Halk eğitim merkezlerindeki İngilizce programının değerlendirilmesi: Çanakkale örneği
dc.contributor.advisor | Bayraktar, Hasan | |
dc.contributor.author | Birgün, Mehmet | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:57:42Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:57:42Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110502 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, öğrenci ve kurs öğretmenlerinin bakış açıları aracılığıyla Çanakkale şehrindeki Halk Eğitim Merkezlerindeki İngilizce Programı'nın etkililiğini değerlendirmeyi amaçlamıştır. Bu amaç doğrultusunda, bu çalışmada karma yöntem modeli kullanılmıştır. Buna bağlı olarak, nicel araştırma için genel tarama modeli ve nitel araştırma için betimsel analiz modeli kullanılmıştır. Buna ek olarak, Stufflebeam tarafından 1971 yılında geliştirilen bağlam, girdi, süreç ve ürün (CIPP) modelinden faydalanılmıştır. Çalışmada 2013-2014 eğitim öğretim yılının sonuna doğru Halk Eğitim İngilizce kursuna devam eden 386 kursiyer ve Halk Eğitim merkezlerinde çalışan 10 öğretmen yer almıştır. Veriler bir öğrenci ölçeği ve öğretmen formu aracılığıyla toplanmıştır. Öğrenci ölçeğinden elde edilen veriler betimsel ve çıkarımsal analizlere göre analiz edilmiştir. Elde edilen veriler normal dağılmadığı için, bağımlı değişkenlerinin ortalama değerlerinin bağımsız değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediğini incelemek amacıyla parametrik olmayan testlerin analizinde kullanılan Mann Whitney U testi ve Kruskall Wallis H testi kullanılmıştır. Çalışmanın sonuçları halk eğitim merkezlerinde uygulanan İngilizce dil programının belli ölçüde kendi amaçlarına ulaştığını göstermiştir. Sonuçlar dil kurslarının fiziki koşullarına ilişkin bazı sorunlar ortaya koymuştur. Buna ek olarak, materyal, yöntem ve değerlendirme boyutlarından elde edilen sonuçlar, bu boyutlarda iyileştirmeler yapmayı göstermektedir. | |
dc.description.abstract | This study aimed to evaluate the effectiveness of the English language program in public education centers across Çanakkale city through the perspectives of students and course teachers. With this object in mind, mixed method research model was employed in this study. Accordingly, general screening model was employed for quantitative research and descriptive analysis method was employed for qualitative research. Furthermore, the context, input, process, and product (CIPP) evaluation model by Stufflebeam (1971) was taken advantage. 386 trainees who attend to the public education English courses towards the end of the 2013-2014 academic year and 10 teachers working for public education English courses took part in the study. Data were gathered through a student scale and a teacher form. The data obtained through the student scale were analyzed according to descriptive and inferential analysis. Since the obtained data do not have normal distribution, Mann Whitney U test and Kruskall Wallis H test which are the non-parametric tests were used to invesitigate whether the mean scores of dependent variables indicate significant difference in terms of independent variables.The results of the study displayed that the English language program implemented in the public education centers reached its objectives to a certain extent. The results put forward certain problems regarding the physical conditions of the language courses. In addition, the results obtained from material, method and assessment dimensions suggest making improvements in those dimensions. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Halk eğitim merkezlerindeki İngilizce programının değerlendirilmesi: Çanakkale örneği | |
dc.title.alternative | An evaluation of the English language program in public education centers: Çanakkale case | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Public education centres | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | Foreign language education | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Teaching curriculums | |
dc.subject.ytm | Program evaluation | |
dc.identifier.yokid | 10041116 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 372459 | |
dc.description.pages | 134 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı |