Sosyal bilgiler dersi kapsamında yapılan müze gezilerinin öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi (Amasya ve Diyarbakır illeri örneği)
dc.contributor.advisor | Aydın, Mesut | |
dc.contributor.author | Coşkun, Dicle | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:56:57Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:56:57Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110442 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı Sosyal Bilgiler dersi kapsamında yapılan müze gezilerini öğrenci görüşlerine dayanarak çeşitli değişkenlere göre değerlendirmektir. İlk olarak, müzenin tanımı, tarihsel gelişimi ve müze türleri açıklanmıştır. Müzelerin işlevleri özellikle eğitsel işlevi aktarılmıştır. Amasya ve Diyarbakır illerinde bulunan müzeler hakkında bilgi verilmiştir. Çalışmanın örneklemini Amasya ve Diyarbakır ortaokullarında eğitim gören farklı sosyoekonomik düzeye sahip 5., 6. ve 7. sınıflardan oluşan toplam 1000 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplamak amacıyla tutum ölçeği kullanılmıştır. Kişisel bilgilerle ilgili 7 soru ve Sosyal Bilgiler dersi kapsamında yapılan müze gezilerini öğrenci görüşlerine göre sorgulayan 20 ifade vardır. Öğrenci görüşlerini belirlemeye yönelik 20 ifade için 5'li seçenekler yer almaktadır. Elde edilen verilerin analizi için SPSS 20.00 paket programı aracılığıyla frekans, yüzde, bağımsız gruplar t testi ve tek yönlü varyans analizi testleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğrenci görüşleri arasında cinsiyet ve sınıf düzeyine göre farklılaşma olmadığı, yaşanılan şehir, okulların sosyoekonomik düzeyi, öğrencilerin babalarının ve annelerinin eğitim durumu ve müzeye gitme sıklığı durumlarına göre farklılaşma olduğu görülmüştür. | |
dc.description.abstract | The aim of this research is to evaluate student opinions museum trips based on various variables in Social studies courses. Firstly, introduction of museum, historical development and types of museum are explainded. Functions of museums especially educational functions be transferred. In the provinces of Amasya and Diyarbakır are given information about the museum. The study sampling consists of 1000 students on 5th, 6th and 7th grades who have been studying at schools of Amasya and Diyarbakır, have different socio-economical characteristics. The documents that provide data for research is attitude scale. Seven of question are about personal information and there are 20 express questioning in Social studies courses, museum tripsbased on the student opinions. For this 20 express to determine students' opinions have five choices. To analyze the gained data here used freguence, percentage, t-test, variance analysis via SPSS 20.00 packeged software. As a result of the research, ıt is seen that there is no opinion differentiation though students in the means of their gender and grade level, but there is a differentiation in the means of the livable city, school's socio-economical level, education status of students' father and mother and the frequency of going to the museum. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sosyal bilgiler dersi kapsamında yapılan müze gezilerinin öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi (Amasya ve Diyarbakır illeri örneği) | |
dc.title.alternative | The evaluation of museum trips in the social studies courses according to the student opinions (Amasya and Diyarbakır provinces example) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Social studies course | |
dc.subject.ytm | Social studies education | |
dc.subject.ytm | Social studies teaching | |
dc.subject.ytm | Social studies | |
dc.subject.ytm | Museums | |
dc.subject.ytm | Museum education | |
dc.subject.ytm | Opinions of students | |
dc.subject.ytm | Secondary schools | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.identifier.yokid | 10040108 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 368561 | |
dc.description.pages | 205 | |
dc.publisher.discipline | Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Bilim Dalı |