Show simple item record

dc.contributor.advisorAktan Acar, Ebru
dc.contributor.authorŞensoy, Hilal
dc.date.accessioned2020-12-07T07:58:38Z
dc.date.available2020-12-07T07:58:38Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110420
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; okul öncesi eğitimi öğretmenlerinin Kimlikli Bebekler Yaklaşımı?na ilişkin tutumlarını ve kimlikli bebeklerin kişilik özelliklerine ilişkin algılamalarını saptamaktır. Bu genel amaç doğrultusunda araştırmacı tarafından öğretmenlerin demografik özelliklerini belirlemeye yönelik bir anket ve öğretmenlerin ?Kimlikli Bebekler Yaklaşımı?na İlişkin Tutum Ölçeği? geliştirilmiştir. Ayrıca ACL kişilik testi ile öğretmenlerin Kimlikli Bebeklerin kişilik özelliklerini nasıl algıladıkları belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın birinci aşamasında ölçeğin geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olup olmadığı sorgulanmıştır. Yapılan istatistiksel işlemler sonucunda ölçek için KMO değeri, 0,812 ve iç tutarlılık katsayısı 0,916 olarak bulunmuştur. Sonucun +1,00?a yakın olması testin genel iç tutarlılığına yönelik güvenirliğinin çok yüksek olduğunu göstermektedir.Araştırmanın ikinci aşamasında ise 2 gün süre ile Kimlikli Bebekler Yaklaşımı Eğitimi alan öğretmenlerin eğitim öncesi ve sonrası tutumları belirlenmiştir. Bu aşamada ACL kişilik testi ile öğretmenlerin eğitim öncesi ve sonrası Kimlikli Bebeklerin kişilik özelliklerini nasıl algıladıkları belirlenmeye çalışılmıştır. Deney grubunun son test ?Okul Öncesi Öğretmenlerinin Kimlikli Bebekler Yaklaşımı?na İlişkin Tutum Ölçeği? toplam ile ?Kimlikli Bebekler Yaklaşımı?nın Hedefleri?, ?Öğretmenlerin Kimlikli Bebekler Yaklaşımı?na İlişkin Algıları? ve ?Öğretmenlerin Yeterlilik Algısı? alt boyut puanları, ön teste göre anlamlı derecede yükselmiştir. Toplamında anlamlı farklılığın olması ?Kimlikli Bebekler Yaklaşımı? eğitiminin deney grubunun bu yaklaşıma ilişkin genel tutumlarını olumlu yönde etkilediği şeklinde yorumlanabilir.Araştırmanın üçüncü aşamasında ise Kimlikli Bebekler Yaklaşımı Eğitimi alan öğretmenlerden dokuz tanesi ile araştırmacı tarafından geliştirilen görüşme formu aracılığıyla görüşmeler yapılmıştır. Elde edilen nitel veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Analizler sonucunda kimlikli bebekler uygulamasının çocukların en çok olumlu yönde empati kurma ve problem çözme becerilerini etkilediği ortaya çıkmıştır.Anahtar kelimeler: Erken Çocukluk Dönemi, Farklılıklara Saygı, Kimlikli Bebekler Yaklaşımı
dc.description.abstractThe aim of this research is to determine pre-school education teachers? attitude to Persona Dolls Approach and their perception of Persona Dolls? characteristics. Depending on this main aim of the research,a Survey in order to determine demographic qualities of teachers and an Attitude Scale of Teachers? Persona Dolls Approach were conducted by the reasearcher. Moreover, it was tried to determine how teachers perceived Persona Dolls? characteristics by ACL Personality Test. It was questioned in the first step of the research if the Scale was a valid and reliable scaling tool. As the result of statistical steps in the end of the research, the KMO value 0,812 and Internal Consistency Factor 0,916 were found for the scale. As the result got was around +1,00, it is understood that the reliability of the test about its internal consistency is high.In the second step of the research, the attitudes of the teachers who received Persona Dolls Approach Training for 2 days were determined.At this stage, it was tried to determine how teachers perceived Persona Dolls? characteristics before and after the Training by using ACL Personality Test. With the addition of the last test ?Pre-School Teachers? Attitude Scale on Persona Dolls Approach? and ?The Aims of Persona Dolls Approach?, ?The Perceptions of Teachers about Persona Dolls Approach? and ?Teachers? Perception of Efficiency? sub-dimension points got higher meaningfully in comparison with the pre-test. As there is a meaningful difference in total; it can be commented as that the Training of ?Persona Dolls Approach? affects the general attitudes of the experiment group about Persona Dolls Approach positively.And in the third step of the research, interviews were done with nine of the teachers who received Persona Dolls Approach Training by using the interviewing form tool which was developed by the researcher. The qualitative data obtained was analyzed bu using the content analyzing method. As the result of the analysis, it proceeded that the persona dolls practice mostly affected children?s making empathy positively and problem solving skills.Key Words: Early Childhood Age, Respect For Diversity, Persona Dolls Approachen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleKimlikli bebekler yaklaşımı eğitiminin okul öncesi eğitimi öğretmenlerinin kimlikli bebekler yaklaşımı`na ilişkin tutumları ve kimlikli bebeklerin kişilik özelliklerini algılamaları üzerindeki etkisi
dc.title.alternativeThe effect of persona dolls approach education on pre-school teachers attitude to persona dolls approach and their perception of persona dolls characteristics
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10006689
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid345870
dc.description.pages226
dc.publisher.disciplineOkul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess