Show simple item record

dc.contributor.advisorTimur, Betül
dc.contributor.authorÇavuşlu, Zafer
dc.date.accessioned2020-12-07T07:57:18Z
dc.date.available2020-12-07T07:57:18Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110470
dc.description.abstractBu çalışmanın genel amacı eğitim fakültelerinde fen bilgisi eğitimi almakta olan öğretmen adaylarının araştırma-sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımı hakkında görüş ve öz-yeterliklerini sınıf düzeyi ve cinsiyet değişkenleri açısından araştırmaktadır. Çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden biri olan tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2011-2012 akademik döneminde Türkiye'de bulunan altı farklı eğitim fakültesinde öğrenim görmekte olan 564 öğretmen adayı oluşturmaktadır (nKız=404, nErkek=160 ). Çalışmada veri toplama aracı olarak Smolleck (2002) tarafından geliştirilen ve Akçay ve İnaltekin (2011) tarafından Türkçe 'ye uyarlanan `Araştırma Tabanlı Fen Öğretimi Ölçeği` kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen verilerin analizinde SPSS 16 paket programından faydalanılmış ve örneklemin normal dağılımın göstermemesi sonucunda Mann-Whitney U ve Kruskal-Wallis non-parametrik testler kullanılmıştır. Yapılan Mann-Whitney U testi analizleri sonucunda elde edilen bulgulara göre Fen ve Teknoloji Öğretmen adaylarına uygulanan Araştırma Temelli Fen Öğretimi ölçeğiyle elde edilen puanlar göz önünde alındığında araştırma-sorgulamaya dayalı öğretim yönetim hakkında görüşleri ve cinsiyetler arasında istatiksel olarak anlamlı bir fark olduğu; Kruskal-Wallis testi sonuçlarına göre ise araştırma-sorgulamaya dayalı öğretim yönetimi hakkında görüşleri ve öğrenim gördüğü sınıflar arasında istatiksel olarak anlamlı bir fark olduğu sonucuna varılmıştır. Çalışma sonunda elde edilen bulgular doğrultusunda çalışmaya ve gelecek araştırmacı ve çalışmalara yönelik önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: öğretim, fen öğretimi, öğretmen adayları, araştırma-sorgulamaya dayalı öğretim
dc.description.abstractThe general purpose of this study is to investigate the opinions and self-sufficiency of the candidate teachers, studying science education in education faculties, about research and questioning based learning in terms of classroom levels and gender variables. In the study, one of the quantitive research methods, scanning model is used. Paradigm of the study is a group of 564 candidate teachers studying in six different education faculties in Turkey during 2011-2012 academic year (nGirls=404, nBoys=160 ). In the study the `Research Based Science Teaching Scale`, developed by Smolleck (2002) and translated into Turkish by Akçay and İnaltekin (2011), is used as a tool for gathering data. During the analysis process of the data gathered in the study SPSS 16 pack programme is used and as a result of the samples' not being distributed normally, Whitney U and Kruskal-Wallis' non-parametric tests are decided to be used. According to the findings obtained from The Mann-Whitney U test analysis results which have been made,when scores which obtained with the scale of applied research based science education taken into consideration ,there was a statistically significant difference in opinions about the research-inquiry based learning management and between the genders;altough according to the Kruskel Wallis test results it was concluded that there was a statistically important difference between the studied classes and conceptions about the inquiry- based learning management.At the end of the study in accordance with the finding obtained from the study and recommendations have been made to the study and for future researchers and studies.Keywords: teaching, science teaching, pre-service science teachers, inquiryen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFen ve teknoloji öğretmen adaylarının araştıma-sorgulamaya dayalı öğretim hakkındaki görüşleri
dc.title.alternativeDetermining pre-service science teachers' self-efficacy beliefs about inquiry based science
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmScience and technology course
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmResearch-investigation by learning
dc.subject.ytmInquiry
dc.subject.ytmInquisitorial teaching
dc.subject.ytmOpinions of students
dc.subject.ytmScience teaching
dc.identifier.yokid10029154
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid356354
dc.description.pages84
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess