üzerindeki etkisi (Deneysel bir çalışma) | |
dc.title.alternative | The impact on the success and persistance of the teaching method with the games (An experimental study) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Teaching with game | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Social studies course | |
dc.subject.ytm | Social studies teaching | |
dc.subject.ytm | Social studies education | |
dc.subject.ytm | Permanence | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.identifier.yokid | 10031052 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 356358 | |
dc.description.pages | 165 | |
dc.publisher.discipline | Coğrafya Eğitimi Bilim Dalı | |