Ortaokul 7.sınıf Fen ve Teknoloji dersinin çevre eğitimi açısından etkiliğine ilişkin öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi: Bingöl ili örneği
dc.contributor.advisor | Duruhan, Kemal | |
dc.contributor.author | Çavuş, Aytül | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:57:26Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:57:26Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110481 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Ortaokul 7.sınıf Fen ve Teknoloji dersinin çevre eğitimi açısından etkililiğine ilişkin görüşlerini değerlendirmektir. Araştırma, nitel araştırma yöntemine dayalı olarak yapılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler görüşme yöntemiyle elde edilmiştir. Görüşmelerin gerçekleştirilebilmesi için yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Hazırlanan görüme formu 5 sorudan oluşmuştur. Araştırma, görüşmeye katılmak isteyen, 7.sınıf Fen ve Teknoloji dersine giren 20 öğretmenle gerçekleştirilmiştir. Veriler, NVivo9 nitel veri analizi programı kullanılarak içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, öğretmenlerden birçoğunun ortaokul 7.sınıf Fen ve Teknoloji dersinde çevre eğitimine yönelik kazanımlarının ve konuların yetersiz olduğunu belirttikleri görülmüştür. Öğretmenlerin çevre bilinci kazandırmak, çevreye duyarlı bireyler yetiştirmek gibi çevre eğitimine yönelik ideal amaçlarının olduğu, çevre sorunları, çevre kirliliği gibi konuların yetersiz konular olduğu aynı zamanda bu konuların çevre eğitimi açısından ideal konuları oluşturduğu, öğretmenlerin çevre eğitimiyle ilgili birçok etkinlik yapmasına rağmen daha fazla etkinlik yapmayı arzuladığı ve etkinlikleri yaparken sınıf içinde ve sınıf dışında birçok sorunla karşılaştığı, çevre eğitiminin öğretimi sürecinde soru cevap ve düz anlatım yöntemi gibi yöntem teknikler kullandığı, yapılan etkinliklerin çevre eğitimi açısından birçok katkısının olduğu, öğretmenlerin çevre eğitimine ilişkin geleneksel ve alternatif ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullandığı ortaya çıkmıştır. Çevre eğitimi açısından öğrenci, öğretmen, okul idaresi, yerel ve genel yönetim, sivil toplum kuruluşları ve ailenin önemli rollerinin olduğu ortaya çıkmıştır. Kuramsalbilgilerden ve araştırma bulgularından yararlanarak çevre eğitimine yönelik model önerisi oluşturulmuştur. Araştırmadan elde edilen sonuçlara dayalı olarak çeşitli önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Sözcükler: Çevre, Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı, Çevre Eğitimi | |
dc.description.abstract | The aim of this research is to evaluate the opinions of the 7th class Science and Technology teachers about the effectiveness of this lesson in terms of environmental training. This research is based on the qualitative research method. The data have been obtained through the interview method during the research. Semi-constructed interview forms have been used for the interviews. This interview form has consisted of five questions. The research has been carried out by the participation of the 20 teachers of 7th class Science and Technology. The data have been analyzed using the content analysis method of the NVivo9 qualitative data analysis programme. At the end of the research, it has been observed that most of these teachers find the gainings and subjects of the 7th grade Science and Technology lesson insufficient in terms of the environmental training. There are also some data such as creating environmental awareness and raising sensitive individuals about the environment in terms of the environmental training and the subjects such as the environmental problems and environmental pollution are insufficient and these subjects can at the same time be ideal subjects for the environmental training and although the teachers carry out a lot of activities about the environmental training, they still want to do more activities and they face a lot of problems during the activities both inside and outside the classroom circumstances, methods such as question and answer and direct explanation are used during the environmental training and the teachers use traditional and alternative measurement and evaluation methods. It has also been observed that the students, the teachers, the school administration, local and national administration, non-governmental organizations and the families have an important role in terms of the environmental training. A model suggestion has been created by making use of the theoretical knowledge and the research findings about the environmental training. Various suggestions have been made based on the results of the research.Keywords: Environment, Science and Technology Class Training Programme, Environmental Training | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaokul 7.sınıf Fen ve Teknoloji dersinin çevre eğitimi açısından etkiliğine ilişkin öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi: Bingöl ili örneği | |
dc.title.alternative | The evaluation of the teachers opinions on the effectiveness of the 7th class Science and Techonology lesson in terms of environmental training: The example of Bingöl | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10020234 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 350920 | |
dc.description.pages | 126 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |