Show simple item record

dc.contributor.advisorKöksalan, Bahadır
dc.contributor.authorKonca, Ahmet Sami
dc.date.accessioned2020-12-07T07:57:12Z
dc.date.available2020-12-07T07:57:12Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110463
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, okul öncesi öğrencilerinin bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanım profilini belirlemektir. Bu nedenle tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, Kırşehir il merkezindeki 7 anaokulunda öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Veri toplamak amacı ile araştırmacı tarafından geliştirilen ölçme aracı kullanılmıştır. Ölçme aracında öğrencilerin ve velilerin kişisel bilgileriyle ilgili 7, çocukların bilgi ve iletişim teknolojileriyle etkileşimini incelemek amacıyla 80 olmak üzere toplam 87 soru vardır. Elde edilen verilerin analizi için SPSS 17.0 paket programı kullanılmış ve veriler homojen dağılmadıkları için Mann-Whitney U ile Kruskall Wallis H anlamlılık testlerinden yararlanılmıştır.Araştırmanın sonucunda, çocukların zengin bir teknolojik çevrede yaşadığı görülmektedir. Çocuklar günde ortalama 115 dakika televizyon izlemekte ve 28 dakika bilgisayar kullanmaktadırlar. Bununla beraber çocuklar BİT kullanımına yönelik pek çok becerilere sahiplerdir. Erkek çocukların kız çocuklara göre daha uzun süre bilgisayar kullandığı ve bilgisayar kullanımına yönelik daha çok becerilere sahip oldukları tespit edilmiştir. Çocukların BİT kullanımı ve BİT'le etkileşimlerini etkileyen faktörler incelendiğinde velilerin eğitim düzeyinin etkisi görülmektedir. Velilerin eğitim düzeyleri arttıkça çocukların BİT kullanım becerileri de artmıştır. Aynı şekilde velilerin ekonomik düzeylerinin artmasıyla paralel olarak çocukların BİT kullanım becerileri de artış göstermiştir.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine the preschool students' usage profile of information and communication technology (ICT). Therefore descriptive survey model was used in the study. The sample of the study consisted of preschool students, which are located around of the Kırşehir Centrum. An assessment instrument developed by the researcher was used to collect data. The assessment instrument has divided into two parts. The first part was consisted of 7 questions with regards to children and their parents' demographics. Another part was consisted of 80 questions were aimed to explore children's ICT interaction. SPSS was used to analyze data. Tests of significance are called Mann Whitney U and Kruskall Wallis H was used because of no homogenous data. The result of this study reveals that children live in a technologically rich environment. On a typical day, the mean number of minutes children watched TV was 115 and used computer was 28 minutes. In parallel with, children have many skills concerning using computer. According to sex, male use computer more than girl. Furthermore, male have more computer skills than girl.When factors which affect children's ICT usage and interaction are researched, effect of the parents' educational situation is seen. Correspondingly, when the parents' educational situations increase, children's computer usage skills increase. Likewise, children's ICT usage skills increase associated with parents' economic situation.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAnaokulu öğrencilerinin bilgi ve iletişim teknolojileriyle etkileşimi
dc.title.alternativePreschool children's interaction with information and communication technology
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmKindergartens
dc.subject.ytmPreschool childrens
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmInformation
dc.subject.ytmInformation technology
dc.subject.ytmCommunication technology
dc.subject.ytmInformation and communication technology course
dc.identifier.yokid10040457
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid368563
dc.description.pages133
dc.publisher.disciplineOkul Öncesi Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess