Show simple item record

dc.contributor.advisorGüven, Bülent
dc.contributor.authorUslu, Samed
dc.date.accessioned2020-12-07T07:57:13Z
dc.date.available2020-12-07T07:57:13Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110464
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı; temel eğitimin ilk aşaması ve tüm derslerde kullanımı açısından son derece önem taşıyan okuma yazma becerisinin kazandırıldığı ilkokul basamağında gerçekleştirilen okuma yazma öğretim sürecini öğretmen görüşleri doğrultusunda incelemektir.Araştırma tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın veri toplama aşaması 2012 – 2013 öğretim yılında İstanbul il sınırları içerisinde yer alan ve Milli Eğitim Bakanlığı' na bağlı 7 resmi ilköğretim okulunda gerçekleştirilmiştir. Öğretmenlerin seçiminde daha önce birinci sınıfta ilk okuma yazma öğretimi yapmış ve yeni yapılandırılan ilk okuma yazma öğretiminin ilk uygulaması da belirlenen birinci sınıfta ilk okuma yazma öğretiyor olmak özellikleri dikkate alınmıştır. Amaçlı örneklemenin temeli, araştırmanın amaçları doğrultusunda bir evrenin temsilci bir örneği yerine, amaçlı olarak bir ya da birkaç alt kesimini örnek olarak almaktır. Bu araştırmada örnekleme yöntemi olarak amaçlı (olasılıklı olmayan) örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırma verileri, öğretmen görüşlerini derinlemesine ortaya çıkarılması amacıyla nitel araştırma yöntemlerinden yarı-yapılandırılmış görüşme tekniğiyle toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz ve içerik analiz teknikleri kullanılmıştır ve elde edilen veriler sayısallaştırılarak yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara bağlı olarak; uyum sürecinde öğretmenlerin daha çok boyama kesme ve yapıştırma etkinlikleri yaptırdıkları ve öğrencilerin dik temel harflerle karşılaştıklarında sorun yaşamadıkları, bununla birlikte yenilenen ilkokul basamağında gerçekleştirilen okuma yazma öğretim sürecinde öğretmenlerin bazı sorunlarla karşılaştıkları ve bu sorunların; evde ve okulda uygulanan yöntemin farklı olması, çocukların el kaslarının zayıf olması, sınıfların çok kalabalık olması, öğretmenlerin sürece yeterince hazır olmamaları, okul ve sınıf donanımlarının yetersiz olması, kitapların eksik gelmesi, ana sınıfına gitmeyen öğrenci sayısının fazlalığı, velilerin süreç hakkında bilgilendirilmemiş olmaları şeklinde ifade edildiği sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThe main purpose of this research is examining the process of reading – writing which is carried out at renewed primary level. The research has been realized in survey model. The application of the research has been achieved at seven formal primary schools that take place in İstanbul province borders between 2012 – 2013. In teachers election, it is comsidered that they made reading – writing teaching at first class before and have been teaching reading and writing at first grade in this year when the first application of reconstructed reading – writing teaching has been realized. As sampling method, the oriented sampling method (not stochastic) and the contradictous case sampling (convenience sampling) have been used. The data of the research have been gathered by semi – structured negotiation technique that is a kind of qualitative research method on purpose of revealing teachers' opinions deeply. The figurative and content analysis have been used in solving datas and the obtained data have been digitized and commented. The teachers have done painting, cutting and gluing activities more and the students haven't had any problems when they encounter vertical base letters. Besides, it is observed that teachers have experienced some problems during reading – writing process which is actieved at renewed primary level. The difference between the method which is carried out at home and at school, childrens' weak hand muscles, the crowded classes, teachers not being prepared for the process enough are some of the encountered problems.Furthermore, other problems such as the inadequate equipments at schools and in classes, deficient number of books, the huge number of the students who didn't go to preschool education, parents being unconscious about the process have appeared.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYenilenen ilkokul basamağında gerçekleştirilen okuma yazma öğretim sürecine ilişkin öğretmen görüşleri
dc.title.alternativeThe teacher i̇deas about the peri̇od of li̇teracy teachi̇ng that i̇s actuali̇zed at renewed pri̇mary school step
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary schools
dc.subject.ytmReading-writing
dc.subject.ytmReading-writing instruction
dc.subject.ytmTeaching processes
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.identifier.yokid10030787
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid375617
dc.description.pages193
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess