İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin öyküleyici metin yazma becerilerinin değerlendirilmesi (Muş ili merkez ilçesi örneği)
dc.contributor.advisor | Erdem, İlhan | |
dc.contributor.author | Yasul, Ali Fuad | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:57:19Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:57:19Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110472 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın genel amacı Muş il merkezinde öğrenim gören ilkokul 4. Sınıf öğrencilerinin öyküleyici metin yazma becerilerinin ne düzeyde olduğunu belirlemektir. Bununla birlikte öğrencilerin genel olarak yazılı anlatım sürecinde karşılaştıkları problemleri tespit etmek ve çözümüne yönelik öneriler sunmaktır. Araştırmanın evrenini 2012-2013 öğretim yılında Muş il merkezindeki ilkokullarda öğrenim gören 4. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklem grubunu ise Muş il merkezinde sosyo-ekonomik düzeyleri bakımından farklılık gösteren okullardan tesadüfî olarak seçilen 165 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma betimsel tarama modelinde tasarlanmıştır. Araştırmada veri toplama araçları olarak, Coşkun (2005) tarafından Türkçe'ye uyarlanan Öykü Elementleri Değerlendirme Formu ve araştırmacı tarafından geliştirilen Yazılı Anlatım Değerlendirme Formu kullanılmıştır. Öğrencilerin bu iki formdan aldıkları toplam puanlar öyküleyici metin yazma beceri puanları olarak kabul edilmiştir.Araştırma kapsamında elde edilen verilerin analizi SPSS 20.00 paket programı kullanılarak yapılmıştır. Veriler normal dağılmadığından, verilerin analizinde, iki alt gruplu karşılaştırmalarda Mann-Whitney U Testi, ikiden fazla alt gruplu karşılaştırmalarda ise Kruskal Wallis Testi gibi parametrik olmayan testler kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin öykü elementlerini kullanma becerisine istenilen düzeyde sahip olmadıklarını ortaya koymaktadır. İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin yazılı anlatım becerileri öykü türünün özelliklerinden bağımsız olarak, genel bir değerlendirmeye tabi tutulduğunda aynı olumsuz tablo ortaya çıkmaktadır. Öğrenciler, kendilerini yazılı olarak ifade etme hususunda mevcut programın kendileri için öngördüğü kazanımlara yeterli düzeyde sahip değiller. Öğrencilerin öyküleyici metin yazma becerileri; cinsiyete, televizyon seyretme süresine, okunan kitap sayısına ve sosyal medyayı kullanma durumuna göre anlamlı bir farklılık göstermezken, anne ve babanın eğitim durumuna, ailenin gelir düzeyine, okul öncesi eğitim alma durumuna göre anlamlı farklılıklar göstermiştir. Anahtar Kelimeler: Dil, Dil Becerileri, Yazma Becerisi, Metin, Metin Türleri, Öyküleyici Metin | |
dc.description.abstract | The main aim of this study is to determine the 4th grade primary school students' level of narrative text writing skills living in Muş city center. Besides, this study investigates the problems encountered by these students during writing and presents solution suggestions to these problems. The target population of the study is the 4th grade primary school students having education in Muş province during 2012-2013 academic year. The participants consist of 165 fourth grade students from three socioeconomically different schools. The study was designed according to descriptive survey model. It was used Narration Elements Evaluation Form, which translated to Turkish by Çoşkun (2005) and Written Expression Evaluation Form, which developed by thesis writer as data collection tools. Sum of the grades students acquired from these two forms are accepted their skills' grade of narrative text writing. SPSS 20.0 package program was used to analyze the data gathered. Since the data did not display normal distribution, non parametric tests were used to compare subgroups. Mann Whitney U Test was used to compare binary subgroups whereas Kruskal Wallis Test was used to compare multiple subgroups. The findings of the study indicated that the 4th grade primary school students' skill level of using narrative text elements was not at the desired level. Also when the participants' writing skills were evaluated in general, the same unfavorable scene was observed. The students were not able to gain the writing skills which were required in the curriculum objectives. The students' skills of writing narrative text did not display a meaningful difference in terms of `sex`, `the number of books read`, `duration of watching TV` and `using social media` variables. Nevertheless, a meaningful difference was observed in the students' skills of narrative text writing regarding `mothers' educational level`, `fathers' educational level`, `family income level` and `experience of pre-school education` variables.Keywords: Language, Language Skills, Writing Skill, Text, Text Types, Narrative Text | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin öyküleyici metin yazma becerilerinin değerlendirilmesi (Muş ili merkez ilçesi örneği) | |
dc.title.alternative | The evaluation of narrative text writing skills of 4th grade primary school students (The example of Muş province) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Primary school students | |
dc.subject.ytm | Language skills | |
dc.subject.ytm | Writing skills | |
dc.subject.ytm | Narrative text | |
dc.identifier.yokid | 10025479 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 368555 | |
dc.description.pages | 138 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı |