Dezavantajlı sınıflarda stem uygulamalarına ilişkin öğrenci görüşleri
dc.contributor.advisor | Yılmaz, Fatih | |
dc.contributor.author | Kaplan, Seher | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:58:27Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:58:27Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-02-28 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110416 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı; dezavantajlı sınıflarda eğitim gören çocukların STEM eğitimi hakkındaki görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Yapılan çalışmada nitel analiz yöntemi tercih edilerek dezavantajlı sınıflar içerisinden STEM eğitimi alan bir sınıf seçilmiş ve bu sınıfın öğrencilerine çalışma uygulanmıştır. Araştırmada veriler yarı yapılandırılmış görüşme yöntemi elde edilerek toplanmıştır. Toplanan veriler içerik analizi yöntemiyle irdelenerek sonuçlar yorumlanmıştır. Yapılan görüşmelerde öğrencilerin STEM Eğitimini etkin olarak kullanabildikleri, bu eğitimden çok memnun kaldıkları, bu eğitimi almayan arkadaşlarının da bu eğitimi alarak Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik konusunda daha bilgili olmaları gerektiğini belirtmişlerdir. Elde edilen sonuçlardan yola çıkılarak STEM eğitimlerinin tüm okullarda uygulanması ve eğitim içeriğinin genişletilmesi gerektiği belirtilmektedir. Eğitim sonunda öğrencilerle iletişim kesilmeyerek sürekli öğrencilerle etkileşim içerisinde bulunulması ve öğrencilerin yaşayabilecekleri sıkıntılar noktasında onlara destek olunması gerektiği şeklinde önerilerde bulunulmuştur. Anahtar Kelimeler: STEM Eğitimi, Öğrenci, Öğretmen | |
dc.description.abstract | The aim of this study is; it is seesn that the children who are educated in disadvantages classes are to reveal their opinions about STEM education. In this study, a qualitative analysis method was chosen and STEM education was selected among the disadvantaged classes and the students of this class were employed. Data were collected through semi-structured interview method. The collected data were analyzed with thw content analysis method and the results were interprted. In the interviews, the students stated that they can use STEM Education effectively, they are very satisfied with this education and their friends who do not receive this education should be more konowledgeable about Science, Technology, Engineering and Mathematics. Based on the results obtained, it is stated that the application of STEN training should be implemented in all schools and the educational content should be expanded. At the end of the training, the students were contacted with the students and the students were encouraged to interact with the students. Keywords: STEM Education, Student, Teacher | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Dezavantajlı sınıflarda stem uygulamalarına ilişkin öğrenci görüşleri | |
dc.title.alternative | The opinions effect of student in dysadvantaged classes for stem applications | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-02-28 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | STEM training method | |
dc.identifier.yokid | 10305634 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | DİCLE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 612918 | |
dc.description.pages | 96 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı |